arhivirana novica

Teden japonskega filma | JAPONSKI SAMURAJSKI FILM

21. - 24. oktober, Kinoteka

Letošnji teden japonskega filma bo potekal med 21. in 24. oktobrom v Slovenski kinoteki v Ljubljani, kjer bo predvajanih šest filmov, in Kinu Udarnik v Mariboru, kjer bodo predvajani štirje filmi. V okviru tradicionalnega tedna japonskega filma bomo pod drobnogled vzeli avtohtoni žanr samurajskega filma, natančneje, japonskega filma 60-ih, ko je samurajski žanr doživel svoj razcvet.

Vstop na filmske projekcije v okviru Tedna japonskega filma je brezplačen. Brezplačne vstopnice si priskrbite na blagajni Kinoteke.
Natančne informacije o uri in dnevu projekcij najdete v Sporedu in Kinotečniku.

Nindže

Nindže (Shinobi no mono) Satsuo Yamamoto, Japonska, 1962, 35mm, 2.35, čb, 104', svp
Ob koncu državljanske vojne na Japonskem v 70. letih 16. stoletja se v provinci Iga nahaja veliko število izurjenih mojstrov borilnih veščin, ki so razporejeni pod dva gospodarja in nastanjeni v dve trdnjavi. Kot bi trenil z očesom, se obe tolpi morilcev zapleteta v krvav klobčič prevar, izdajstev, dvojne igre in smrti. Eden ključnih japonskih filmov o legendarnih nindžah, bojevnikih z domala nadnaravnimi sposobnostmi, ki so se pojavili v obdobju državljanske vojne in nato usodno zaznamovali fevdalno zgodovino otoške civilizacije. Orjaška domača uspešnica, ki ji je sledilo kar sedem nadaljevanj.

Vrnitev nindž

Vrnitev nindž (Zoku Shinobi no mono) Satsuo Yamamoto, Japonska, 1963, 35mm, 2.35, čb, 93', svp
Prvo nadaljevanje nadvse uspešnega, pionirskega nindža filma Nindže je umeščeno v leto 1582 in pripoveduje resnično zgodbo o velikem japonskem generalu Nobunagu Odi. Ta je eden redkih posameznikov, ki preživi sicer vedno smrtonosni napad nindže. Iz maščevanja sklene provinco Iga očistiti vseh zamaskiranih morilcev. Nindže se kakopak ne uklonijo tako zlahka. Tako kot Nindže je tudi Vrnitev nindž posneta po seriji romanov Tomoyoshija Murayame, ki je poleg pisateljevanja deloval tudi kot eden osrednjih japonskih akterjev na področju socialističnih in avantgardnih kulturniških gibanj. Ker je bil levičar po srcu tudi režiser Yamamoto, so njegovi filmi o nindžah prežeti z idejo proletarskega socializma, nindže pa nastopajo kot hrabri borci zoper izkoriščanje in avtoriteto.

Igralčevo maščevanje

Igralčevo maščevanje (Yukinojo henge) Kon Ichikawa, Japonska, 1963, 35mm, 2.35, barvni, 113', svp
Sloviti igralec Yukinojo, specializiran za igranje ženskih vlog v japonskem klasičnem plesnem gledališču kabuki, med turnejo po državi nekega dne naleti na tri moške, ki so pred dvajsetimi leti povzročili smrt njegove družine. Igralec se sklene maščevati, pri čemer mu je v veliko pomoč dejstvo, da ni spreten zgolj na odru, marveč je tudi nadvse vešč mečevalec. Veličastna, vizualno osupljiva klasika japonskega samurajskega filma.
»Ichikawa je bil izjemno plodovit in komercialno uspešen ter je spretno menjaval stil. Pogosto je uporabljal osupljive tehnične trike, v Igralčevem maščevanju razsrediščene kompozicije na širokem platnu.« David Bordwell

Junaška kronika klana Sanada

Junaška kronika klana Sanada (Sanada fuunroku) Tai Kato, Japonska, 1963, 35mm, 2.35, barvni, 90', svp
Osaka, začetek 17. stoletja. Ko se poleže prah po veliki bitki med lokalnima šogunoma, med trupli tava samo še skupina osirotelih otrok in zbira kose oklepov. Pot jim nenadoma prekriža Sasuke, deček z magičnimi sposobnostmi, ki zase trdi, da je na Zemljo dospel z meteorjem. Mlada sirota Okiri se nemudoma zaljubi v nenavadnega dečka, vendar jo ta zavrne, češ da je njegova skrivnostna usoda na Zemlji preveč pomembna in jo lahko izvrši le sam. Nenavadna, mestoma absurdna mešanica samurajskega filma, komedije in znanstvene fantastike, ki se v eksplicitno politično branje ponuja kot alegorija za hkrati energično in izgubljeno japonsko mladež šestdesetih, razočarano nad napakami očetov in negotovo glede prihodnosti, ki jo še vedno krojijo isti očetje.

Potepuški samuraj

Potepuški samuraj (Kaze no bushi) Tai Kato, Japonska, 1964, 35mm, 1.85, barvni, 95', svp
Skrivni agent šogunata Tokugawa je odposlan v pokrajino Kishu, kjer mora najti in pri življenju ohraniti pomembno princeso, ki se skriva v teh krajih. Princesi je za petami vrsta političnih frakcij. Tajni agent, sicer izurjen samuraj, princeso kmalu najde in uspešno obrani pred napadi sovragov, vendar se obenem vanjo tudi zaljubi, kar predstavlja hudo kršitev takratnih družbenih norm. Tragična mešanica nesojene romance in samurajske akcije.

Čudne prigode samuraja vohuna

Čudne prigode samuraja vohuna (Ibun Sarutobi Sasuke) Masahiro Shinoda, Japonska, 1965, 35mm, 2.35, čb, 100', svp
Čudne prigode samuraja vohuna pripoveduje izmišljeno zgodbo o sledilcih resničnega japonskega generala Yukimure Sanade iz začetka 17. stoletja, enega najbolj zaslužnih posameznikov za radikalna spreminjanja japonskega političnega zemljevida tistega časa. V rokah Masahira Shinode, ki je samurajskim filmom Akire Kurosawe javno očital, da se jemljejo preresno, je ta zgodba podana na izrazito stiliziran, zvočno in vizualno izjemno domiseln način, kar film trga iz domene čistega žanra in umešča v sfero takratnega japonskega novega vala.

Mračni samuraj

Mračni samuraj (Tasogare Seibei) Yoji Yamada, Japonska, 2002, 35mm, 1.85, barvni, 129', sp 
Seibei Iguchi je vdovec, samuraj nižjega stanu, ki v sredini 19. stoletja na Japonskem živi svoje ponižno, umirjeno življenje. Edina skrb, ki jo ima, sta mama in dve hčerki, ki ju obožuje. Ko se soseda, ki jo že dolgo časa prikrito ljubi, loči od svojega nasilnega moža, se njegova prihodnost za hip zazdi svetlejša. Vendar ga tradicionalna samurajska pravila prisilijo v dejanja, ki vodijo v tragedijo. Novodobna samurajska klasika, lahko tudi japonska verzija prelomnega vesterna Neoproščeno.

V sodelovanju z Veleposlaništvom Japonske.