prikaz novice

Kinotečni dijaški abonma/+za izven

Do zadnjega diha

Dijaški abonma vključuje pet filmskih predstav in poteka enkrat mesečno od decembra 2019 do aprila 2020.

Pred vsako projekcijo bo tudi kratek uvod, ki ga bodo pripravili sodelavci Slovenske kinoteke.





* * * * *

Cena abonmaja znaša 10 evrov. Ob vpisu prejmete darilo.
Za izven: redna cena/Kinopolis
Vpis abonmajev poteka do 19. decembra v času uradnih ur pri blagajni Slovenske kinoteke na Miklošičevi cesti 28.
V dijaški abonma se lahko vpišejo dijaki, ki svoj status izkažejo s predložitvijo dijaške izkaznice.

* * * * *

Program
Ofsajd
, 19. 12. ob 17.00
Psiho, 16. 1. ob 17.00
Do zadnjega diha, 12. 2. ob 17.00
Sedmina, 19. 3. ob 17.00
Brez strehe in zakona, 24. 4. ob 17.00

Pridržujemo si pravico do spremembe programa.

Ofsajd (Offside)
Jafar Panahi, Iran, 2006, 35mm, 1.85, barvni, 88', sp
Na polnem avtobusu iranskih nogometnih navijačev, ki se odpravljajo na kvalifikacijsko tekmo med Iranom in Bahreinom, v kotu tiho sedi mlad fant. Vendar to ni fant, ampak dekle v navijaški preobleki in s pobarvanim obrazom v barvah iranske zastave. Pri vhodu stadiona jo aretirajo in v priporu skupaj z drugimi dekleti, preoblečenimi v navijače, spremlja celotno tekmo za ograjo ob stadionu. Tam jih stražijo mladi vojaki, ki jih bodo po tekmi predali nravstveni policiji, da bo dekleta kaznovala za njihovo neprimerno početje. Do takrat pa prestajajo mučne trenutke, saj tekme ne morejo gledati in le poslušajo krike navijačev in komentarje mladih vojakov, ki jim opisujejo dogajanje na igrišču, katerega sploh ne razumejo. Dekleta so med seboj zelo različna, vendar jih povezuje močna strast do nogometa.

Psiho (Psycho)
Alfred Hitchcock, ZDA, 1960, 35mm, 1.85, čb, 109', sp
Mlada ženska svojemu delodajalcu ukrade znaten znesek denarja in pobegne. Utrujena od dolge vožnje zvečer zavije z avtoceste in si poišče prenočišče v osamljenem motelu. Tam jo pričaka receptor, plašen in tih mladenič, ki skupaj z gospodovalno mamo živi v hiši poleg motela. Ko se mlada tatica v svoji sobi spravi pod tuš, jo tam čaka neprijetno presenečenje. Eden najznamenitejših in najbolj temeljito (psiho)analiziran film Alfreda Hitchcocka, ki je ob svojem nastanku šokiral svet in do danes ni izgubil niti trohice svoje moči.

Do zadnjega diha (À bout de souffle)
Jean-Luc Godard, Francija, 1960, 35mm, 1.37, čb, 90', sp
Michel (Jean-Paul Belmondo) ukrade avto, ubije policista in potem po Parizu lovi svoje dolžnike. Vmes se skriva pri Patricii (Jean Seberg), ameriški študentki v Parizu, ki leta za slavnimi ljudmi in novinarsko kariero. Ljubita se, ampak vse naokoli se začenjajo šestdeseta, preveč divja za prave ljubezni, ki si vzamejo čas. Treba je naprej, do zadnjega diha. Manifest francoskega novega vala.

Sedmina
Matjaž Klopčič, Slovenija (Jugoslavija), 1969, DCP (posneto na 35mm), 1.37, barvni, 91'
Ljubljana, pomlad 1941. Srednješolca Niko (Rade Šerbedžija) in Marija (Snežana Nikšić) sta tik pred maturo, ko vojna vihra zajame tudi Slovenijo in neusmiljeno prekine brezskrbne gimnazijske dni. Eden ključnih filmov Matjaža Klopčiča, posnet po istoimenskem romanu Bena Zupančiča.

Brez strehe in zakona (Sans toit ni loi)
Agnès Varda, Francija, 1985, DCP, 1.66, barvni, 106', sp
Pozimi na jugu Francije v jarku najdejo zmrznjeno truplo mlade ženske, potepuhinje (Sandrine Bonnaire). Skozi intervjuje in spomine sledimo njenim zadnjim tednom pred smrtjo, ko sama šotori in se srečuje z neznanci: v starem dvorcu z nekim moškim kadi hašiš, zaljubi se v tunizijskega delavca in z njim obrezuje vinsko trto, nekaj časa živi na dvorišču hiše hipijevskega para. Čeprav jo mnogi skušajo usmeriti na pravo pot, je njeno potepuško življenje zavestna izbira, iskanje svobode.