arhivirana novica

Kino-katedra za pedagoge | FILM NOIR

Kino-katedra za pedagoge začenja program analitične obravnave nekaterih ključnih zgodovinskih filmskih gibanj in z njimi povezanih konceptov, njihovih značilnih izraznih sredstev ter poglavitnih ustvarjalnih prijemov z vpogledom v poglavitne dejavnike ameriškega filma noir. Razlog za umestitev (pod)žanra »trdih« detektivk na začetek projekta je njegov izjemen vpliv na vizijo »avtorskega filma« in na vrsto povojnih evropskih filmskih gibanj.


sreda, 16. oktober, 17.00

Delavnico sestavlja uvodno predavanje Andreja Špraha, projekcija kultne noir klasike Globoko spanje in razprava po projekciji, v kateri bodo sodelujoči lahko izmenjali tudi izkušnje lastnih prizadevanj za uvajanje filmske umetnosti v izobraževalni proces.

Delavnica je odprta tudi za širšo zainteresirano javnost. Vstop prost.

Globoko spanje (The Big Sleep), Howard Hawks, ZDA, 1946, 35mm, 1.37, čb, 114', svp
Utrujeni, zagrenjeni, osamljeni zasebni detektiv Philip Marlowe (Humphrey Bogart) se po spletu naključij zaplete v zarote aristokratske združbe. Ključno vlogo pri tem odigra tudi fatalna ženska (Lauren Bacall). Po mnenju mnogih absolutno najboljši film noir, posnet po romanu mojstra trdih kriminalk Raymonda Chandlerja.


četrtek, 17. oktober, 21.00

Malteški sokol (The Maltese Falcon), John Huston, ZDA, 1941, 35mm, 1.37, čb, 101', svp
Utrujeni, zagrenjeni, osamljeni zasebni detektiv Sam Spade (Humphrey Bogart) se po spletu naključij zaplete v zarote kriminalne združbe, ki se peha za skrivnostnim kipcem malteškega sokola. Obenem ga muči vprašanje neuslišane ljubezni do fatalne ženske (Mary Astor), ki ga na začetku filma najame in sploh sproži ves vrtinec dogodkov. Vrhunska kriminalka, ki je s svojimi nenavadnimi konvencijami – cinični glavni junak, izdajalska ženska, večno mračna, deževna prizorišča, pesimističen pogled na svet – spočela nov žanr, odslej znan kot film noir. Po romanu mojstra kriminalk Dashiella Hammetta.

petek, 18. oktober, 21.00

Rop brez plena (The Killing), Stanley Kubrick, ZDA, 1956, 35mm, 1.37, čb, 85', svp
Zgodnja mojstrovina Stanleyja Kubricka – brezšivna mešanica filma noir in roparskega filma. Okoreli kriminalec (Sterling Hayden) načrtuje še zadnji veliki roparski podvig pred upokojitvijo, vendar se skrbno načrtovane kriminalne štrene v zadnjem trenutku nepričakovano premešajo.


sobota, 19. oktober, 21.00

Noč lovca (The Night of the Hunter), Charles Laughton, ZDA, 1955, 35mm, 1.66, čb, 93', svp
Lažni pridigar v zaporu spozna na smrt obsojenega družinskega očeta, ki je zagrešil umor, ukradel 10.000 dolarjev, denar skril in skrivališče zaupal svojima otrokoma. Pridigar se iz zapora napoti na sojetnikov dom, kjer iz pohlepa po zakladu najprej zapelje, nato pa na poročno noč ubije njegovo vdovo. Otroka v strahu pobegneta, toda pridigar jima je stalno za petami. Klasična balada o dobrem in zlu; tour de force baročnega ekspresionizma, filma noir in ruralne, folklorne grozljivke. Robert Mitchum v najbolj nepozabni in srhljivi vlogi svoje kariere uteleša čisto zlo.