arhivirana novica

Fabula 2015: Varanje z resnico (na filmu)

Festival Literature sveta – Fabula 2015: Varanje z resnico (na filmu)

Naslov letošnjega festivalskega fokusa je Moč lažnega, s to danes še kako aktualno temo pa se bomo na Fabuli spopadali na več področjih in z več gledišč. Lažno ne bomo razumeli le kot antipoda resnici, temveč tudi kot fantazijo, iluzijo, privid, lažni videz. Razločitev resničnega od lažnega se namreč že od nekdaj kaže kot zagatna naloga, v okviru festivalskega fokusa pa bomo na ta večni človeški problem pogledali skozi filozofijo, film, novinarstvo, literaturo ...

Spored v Slovenski kinoteki - sobota 7.3.
ob 18.00

Projekcijo bo uvedel pogovor Jele Krečič z Gregorjem Modrom: Varanje z resnico (na filmu).
Filozof Gregor Moder, avtor knjige Hegel in Spinoza, bo spregovoril o tem, kako filmske mojstrovine afirmirajo status prevare oziroma razgalijo, zakaj čista neposrednost vselej vara. Izhajali bomo iz predvajanih filmov Herzoga in Kiarostamija, a se ustavili tudi pri hollywoodskih klasikih.


Veliki plan (Nemā-ye nazdīk)
Abbas Kiarostami, Iran, 1990, 35mm, 1.37, barvni, 98', sp
Igrano-dokumentarni film, posnet po resničnih dogodkih, v katerem vsi liki igrajo same sebe. Film je zgodba o ljubitelju filma Sabzianu, ki se pretvarja, da je filmski režiser Mohsen Makhmalbaf. Pod pretvezo, da išče lokacije za film, vstopi v življenje družine iz srednjega sloja. Močno sumničav oče začne raziskovati identiteto gosta, kar pripelje do razkrinkanja in aretacije. Na tej točki v zgodbo vstopita Kiarostami in njegova filmska ekipa. Abbas Kiarostami in Mohsen Makhmalbaf v istem filmu, eden za kamero, drugi pred njo. Le da se za slednjega izdaja moški, ki skuša v film spremeniti življenje samo, da bi tega lahko vsaj malo režiral po svoje, pa naj tisti, ki jih pri tem uporablja, to vedo ali ne. Da se zadeva zaplete legalno, je neizogibno, v svetu, kjer je identiteto mogoče ukrasti, ta ni drugega kot lastnina. “Največji dokumentarec o snemanju filmov,” je ocenil Werner Herzog, k čemur gre dodati, da ni razlikovanje med dokumentarcem in fikcijo v nobeni kinematografiji tako brezpredmetno kot ravno v iranski.

Žal vas moramo obvestiti, da projekcija filma ob 20.30 uri - Lažnivec (L'Homme qui ment, Alain Robbe-Grillet, Francija/Češkoslovaška, 1968) - odpade.