arhivirana novica

Kino-integral: Nove pridobitve kinotečnega arhiva

V četrtek, 23. oktobra, ob 21. uri bodo pogled na kinotečno platno razburkali trije filmi, ki jih po novem hranimo v kinotečnem arhivu. Gre za nova nakupa Kinoteke in za svetovno premiero najnovejšega kinotečnega  restavratorskega podviga.  

Kinotečno filmsko zbirko sta nedavno obogatili kopiji dveh filmskih eksperimentov, ki smo ju na kinotečnem platnu že lahko gledali: prvi je Blow-up avstrijskega raziskovalca filmskega medija Siegfrieda A. Fruhaufa, ki se je v le nekaj letih s silnim ustvarjalnim zanosom in unikatnostjo zapisal med najvidnejše sodobne avstrijske eksperimentaliste. Ne le, da nadaljuje bogato tradicijo avantgardnih filmarjev Gornje Avstrije (naj jih naštejemo le nekaj – Kubelka, Export, Weibel in Brehm), posrečilo se mu je iznajti samosvoj študiozen in duhovit pristop. Drugi film je Trees of Syntax, Leaves of Axis svetovno priznanega avantgardista Daïchija Saïta, za katerega bi lahko rekli, da vzpostavi intimen odnos z vsako filmsko sličico – z očmi in rokami, s kopiranjem, ročnim razvijanjem, montažo ... odkriva skrite potenciale filmskega traku in podob na njem.  

Zlasti vznemirljiva pa je premiera nove, restavrirane 35mm kopije filma Paura in citta (1191 dni pozneje ali Vonj po podganah) slovenskega filmarja Davorina Marca. Marc s svojim velikanskim opusom, ki v številčnosti pridobiva iz dneva v dan – vse od sredine sedemdesetih pa do danes in jutri – sodi v sam vrh slovenskega eksperimentalnega in amaterskega filma. Za ognjeviti Paura in citta, iz katerega nevsiljivo veje duh časa in ustvarjalnega prostora, bi lahko rekli, da predstavlja katalog osrednjih avtorjevih stilističnih, vsebinskih in idejnih preokupacij, ki jih vsa leta ustvarjanja raziskuje z različnih gledišč in stališč in nas z njimi vsakič znova osuplja. 
Film, izvorno na super 8mm traku, smo restavrirali v sodelovanju z izjemno konservatorsko-restavratorsko ekipo La Camera Ottica in CREA.