prikaz novice

Kinotečni študentski abonma/+za izven

Divji v srcu

Študentski abonma vključuje šest filmskih predstav in poteka enkrat mesečno od januarja do junija 2020.

Na pot po čudoviti, intertekstualni in subverzivni zgodovini filmske umetnosti se bomo januarja odpravili z noro ljubezensko zgodbo Divji v srcu (Wild at Heart, David Lynch, 1990). Norosti in anarhije februarja prav tako ne bo manjkalo v absurdni komediji Marjetice (Sedmikrásky, Vera Chitilova, 1966), ki veljajo za enega najboljših čeških filmov vseh časov. Marca bomo v Shine a Light (2008), izjemnem dokumentarcu legendarnega režiserja Martina Scorseseja občudovali surovo energijo enega največjih rokenrol bendov na svetu, The Rolling Stones, z vrtoglavim »hepeningom krutosti« Stari (Oldeuboi, 2003) pa nas bo po robu sprejemljivega v aprilu popeljal »južnokorejski Tarantino«, Park Chan-wook. Maja bo na sporedu v Cannesu nagrajeni animirani film o odraščanju v represivni iranski družbi Perzepolis (Marjane Satrapi in Vincent Paronnaud, 2007), abonma pa bomo junija zaokrožili s popartistično krimi komedijo Sončni krik (1968), pod katero se podpisuje enfant terrible slovenskega filma Boštjan Hladnik.

Vsi filmi bodo predvajani s 35-mm filmskega traku. Pred vsako projekcijo bo tudi kratek uvod, ki ga bodo pripravili sodelavci Slovenske kinoteke.

* * * * *
Cena abonmaja znaša 12 evrov. Ob vpisu prejmete darilo.
Za izven: redna cena/Kinopolis
Vpis abonmajev poteka od 4. novembra do 28. januarja v času uradnih ur pri blagajni Slovenske kinoteke na Miklošičevi cesti 28.
V študentski abonma se lahko vpišejo študenti, ki svoj status izkažejo s predložitvijo študentske izkaznice.

* * * * *

Program
Divji v srcu, 28. 1. ob 20.00
Marjetice, 25. 2. ob 20.00
Shine a Light, 31. 3. ob 20.00
Stari, 21. 4. ob 21.00
Perzepolis, 26. 5. ob 21.00
Sončni krik, 23. 6. ob 21.00

Pridržujemo si pravico do spremembe programa.

* * * * *

Divji v srcu (Wild At Heart)
David Lynch, ZDA, 1990, 35mm, 2.35, barvni, 125', sp
Kaznjenec (Nicolas Cage) na pogojnem izpustu se skupaj z izvoljenko poda na beg pred njeno obsedeno materjo in tolpo hladnokrvnih morilcev. V groteskne pejsaže ameriškega juga postavljena melodrama se sprevrže v bolesten, od glave do pet lynchevski psiho-triler. Nasilna, poetična, nora ljubezenska zgodba; tudi iskreno posvetilo kralju Elvisu in ljubezni z veliko začetnico.

Marjetice (Sedmikrasky)
Vera Chytilová, Češkoslovaška, 1966, 35mm, 1.37, barvni, 74', svp
Najstnici Marie I in Marie II zavračata pravila patriarhalne kulture okrog sebe, zato eno za drugim rušita družbena pravila. Odpravita se na lažni zmenek z moškima, na katerem obilno jesta, obilno pijeta, obilno lažeta, samo zato, da se moških na koncu znebita. Težave povzročata na vsakem koraku, bodisi v stanovanju bodisi v nočnih klubih. Njune dogodivščine vseskozi spremlja vizualno eksperimentiranje z izmenjavanjem barvnih in črno-belih posnetkov, igranjem z barvnimi filtri, inovativnimi posebnimi učinki in triki s kamero. V vsakem prizoru se zgodi kaj nepričakovanega. Eden izmed biserov češkega novega vala, zmes anarhije in filmskega eksperimenta, zaradi katerega je Veri Chytilovi oblast za več let prepovedala ustvarjanje filmov.

Shine a Light
Martin Scorsese, ZDA/VB, 2008, 35mm, 1.85, barvni/čb, 122', sp
Leta 2006 je Scorsese v slovitem newyorškem Beacon Theatru zbral ekipo legendarnih direktorjev fotografije (Robert Richardson, John Toll, Andrew Lesnie, Stuart Dryburgh, Robert Elswit, Emmanuel Lubezki, Ellen Kuras), da bi surovo energijo “največjega rokenrol benda na svetu” pokazali v novi luči.

Stari (Oldboy)
Park Chan-wook, Južna Koreja, 2003, 35mm, barvni, 120'
Po petnajstih letih ujetništva v hotelski sobi s posteljo in televizorjem ter občasnimi redkimi obiski neznanca, ki pa z njim ne spregovori niti besede, Oh Daesuja dobesedno vržejo v prostost. Na sebi ima drago obleko, v žepu denar in najnovejši mobilni telefon, v sebi pa nakopičeno sovraštvo, ki ga je negoval dolgih petnajst let. Njegov prvi in edini cilj je najti človeka, ki mu je odvzel 15 let življenja brez kakršnega koli razloga. Tako se zdi.
Parkov Stari je priredba znane japonske mange Tsučija Garona in risarja Minegishija Nobuakija.

Perzepolis (Persepolis)
Vincent Paronnaud in Marjane Satrapi, Francija/ZDA, 2007, 35mm, 96 min
Teheran leta 1978. Osemletna Marjane sanja o tem, da bo kot bodoča prerokinja rešila svet. Odrašča z naprednima staršema in ljubečo babico, v družbi katerih pozorno spremlja padec šahovega brutalnega režima. Ustanovitev nove Islamske republike napoveduje dobo »varuhov revolucije«, ki nadzorujejo vedenje prebivalcev. Marjane si mora zdaj zakrivati obraz, njene sanje o revoluciji pa postajajo še močnejše. V vojni proti Iraku na mesto padajo bombe, začne se pomanjkanje, ljudje izginjajo, represija je vsak dan hujša. Marjane je vse bolj uporniška, zato jo starši pošljejo v Avstrijo, kjer pri štirinajstih spozna povsem drugačno »revolucijo«: puberteto, svobodo in ljubezen, a tudi grenak okus življenja v tuji državi.
V Cannesu nagrajeni animirani film o odraščanju v represivni iranski družbi v obdobju med šahovim režimom in islamsko revolucijo.

Sončni krik
Boštjan Hladnik, Slovenija (Jugoslavija), 1968, 35mm, 1.66, barvni, 92'
Lopova med obiskom skupine dijakov v tovarni gospodinjskih naprav ukradeta precejšnjo vsoto denarja. Ker vse vhode zastražijo, zmikavta skrijeta svoj plen v hladilnik, ki pa ga tovarniško dvigalo naloži na tovornjak, ki hladilnik odpelje neznano kam. Tatova hodita od trgovine do trgovine in iščeta hladilnik s skritim denarjem, a pravega ne najdeta, saj so ga odpeljali na morje. Popartistična erotično-kriminalna komedija, v kateri Demeter Bitenc nastopi v vlogi detektiva.