novice

Kino-integral: 25FPS v Ljubljani

Festival 25FPS je mednarodni festival eksperimentalnega filma in videa, ki je bil ustanovljen leta 2005. Povsem neobičajno je nastal iz formata televizijske oddaje Videodrom, ki so jo predvajali na Hrvaški radioteleviziji med letoma 2002 in 2004. Ambicija festivala, ki se naslanja na bogato tradicijo alternativnega, eksperimentalnega filma na Hrvaškem, je biti osrednje mesto promocije in kontekstualizacije globalnih trendov v sodobnem eksperimentalnem in inovativnem filmu. Vse od ustanovitve je programski koncept zasidran v tekmovalnem programu, spremljevalnih programih, ki nosijo zgodovinski ali pa individualni pečat žirije, letnem preseku hrvaškega eksperimentalnega filma in razširjenem filmu ter oblikah avdiovizualnih performansov v živo.

Ljubljanski izbor ilustrira profil tekmovalnega programa, ki promovira slogovno in medijsko raznorodnost, hibridnost in inoviranje žanrov, svobodno manipuliranje in spajanje kodov in meja animiranih, dokumentarnih in igranih zvrsti, pri čemer te avtorske koncepte zajema pod skupni imenovalec "eksperimentalnega" in "eksperimentalizma".

Program tako prinaša hibridne animacije z znanstveno-dokumentarističnim votkom (Dokument Parakozmik, Vladislav Knežević, 2018), referenčno-filmskim izhodiščem (La Mesa, Adrian Garcia Gomez, 2018) in osebnoizpovednim kolažem (Britney, Nina Yuen, 2018). Tematizacija družbenih procesov in globalnih političnih orientacij se na izviren način kaže v filmih The Remembered Film (Isabelle Tollenaere, 2018), Bolj žalostno od dežja med šolskim odmorom (Mais triste que chuva num recreio de colégio, Lobo Mauro, 2018) in A Room with a Coconut View Tulapopa Saenjaroena (2018). V filmih Vzorci planin (Obrasci planina, Hrvoslave Brkušić, 2018) in Imperial Valley (cultivated run-off) Lukasa Marxtava (2018) raziskovanje s pomočjo zahtevnega dela z medijem (klasična črno-bela fotografija oziroma posnetek z dronom) posreduje dva pristopa k pejsažu in naravi. An Empty Threat Josha Lewisa (2018), ki uvede enega od programov, pa je energično črno-belo posvetilo tradiciji abstraktnega filma in vizualne glasbe.

Program predstavlja samo enega od možnih pogledov na negotovi teren definiranja filmskega eksperimenta. Toda v amalgamu idej, ki jih odkrijemo z vsakim novim filmom, stoji smerokaz za njegovo definicijo.

Marina Kožul

PROGRAM
The Remembered Film, Dokument Parakozmik, A Dialogue with Cyberspace, La MesaImperial Valley (cultivated run-off), 5. 10. ob 19.00

An Empty Threat
, Vzorci planin, A Room with a Coconut View, Bolj žalostno od dežja med šolskim odmorom, Britney, 5. 10. ob 21.00