arhivirana novica

Festival Filmske mutacije: Leila in volkovi

Filmske mutacije: gostovanje VIII. Festivala nevidnega filma
Iz programa Marine Gržinić: Politizacija in ponovno izpisovanje proti-zgodovin: za novo politiko moči in intervencij


V petek, 9. januarja, bodo Filmske mutacije na kinotečno platno pripeljale pretresljiv Leila in volkovi, v katerem bomo spoznavali arabsko žensko in njeno (načrtno in namenoma) zakrito vlogo v zgodovini Bližnjega vzhoda. Ponosni smo, da bo s filmom Kinoteko obiskala tudi režiserka Heiny Srour, s katero se bo po filmu pogovarjala Marina Gržinić.

Leila in volkovi (Leila wa al ziap)
Heiny Srour, VB/Libanon, 1984, 16mm, 1.33, barvni, 90', ap
Film črpa iz arabske zapuščine ustnega izročila in mozaičnih vzorcev ter preiskuje kolektivni spomin arabskih žensk in njihove skrite vloge v zgodovini preteklega pol stoletja na Bližnjem vzhodu, v Palestini in Libanonu. Film skozi oči Leile, libanonske študentke, ki zavrača uradno, kolonialistnično inačico “zgodovine”, ki jo piše moški spol, rekonstruira vsakodnevna neglamurozna in tiha žrtvovanja, ki so prav tako del zgodovine kakor “junaška” vojaška dejanja moških.
Vizualni lajtmotiv filma so arabske ženske, ki nepremično sedijo pod žgočim soncem, medtem ko se skoraj goli moški razigrano kopajo na plaži. Postopoma bodo ženske izgubile potrpljenje in se premaknile proti vodi, da bi se nekoliko osvežile ... a na Bližnjem vzhodu se ples smrti še nadaljuje.
Tisti, ki prihajamo iz tretjega sveta, ne moremo sprejeti ideje o filmski pripovedi, ki temelji na buržoaznih romanih 19. stoletja in njihovi predanosti harmoniji. Naše družbe je kolonialistična oblast prehudo raztrgala in zdrobila, da bi lahko našle mesto v tovrstnih ličnih scenarijih.” Heiny Srour
Filmu bo sledil pogovor z avtorico filma Heiny Srour, ki ga bo vodila Marina Gržinić.