spored

17. 11. 2019

16:30
30. Liffe: Retrospektiva: Agnès Varda

Gospodične imajo 25 let

Les demoiselles ont eu 25 ans

Agnès Varda, Francija, 1993, DCP (posneto na 16mm), 1.37, barvni, 65', svp

V Rochefortu prirejajo filmski festival ob 25. obletnici poletja, ko je Jacques Demy tam snemal Les Demoiselles de Rochefort. Z združevanjem prizorov obeh poletij v filmu Agnès Varda nastaja barvit dokumentarni film o prebivalcih Rocheforta, ki so bili navzoči na snemanju, prijateljih filma in igralcih, ki so v njem nastopili: Catherine Deneuve, Jacques Perrin in George Chakiris. Vrnitev v mesto Rochefort, kamor je postavljen film Les Demoiselles de Rochefort Jacquesa Demyja iz leta 1967. Dokumentarni film o nastajanju muzikala je hkrati tudi razmislek o izginevanju spominov in pomenu, ki ga lahko ima neki kraj.

18:00
30. Liffe: Fokus: Kubanski film 60

Lucía

Lucía

Humberto Solás, Kuba, 1968, 35mm, 1.66, čb, 160', np, svp

Solás je tematiko »stoletnega kubanskega boja« predstavil v izvirno zasnovanem filmu v treh epizodah, ki se dogajajo v treh različnih obdobjih kubanske zgodovine: kolonializma (1885), neokolonializma (1930) in socialistične revolucije (1968). Protagonistka vsake od treh epizod je ženska z imenom Lucía, vsaka od teh Lucíj pa je predstavnica drugega družbenega razreda. Mojstrovina, ki skozi prizmo življenja treh žensk iz treh različnih zgodovinskih obdobij oriše družbene spremembe na Kubi od kolonializma do socialistične revolucije
»Velikokrat sem moral poudariti, da Lucía ni film o ženskah; je film o družbi. Vendar sem znotraj te družbe izbral najbolj ranljiv lik, tistega, ki ga v danem trenutku najbolj transcendentno prizadenejo protislovja in spremembe.« Humberto Solás

21:00
30. Liffe: Fokus: Kubanski film 60

Prvi napad z mačeto

La primera carga al machete

Manuel Octavio Gómez, Kuba, 1969, 35mm, 1.66, čb, 78', ap, svp

V tem stiliziranem eksperimentalnem zgodovinskem filmu režiser Manuel Octavio Gómez uprizori upor kubanskih poljskih delavcev, ki so se leta 1868 z mačetami za žetje sladkornega trsa uprli španskim okupatorjem. S kombinacijo najrazličnejših tehnik in pristopov, kot so posnetki s kamero iz roke, intervjuji in neobdelan zvok, režiserju uspe izvrstno poustvariti poetično pristnost obdobja, ki ga upodablja.Eden estetskih in eksperimentalnih vrhuncev kubanskega revolucionarnega filma.