arhivirana novica

sekcija Kultivator

V sekciji Kultivator gledamo filme, ki na tak ali drugačen način pišejo zgodovino filma – pa v splošnem kanonu morda niso zapisani z velikimi črkami. Filme, na katere nikakor ne smemo pozabiti, ki so pomembni in kličejo po nujnem ogledu in razmisleku.

Kultivator spored
16. 1. petek
21.30
Odsev (Mirrors)
Alexandre Aja, ZDA/Romunija/Nemčija, 2008, 35mm, 2.35, barvni, 110', sp
Odpuščeni policist, ločenec in bivši alkoholik se odloči urediti svoje življenje in se znova zbližati z odtujeno družino. Zaposli se kot nočni čuvaj v zapuščeni veleblagovnici, ki jo je pred leti povsem uničil požar. Nekdanja palača je zdaj zaprašena in zoglenela hiša duhov, v kateri so čudežno ostala nedotaknjena le vsa ogledala. Ob podrobnejšem pregledu čuvaj odkrije, da ogledala ne odsevajo tistega, kar bi morala ... Četrti celovečerec čudežnega dečka novega vala francoskih grozljivk šokira z izbruhi nepričakovanega, surovega in skrajno hladnokrvno serviranega nasilja, vendar se Aja tokrat močneje naslanja na zgodbo, sicer priredbo korejske uspešnice Into the Mirror (Geoul sokeuro, Kim Sung-ho, 2003), ki ponuja vznemirljivo mešanico nenadnih preobratov in lovecraftovskega vzdušja.

23. 1. petek
21.00
Zgodilo se je čisto blizu vas (C'est arrivé près de chez vous)
Rémy Belvaux, André Bonzel, Benoît Poelvoorde, Belgija, 1992, 35mm, 1.66, čb, 96', sp
Dokumentarista André in Rémy v Benu najdeta idealen filmski subjekt – duhovit, prefinjen, inteligenten, všečen, karizmatičen serijski morilec lahko razpreda o čemer koli, naj gre za filozofijo, arhitekturo, klasično glasbo ali spretnosti njegove morilske obrti. Ko André in Rémy beležita Benovo rutino, se sama znajdeta v začaranem krogu vse bolj kaotičnega nasilja, ki zahteva žrtvovanje objektivnosti in moralnosti. Obešenjaški poskus prikaza nasilja in absurda je belgijski trojici navrgel številne častilce po vsem svetu in tudi v Ljubljani v hipu postal kult. Eden vrhuncev žanra lažnih dokumentarcev.

30.1. petek  
20.00

Beat Street
Stan Lathan, ZDA, 1984, 35mm, 1.85, barvni, 106', sp
V južnem Bronxu spremljamo brata in skupino njunih prijateljev, ki so vsi tako ali drugače predani različnim elementom zgodnje hip hop kulture. Med njimi so DJ-ji in MC-ji, B-boyi in grafitarji in zgodba filma se ponekod celo naslanja na znameniti dokumentarec o newyorških grafitih, Style Wars. V filmu nastopi cela paleta pionirjev hip hopa, med njimi Grandmaster Melle Mel & the Furious Five, Doug E. Fresh, Afrika Bambaataa, Treacherous Three ...

6.2. petek
21.00
Pokaži mi ljubezen (Fucking Åmål) Lukas Moodysson, Švedska/Danska, 1998, 35mm, 1.85, 88’, sp
Šestnajstletna Agnes se je pred letom in pol z družino preselila v majhno švedsko mestece Åmål in še vedno nima prijateljev. Skrivoma je zaljubljena v najpopularnejšo punco na šoli, Elin, ki izgublja živce zaradi dolgočasja v malem odročnem kraju. Izjemen splet podob, ki s svojim optimizmom in vero v drugačnost ruši ustaljene predstave o odnosih. Film, ki nam pričara malo in zakotno mestece in podre njegove kulise, kakor kulise Potemkinove vasi, za katerimi se skriva povsem drugačno življenje. Film, ki nas dvigne iz vsakdanjika in nas popelje na pot prve ljubezni in iskanja svobode.

13.2. petek
19.00
Kultivator/FilmFlow v živo
Neskončen dan (Groundhog Day)
Harold Ramis, ZDA, 1993, 35mm, 1.85, barvni, 101', sp
Arogantnega vremenarja (Billy Murray) televizijska hiša pošlje na službeno pot v mestece, kjer vsako leto slavijo t. i. dan svizca. Ko se po napornem delovnem dnevu prebudi v nov dan, zgrožen ugotovi, da se je v resnici prebudil v popolnoma identičen včerajšnji dan – dan, ki se bo odslej zanj ponavljal v neskončnost. Anarhična komedija, ki zlagoma posega po statusu kulta.
Podcasti so radijske oddaje, ki živijo na internetu, FilmFlow pa je prvi slovenski podcast, v katerem se enkrat mesečno odvija živahna debata o filmu in popkulturi. FilmFlow bo letos februarja praznoval prvo leto svojega obstoja. Najprej si bomo ogledali genialno komedijo Neskončen dan, projekciji pa sledi snemanje podcasta iz dvorane Slovenske kinoteke – tokrat prvič v živo pred poslušalci.