posebne izdaje

Priložnostne publikacije oziroma katalogi, ki osvetlijo enkratne dogodke, kulturne fenomene in posamezna filmska dela.

Informacije o nakupu in popustih za knjige, ki so izšle v sozaložništvu z založbo UMco, so dostopne na spletni strani www.bukla.si.


Elliot Grove
130 projektov za uvod v snemanje filmov
prevod dela: 130 Projects to Get You into Filmmaking
prevod: Andrej Hiti Ožinger
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2010
28 cm, 127 str., čb in barvne fotografije, mehka vezavaISBN: 978-961-6803-08-3
zbirka Filmski priročniki in posebne izdaj
redna cena 19,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=4259
Najnovejši filmski priročnik je vizualno privlačno in moderno delo, ki bralca popelje skozi 130 praktičnih primerov celotnega procesa filmskega ustvarjanja od razvoja idej, zgodbe in likov, organizacijskih in tehničnih vidikov prek režije, zvoka, osvetlitve, scenografije, maske, posebnih učinkov in kostumografije do montaže, obdelave in trženja ter uvrstitve filmskega izdelka na festivale. Knjiga je še posebej primerna za vse filmske navdušence, mlade zanesenjake, filmske- in video-krožke, pa tudi vse, ki kadar koli posnamejo kak domači video. Pravzaprav predstavlja manjkajoči člen, ki mnoge filmske navdušence loči od kakovostnega lastnega filmskega ali video-izdelka. Vsebina je napisana jasno in preprosto ter opremljena z bogatim slikovnim gradivom. Naučimo se lahko, denimo, kako iz dostopnih sestavin pripraviti prepričljivo umetno kri in na igralcih ustvariti strašljive brazgotine ali pa doma izdelati umetno telo realističnega videza. Z uporabo vsakomur dostopnih rekvizitov in opreme od digitalnih kamer do mobilnih telefonov knjiga omogoča takojšnji začetek filmskega ustvarjanja.


Kristin Thompson, David Bordwell
Svetovna zgodovina filma
prevod dela: Film History: An Introduction
prevod: Saš Jovanovski et al.
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2009
28 cm, 833 str., čb in barvne fotografije, bibliografija, filmografija, trda vezava
ISBN: 978-961-6803-07-6
zbirka Filmski priročniki in posebne izdaje
redna cena 59,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=4259
»Od prvih premikajočih se podob, ujetih na filmski trak, do pretočnih filmskih vsebin; od japonskega filma pred drugo svetovno vojno do indijske množične produkcije in nigerijskega videobuma; od imen, kot so Griffith, Eisenstein, Dreyer in Pabst, prek velikih auterjev Bunuela, Bergmana, Kurosawe, Bressona in Fellinija do Coppole, Spielberga, Lucasa, Lyncha in Burtona; od avtorskega dokumentarca, strukturnega in eksperimentalnega filma do sodobnih megafilmov. Celosten, vseobsežen in sintetičen pregled svetovne zgodovine filma, ki jo koncipira kot globalni pojav, brez priviligiranja umetniškega ali komercialnega, igranega ali dokumentarnega filma oziroma posameznih nacionalnih kinematografij ali ustvarjalcev. Integralna filmska zgodovina, zbrana v eni veliki knjigi.« Matic Večko, Bukla 


Mike Figgis
Kako narediti film z digitalno tehnologijo: priročnik za filmske zanesenjake
prevod dela: Digital Film-making
prevod Slavica Jesenovec Petrović, Borut Petrović Jesenovec
spremna beseda: Aleš Blatnik
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2008
21 cm, 175 str., čb in barvne fotografije, bibliografija, filmografija, trda vezava
ISBN: 978-961-6445-95-5
zbirka: Filmski priročniki in posebne izdaje
redna cena 19,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=4259
Vodilni filmski ustvarjalec Mike Figgis v tem nepogrešljivem vodniku bralcu ponuja natančne napotke, kako korak za korakom uporabiti digitalno tehnologijo za snemanje filmov, da bi od nje res dobili najboljše, kar omogoča. Predstavi opremo, opiše, kako jo uporabimo, in nas strokovno usmerja pri samem snemanju – od dela z igralci in osvetlitve do kadriranja in gibanja kamere. Poleg tega posreduje izjemno koristno znanje o montaži ter uporabi zvoka in glasbe, pri tem pa ves čas gradi solidno estetsko podlago za digitalni format. To je priročnik, ki ga bo hotel kot referenco imeti pri sebi vsak zanesenjak snemanja filma z digitalno tehnologijo – ne glede na to, ali želi snemati filme brez finančnih sredstev ali pa bi rad svojo videokamero uporabil za še kaj več kot samo za snemanje porok in preživljanja počitnic. 


Louis Giannetti
Razumeti film
prevod dela: Understanding Movies
prevod Andrej Hiti Ožinger et al.
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2008
24 cm, 620 str., čb in barvne fotografije, bibliografija, filmografija, trda vezava
ISBN: 978-961-6445-94-8
zbirka: Filmski priročniki in posebne izdaje
redna cena 49,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=4259
»Temeljni, referenčni, od leta 1972 že enajstkrat izdani priročnik, ki je abeceda in sintaksa filmskega jezika, pojmovnik filmskega medija, praktični razlagalec zvočnih slik v gibanju. Najprej se je treba učiti abecede, da lahko potem sestavljaš stavke. /.../ A kljub temu da smo šele z delom Razumeti film prišli na začetek umevanja in razumevanja filma, na začetek njegove pedagogike, ki se skuša sedaj spet stisniti v slovenske šole, so sedaj na vrsti koraki, ki jih mora poleg nas opraviti še kdo drug, torej spraviti Razumeti film v obtok in življenje, saj učne knjige brez svojih oznanjevalcev niso kaj dosti več kot mrtva teža papirnatih tigrov splošnega izobraževanja. Seveda pa bo knjiga Razumeti film tudi brez tega nedvomno dosegla svoj namen, saj bo s svojim domišljenim pristopom, ki ga bogatijo mnogi praktični primeri, zavzetemu bralcu tudi v lastni režiji omogočila, da ob primerni angažiranosti kar sam odstre mnoge skrivnosti filma kot medija in sugestivnega umetniškega sredstva množične komunikacije.« Samo Rugelj, Bukla 


Filip Robar Dorin
Resničnost in resnica v dokumentarnem filmu
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2008
22 cm, 399 str., bibliografija, filmografija, trda vezava
ISBN: 978-961-6445-89-4
zbirka: Filmski priročniki in posebne izdaje
redna cena 28,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=4259 
»Prvi celovit pogled v dokumentarni film, ki prinaša zgodovinski pregled, ob tem pa se ne osredinja samo na dokumentarni film po svetu, ampak ves čas vleče vzporednice tudi z zgodovinskim razvojem na slovenskih tleh ter nazorno podaja teoretske osnove dokumentarnega filma in njegove dosežke doma in v svetu. Avtor, sicer režiser dokumentarnih in igranih filmov, je zapisal: 'Z izrazom dokumentarni film (df) označujemo samo enega od mnogih možnih pristopov pri ustvarjanju filmov z neumišljeno vsebino. /…/ Df je odkrito prepričevalen, po vsebini objektiven film, v katerem je filmski pristop iskren in nepristranski, a se vseeno zavzema za takšno gledišče, ki hoče pridobiti aktivno podporo gledalca za politične, družbene ali gospodarske spremembe.'« Samo Rugelj, Bukla 


Knjiga o filmu
uredila Pam Cook
prevod dela: The Cinema Book
prevod Ana Bohte et al.
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2007
27 cm, 632 str., čb in barvne fotografije, bibliografija, filmografija, trda vezava
ISBN: 978-961-6445-80-1
zbirka: Filmski priročniki in posebne izdaje
redna cena 59,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=4259
Ko je Britanski filmski inštitut leta 1985 prvič izdal Knjigo o filmu, je ta hitro dobila status prelomnega besedila na področju filmskih študij. V dostopni obliki je predstavila rezultate dveh desetletij intelektualnih dejavnosti, ki danes veljajo za osnovo teh študij. Težko pričakovana tretja izdaja temelji na dosežkih prvih dveh in raziskuje vznemirljivo dogajanje na tem področju v zadnjem času, obenem pa ohranja zgodovinski pregled in globino izvirnika. Novo izdajo sestavlja sedem delov, ki se ukvarjajo z zgodovino in razvojem Hollywooda, filmskimi zvezdniki, filmsko tehnologijo, najbolj prepoznavnimi svetovnimi kinematografijami, žanri, avtorstvom v filmih in razvojem na področju teorije filma. Nove teme vključujejo nemi film, afriško-ameriško, postkolonialno, bollywoodsko in umetniško filmsko produkcijo ter razširjen pregled svetovnih kinematografij. Več kot devetdeset »sivih okvirčkov« s poglobljeno analizo in pomembnimi informacijami o več kot 350 filmih dopolnjuje osnovno besedilo. Knjiga ima več kot 250 fotografij, bibliografijo ter obsežno kazalo. Nova izdaja utrjuje sloves Knjige o filmu, ki velja za referenčen in nepogrešljiv uvod v filmske študije.


Mirjana Borčić
Filmska vzgoja na Slovenskem: Spominjanja in pričevanja 1955-1980
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2007
22 cm, 160 str., mehka vezava
ISBN: 978-961-6445-72-6
zbirka: Filmski priročniki in posebne izdaje
redna cena 19,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=4259
Filmska vzgoja v Sloveniji ni bila nikoli niti dovolj sistematična niti ustrezno dimenzionirana v primerjavi z drugo umetnostno ali medijsko vzgojo. In vendar je ves čas potekala, eno od središč pa je bilo v Pionirskem domu v Ljubljani. Zaslugo za to, da se je tako zelo uveljavila v vzgojno-izobraževalnem procesu, so imeli nekateri entuziasti in cinefili, predvsem pa gospa Mirjana Borčić, letošnja dobitnica nagrade Metoda Badjura za življenjsko delo, ki je svoje življenje posvetila filmski vzgoji. Dolga leta je seznanjala generacije mladih s filmom ter jih naučila gledati na to vrsto umetnosti s svojim kritičnim pogledom. Skozi njeno knjigo govorijo spomini in pričevanja o preteklem času, ko je bila filmska vzgoja na svojem začetku. 


Poglej si z novimi očmi: Vodnik za poučevanje tri- do enajstletnih otrok o filmu in televiziji, namenjen vzgojiteljem, učiteljem in staršem
British Film Institute
prevod dela: Look again!
prevod Branko Gradišnik
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2006
22 cm, 124 str., čb in barvne fotografije, mehka vezava
ISBN: 961-6445-56-1
zbirka: Filmski priročniki in posebne izdaje
redna cena 16,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=4259
»Vodnik je na Britanskem filmskem inštitutu (BFI) pripravila priznana ekipa strokovnjakov, učiteljev in filmskih svetovalcev, pri prevodu pa so poskusili vsebine čim bolj prilagoditi slovenskemu uporabniku. Vodnik je namenjen tako staršem kot učiteljem, vzgojiteljem in vsem, ki si želijo, da bi mladi danes kljub poplavi gibljivih slik razvili kritičen odnos do njih in dosegli vsaj temeljno stopnjo medijske pismenosti. V vodniku je natančno razloženih osem osnovnih učnih tehnik, ki pripomorejo k lažjemu razumevanju filma in televizije, dodani pa so še številni praktični nasveti, analize in argumentirani dokazi o pomenu gibljivk pri vzgoji in izobraževanju otrok. Nakazane so tudi pozitivne povezave filma s pismenostjo otrok ter predstavljeni vpliv gibljivk na socialni razvoj ter možnosti vključitve filmske vzgoje v vrtce in osnovne šole. Na koncu so dodani še slovenski viri za pomoč pri filmski vzgoji, državne in druge medijske izobraževalne ustanove ter priporočeno knjižno gradivo v slovenščini.« Renate Štrucl, Bukla


Poglej si z novimi očmi 2: Vodnik za poučevanje najstnikov o filmu in televiziji, namenjen vzgojiteljem, učiteljem in staršem
British Film Institute
prevod dela: Moving Images in the Classroom
prevod Branko Gradišnik, Romana Verbič
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2006
22 cm, 120 str., čb in barvne fotografije, mehka vezava
ISBN: 978-961-6445-64-1
zbirka: Filmski priročniki in posebne izdaje
redna cena 16,30 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=456
Gibljive slike oziroma gibljivke so pomemben jezik, ki ga razume ves svet. Najsi bodo prikazane v kinematografih, po televiziji, na videu ali svetovnem spletu, se je skoraj celotno dvajseto stoletje spreminjalo mišljenje o tem, kakšen položaj si zaslužijo v šolah. Vodnik je namenjen temu, da bi gibljivkam v 21. stoletju zagotovili ustrezno mesto v izobraževanju najstnikov tudi pri nas. Z uporabo enostavnih učnih tehnik bodo učitelji in starši spoznali metode, ki pomagajo pri učinkovitejši uporabi gibljivk v šolskem kurikulumu in doma ter ugotovili, kako lahko filmska pismenost izboljša mladostnikovo znanje in širi njegove kulturne izkušnje.


Aleš Blatnik
Digitalna filmska revolucija: Kako je internet za vselej spremenil filmsko produkcijo in distribucijo
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2008
21 cm, 205 str., čb fotografije, trda vezava
ISBN: 978-961-6803-02-1
zbirka Druge filmske knjige
redna cena 24,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=456 
»Kot slovenski izvirni prispevek k digitalizaciji filma in teoriji dolgega repa je Aleš Blatnik, filmofil in spletni podjetnik, dodal svoja razmišljanja, ki jih je strnil v pričujoči knjigi. Bralcu ponudi bliskovit pregled filmske zgodovine skozi optiko poslovnih modelov in filmskih tehnologij, vse od začetkov pa do današnjih digitalnih časov. Na razumljiv in zgoščen način predstavi ključne koncepte, povezane s filmskim področjem v dobi interneta, od spletne filmske baze IMDB, piratske scene in principa internetne izmenjave datotek do internetne videoteke Netflix, ob tem pa vse skupaj podkrepi s kritično refleksijo in razmišljanjem o novih priložnostih, ki jih omenjeni pojavi ponujajo.« Jure Preglau, Bukla 


Krzysztof Kieslowski
Kieslowski o Kieslowskem
prevod dela: Kieslowski on Kieslowski
prevod Katarina Jerin
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2008
21 cm, 295 str., čb fotografije, trda vezava
ISBN: 978-961-6445-64-1
zbirka: Druge filmske knjige
redna cena 24,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=456
»Po knjigi Trier o von Trierju, ki smo jo v slovenščini dobili pred dvema letoma, se tokrat v podobni formi predstavlja verjetno eden največjih filmskih ustvarjalecev na svetu – poljski režiser Krzysztof Kieslowski. V knjigi spregovori o svojem otroštvu na Poljskem, ki sta ga zaznamovala predvsem Hitlerjev in Stalinov ­režim, njegovo mladost pa je kasneje zapečatila filmska akademija, za katero je sprejemne izpite naredil šele v četrto. ­Kieslowski poleg avtobiografske pripovedi celostno predstavi svoj obširni filmski opus, vse od svojih prvih kratkih filmov do mojstrovin, kot so Dekalog, Tri barve in Dvojno Veronikino življenje, ob tem pa stalno opozarja na takratne družbene razmere, ki jih je z vseh strani tako ali drugače oblikovala politika in gospodarske razmere v Vzhodni Evropi. Zadržana, a iskrena izpoved, iz katere veje neskončna strast do filma.« Matevž Rudolf, Bukla 


Stig Björkman
Trier o von Trierju: Intervjuji z Larsom von Trierjem
uredil: Samo Rugelj
prevod dela: Kieslowski on Kieslowski
prevod Katarina Jerin, Katarina Townend
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2007
21 cm, 335 str., čb fotografije, trda vezava
ISBN: 978-961-6445-73-3
zbirka: Druge filmske knjige
redna cena 24,90 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=456
»Lars von Trier, ta prototipno neulovljivi in neuničljivo inovativni prvoligaš evropskega filma, vam v tej knjigi pod režisersko taktirko Stiga Björkmana, sicer tudi avtorja znamenitih intervjujev s slavnima režiserjema Ingmarjem Bergmanom in Woodyjem Allenom, skozi poglobljeno analizo svojega celotnega opusa odkrije vso magijo lastnega filmskega ustvarjanja. Knjiga s pomočjo pronicljivih in humornih intervjujev, ki se nanašajo na posamezne režiserjeve filme in življenje, razkriva Trierjev pravi obraz. Vsako poglavje je namenjeno enemu filmu, ta je najprej predstavljen s kratkim povzetkom vsebine, nato pa se sogovornika posvetita posebnostim nastajanja, snemanja in recepcije filma. Delo prinaša tudi štiri manifeste, med drugim o kultni Dogmi 95, ki bralcem pomagajo bolje razumeti Trierjeve najbolj eksperimentalne izdelke. Unikatna in obvezna knjiga za vse ljubitelje evropskega filma.« Polona Prodnik, Bukla 


Marcel Štefančič, jr.
Zadnji film: vzpon in propad novega Hollywooda
Slovenska kinoteka, UMco, Ljubljana, 2008
23 cm, 879 str., trda vezava
ISBN: 978-961-6445-77-1
zbirka Druge filmske knjige
redna cena 44,80 €
http://www.bukla.si/?action=umco&cat_id=524&book_id=456 
Knjiga prinaša celovit zgodovinski pregled in analizo filmske produkcije, ki je nastala v plodovitem obdobju ameriške filmske industrije med letoma 1967 in 1977. Besedilo je ilustrirano s številnimi fotografijami in opremljeno z natančnim statističnim pregledom posameznega leta, obsežno filmografijo s slovenskimi in izvirnimi naslovi filmov ter lestvica 350 najboljših filmov tega obdobja po avtorjevem izboru. »Filmi novega Hollywooda – h\'woodske renesanse, h\'woodske revolucije ameriškega novega vala – so bili nevarni, srhljivi in nepredvidljivi. Generacijski. Antigeneracijski. Junaki so bili dvoumni, nestabilni, psihedelični in neprilagodljivi. Konformizem se je umaknil negotovosti, tesnobi, oklevanju in fatalizmu. Klasični h\'woodski slog, ki je temeljil na discipliniranem pripovedovanju in montažni kontinuiteti, so zamenjali s postklasičnim slogom, ki ni več jamčil linearnosti, koherentnosti in jasne motiviranosti. Ameriški novovalovci so poskrbeli, da so se gledalci zavedali kamere in njene subjektivnosti – da so se torej zavedali avtorja, auteurja. Toda za razliko od Orsona Wellesa in Alfreda Hitchcocka s tem niso hoteli reči: glejte, film je fabriciran, konstruiran, kreiran. Ampak: glejte, fabricirana, konstruirana, kreirana je sama realnost.«


Jan Cvitkovič, Janez Burger
V leru
Slovenska kinoteka, Ljubljana 1999
21x13 cm, 78 strani, čb fotografije, broširano
ISBN 961-90710-0-X
redna cena 6,00 € / cena s popustom: 4,20 
Če je imel ob Šterkovem filmu Ekspres, ekspres še kdo pomisleke, da prva lastovka še ne prinese pomladi, pa je Burgerjev film V ler
odpravil vse dvome: pomlad slovenskega filma je končno ponovno nastopila! Ta jarmushevska – če naj ji najdemo vzporednico v svetovnem filmu – komedija o študentskem življenju je nedvomno temeljno delo renesanse slovenskega filma v devetdesetih, saj pooseblja ključni obrat: od velikih tem k malim ljudem. Da bi bralcu omogočili ne samo podoživljanje filma ob branju, pač pa tudi vpogled v delo, ki je opravljeno v različnih fazah izdelave filma, smo se odločili izdati t. i. tehnični scenarij, torej izvirno zamišljeni scenosled z dialogi, ki se razlikuje od končnega filma, saj je prav prek teh razlik mogoče videti tako spremembe, ki so bile vnešene med samim snemanjem, kot tudi tiste v fazi montaže. Sočno in zapeljivo, pa tudi lirično in dramatično ter, ne nazadnje, poučno branje.


Denis Valič, ur.
Do zadnjega vala – velika retrospektiva evropskega filma
besedila, priredbe in filmografski podatki: Urša Aljančič, Nil Baskar, Nataša Bertalanič, Viktor Bertoncelj, Denis Debevec, Silvan Furlan, Andreja Habič, Špela Kalčič, Ivan Nedoh, Irena Pirman, Simon Popek, Igor Prassel, Maja Sunčič, Vlado Škafar, Andrej Šprah, Denis Valič, Koen Van Daele
Slovenska kinoteka, Ljubljana 1997
24x21 cm, 128 strani, broširano
ISBN 961-6417-13-4
redna cena 7,00 € / cena s popustom: 4,90 
Ob enem največjih mednarodnih kulturnih dogodkov, ki jih je bila deležna Ljubljana, Evropskem mesecu kulture, je Slovenska kinoteka pripravila veličastno retrospektivo evropskega filma – od obdobja novih valov do devetdesetih let. Pospremil jo je zajeten katalog, ki skuša orisati velike premike v filmski umetnosti na prelomu petdesetih v šestdeseta leta, torej z nastopom modernega filma. Z daljšimi zapisi so predstavljene kinematografije vseh v retrospektivi sodelujočih držav, s portretnimi predstavitvami režiserji, filmi pa z natančnimi filmografskimi podatki in vsebino.


Aleš Blatnik
Napad radioaktivnih filmov – znanstvenofantastični filmi petdesetih
Slovenska kinoteka pri SGFM, Ljubljana 1996
21x15 cm, 75 strani, čb reprodukcije filmskih plakatov, filmografija, bibliografija, kazalo (imena, izvirni naslovi filmov, naslovi knjig ...),
broširano
ISBN 961-6417-14-2
redna cena 7,00 € / cena s popustom: 4,90 
Še pomnite Eda Wooda, najslabšega režiserja vseh časov, ki je bil tako grozljivo slab, da je nehote ustvarjal »mojstrovine«? Kaj pa Rogerja Cormana, človeka, ki je v vlogi režiserja ali producenta ustvaril skoraj nepregledno množico žanrskih izdelkov? Morda vam kaj več povedo naslovi, kot so Pošast iz črne lagune, Vojna svetov ali Stvor? Da, da, vsi sodijo v atomska petdeseta, čudovita in hkrati srhljiva leta hladne vojne, ki so prinesla množico znanstvenofantastičnih filmov, saj so bili temna, neznana in grozljiva področja ter od tam prihajajoče pošasti najprimernejša metafora za ponazoritev vsesplošne atomske nevarnosti. Pričujoča knjiga je enciklopedičen pregled tega obdobja, ki prek vrhuncev takratnega žanrskega filma prinaša vpogled v stanje duha petdesetih let.


Melita Zajc, ur.
Avdio-vizualni mediji in identitete
besedila: Marie-Luise Angerer, Raymond Bellour, Jean-Paul Dollé, Thomas Elsaesser, Silvan Furlan, Félix Guattari, Rastko Močnik, Stojan
Pelko, Constance Penley, Majda Širca, Marcel Štefančič, jr., Darko Štrajn, Hrvoje Turković, Paul Virilio, Jože Vogrinc, Peter Weibel, Melita Zajc, Slavoj Žižek
prevod: Alenka Balon, Romina Bešič, Andrej Hiti-Ožinger, Stojan Pelko, Smiljana Poldrugovac, Mojca Rupar Korošec, Primož Vitez, Melita
Zajc, Mihela Zupančič
Slovenska kinoteka, Ljubljana 1996
21x18 cm, 206 strani, čb fotografije, povzetki v angleščini, broširano
ISBN 961-90339-1-4
redna cena 9,00  € / cena s popustom: 6,30 
Jesenska filmska šola se je leta 1994 posvetila razmerju med mediji in identitetami na področju avdiovizualnega. Koncept šole je zastavila Melita Zajc, prodorna domača poznavalka televizije in filma, z njim pa v Ljubljano privabila nekaj najeminentnejših sodobnih teoretikov avdiovizualnih medijev. Osrednje teme so se priznani tuji in domači gostje lotili prek treh sklopov: v sklopu, poimenovanem tehno, so avtorji konceptualizirali problematiko identitet v kontekstu medijev in komunikacijskih tehnologij, televizijski sklop je odgovarjal na vprašanja o kredibilnosti televizijske podobe in družbenih vezeh, ki jih ta vzpostavlja, filmski pa je obravnaval probleme, ki segajo od identifikacijskih postopkov filmske podobe do njene identitete v razmerju do elektronske podobe.


Silvan Furlan, Lilijana Nedič, ur.
Franz Hofer: Prvi sledovi starosti | Franz Hofer: Des Alters erste Spuren
besedila: Silvan Furlan, Franz Hofer, Martin Loiperdinger, Lilijana Nedič, Heide Schlüpmann
prevod Tamara Deu, Tadeja Tomšič
Slovenska kinoteka, Ljubljana 1996
22x14 cm, 77 strani, čb fotografije in reprodukcije oglasov, bio- filmografija, dvojezična izdaja (slovenščina in nemščina), broširano
ISBN 961-90339-3-0
redna cena 5,84 € / cena s popustom: 4,10 
Drugo v vrsti izjemnih in senzacionalnih odkritij Slovenske kinoteke, ki je časovno sovpadlo z njeno formalno ustanovitvijo. Najdeni fragment filma, njegov osrednji del, ki prinaša poglavitni del filmske zgodbe, je vse, kar je ostalo od prvenca pomembnega nemškega režiserja iz obdobja nemega filma, Franza Hoferja, zato je bilo ob novici o odkritju navdušenje strokovne javnosti še toliko večje. Pričujoča edicija je bila pripravljena za svetovno »premiero« filma, ki se je zgodila na slavnih Dnevih nemega filma v italijanskem Pordenonu; prinaša besedila slovenskih in nemških strokovnjakov, ki prikažejo ozadje in pomen samega odkritja, prav tako pa predstavijo tudi avtorja in v luči njegovega filmskega opusa natančno analizirajo najdeni fragment. »Učbenik« filmske arheologije.


Silvan Furlan, Lilijana Nedič, ur.
Ernst Lubitsch: Ko sem bil mrtev | Ernst Lubitsch: Als ich tot war | Ernst Lubitsch: Quando ero morto | Ernst Lubitsch:
When I Was Dead

besedila: Silvan Furlan, Lilijana Nedič, Enno Patalas, Miha Zadnikar
prevod Agencija Amidas, Murray Bales, Albarosa Catelan, Nikolai D. Jeffs, Andreja Kuhelj, Nadja Rebec, Tadeja Tomšič
Slovenska kinoteka in SGFM, Ljubljana 1995
22x14 cm, 73 strani, čb in monokromatične fotografije ter reprodukcije plakatov in oglasov, večjezična izdaja (slovenščina, nemščina,
italijanščina in angleščina), broširano
ISBN 961-6417-15-0
redna cena 5,84 € / cena s popustom: 4,10 
Senzacionalno odkritje edine kopije najstarejšega ohranjenega celovečernega filma Ernsta Lubitscha, briljantne komedije Ko sem bil mrtev, je ustanavljajočo se Slovensko kinoteko dobesedno izstrelilo na svetovni zemljevid filmskih arhivov in kinotek. Zanimanje svetovne strokovne javnosti je bilo izjemno in tako je k projektu predstavitve tega odkritja pristopil tudi legendarni nemški filmski zgodovinar Enno Patalas, morda največji poznavalec Lubitschevega zgodnjega, nemškega obdobja. Za knjigo je prispeval izjemno študijo, v kateri je najdeni Lubitschev film prepričljivo in argumentirano vpel v njegov filmski opus. Odkritje sta predstavila tudi Lilijana Nedič in Silvan Furlan, ki sta kopijo identificirala. Pri tem sta se osredotočila na pot, ki ju je vodila do odkritja, ter na pomen, ki ga slednje predstavlja za mlado Slovensko kinoteko in Slovenijo. Miha Zadnikar pa je v knjigi spregovoril o glasbi, ki jo je Urban Koder spisal za spremljavo filma.