arhivirana novica

Festival frankofonskega filma

Festival frankofonskega filma
od 18. do 31. marca v Slovenski kinoteki in Kinodvoru  


Predstavništva držav članic OIF (Mednarodne organizacije za frankofonijo) v Sloveniji letos ponovno organizirajo Festival frankofonskega filma, ki bo potekal od 18. do 31. marca, da bi proslavila 20. marec, Mednarodni dan frankofonije. Mednarodni dan frankofonije je dogodek na svetovni ravni, ko se vsako leto meseca marca države članice OIF-a poklonijo raznolikosti kultur, ki jim pripadajo in katerih skupna točka je francoski jezik. OIF, okvir za multilateralno sodelovanje, danes združuje 80 držav, od katerih jih ima 23 status opazovalk, med njimi tudi Slovenija, in združuje 900 milijonov prebivalcev, od katerih jih 274 milijonov uporablja francoščino vsak dan. Cilj OIF-a je promocija francoskega jezika, kulturne in jezikovne raznolikosti, miru, demokracije, človekovih pravic, pravice do izobrazbe ter trajnostnega razvoja, vse preko dialoga med kulturami in civilizacijami, tako na ravni narodov kot posameznikov.
Število držav organizatoric se vsako leto veča, letos jih je dvanajst: Avstrija, Belgija, Bolgarija, Egipt, Francija, Grčija, Hrvaška, Kanada, Poljska, Romunija, Slovenija in Švica.  

Festival frankofonskega filma 2015 so organizirali: Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenije, Veleposlaništvo Republike Avstrije, Veleposlaništvo Republike Bolgarije, Veleposlaništvo Kraljevine Belgije, Francosko veleposlaništvo, Veleposlaništvo Arabske republike Egipt, Veleposlaništvo Republike Hrvaške, Veleposlaništvo Grčije, Veleposlaništvo Kanade v Budimpešti, Veleposlaništvo Republike Poljske, Veleposlaništvo Romunije in Veleposlaništvo Švice v sodelovanju s Slovensko kinoteko, Kinodvorom in Francoskim inštitutom v Sloveniji. S podporo TV5Monde.    



spored v Slovenski kinoteki
petek 20.3.
18.00

Aleksandrija, zakaj? (Iskandariya … Leeh?)
Youssef Chahine, Egipt, 1979, 35mm, 1.66, barvni, 133', svp
Aleksandrija sredi kaotične vihre druge svetovne vojne. Sanjavi najstnik Yehia je zaljubljen v hollywoodske filme in dekle iz soseske. Iz domišljijskega sveta ga zdramijo novice o nacističnih grozodejstvih v Evropi. Hkrati se judinja zaplete v romantičen odnos z muslimanom, nedaleč stran pa se odvija strastna afera med vojakom iz Anglije ter bogatim Arabcem. Drama o zaljubljencih, ki iščejo srečo in svoj prostor pod soncem v ljubezni nenaklonjenih časih. Prvi del Chahinove avtobiografske »Aleksandrijske trilogije«, ki gledalcu ponudi vpogled v mojstrovo ustvarjalno in osebno življenje. Film je v Berlinu leta 1979 prejel srebrnega medveda – posebno nagrado žirije.    

sobota 21.3.
18.00
Bogu za hrbtom
(Au cul du loup)
Pierre Duculot, Belgija, 2011, 35mm, 2.35, barvni, 82', svp
Tridesetletna Christina ob babični smrti nepričakovano podeduje skrivnostno hišo na Korziki. Namesto da bi podlegla pritiskom družine, ki od nje terja prodajo do zdaj neznane posesti, se Christina s partnerjem Marcom odloči podati na Korziko in babičini skrivnosti priti do dna. Podvig ji ponuja izhod iz monotonega življenja v Charleroiju, z odhodom pa tudi neizbežno pretrese navidezno trdne družinske vezi. Zgodba o moči družine, o premagovanju predsodkov, o sprejemanju nevidne vezi s preteklostjo; o tem, kako pomembno je vzeti življenje v svoje roke in sprejemati pogumne, spontane odločitve.  

20.00            
Viktoria

Maja Vitkova, Bolgarija, 2014, DCP, 2.39, barvni, 155', svp
Deset let pred padcem železne zavese si Borjana želi prebegniti iz Bolgarije na Zahod, a ji načrte prekriža neželena nosečnost. Kljub poskusu splava se ji rodi hči Viktoria, ki postane znanstveni fenomen in bolgarska »dojenčica desetletja«. Viktoria se je namreč čudežno rodila brez popkovine. Deklica se v sledeči dekadi spusti v nezavedno vojno z biološko materjo, vse dokler ju znova ne poveže padec železne zavese. Inovativno poetičen in nežno humoren film nas tu pa tam zaziba v sfere absurda, ne zato, da bi nas zgolj nasmejal, temveč predvsem da bi poudaril, kar nam sporoča.  

ponedeljek 23.3.
20.00
Bogu za hrbtom
(Au cul du loup)
Pierre Duculot, Belgija, 2011, 35mm, 2.35, barvni, 82', svp
Glej sobota 21.3. ob 18.00.  

torek 24.3.
18.00
Stratos

Yannis Economides, Grčija/Nemčija/Ciper, 2014, DCP, 2.35, barvni, 137', sp
Stratos je povprečen moški, ki ponoči dela v pekarni, podnevi pa je profesionalni morilec. Ker mu je Leonidas v preteklosti rešil življenje, Stratos zbira denar, da bi ga spravil iz zapora, saj je zanj to vprašanje časti. Ob tem skrbi tudi za sosedovo hčer, osemletno Katerino, njeno mamo in strica. Ko vendarle zbere dovolj denarja za Leonidasovo izpustitev, se zgodi nepričakovan obrat, v katerem je ogrožena Katerinina varnost. Stratos je prisiljen ukrepati, četudi ga to vodi od enega hudodelstva do drugega... »Svet, ki ga opisujem v filmih, je vedno v krizi. Moji liki so doživljali krizo, veliko preden se je razpočil grški milni mehurček. Nisem preprosto odkril grške družbene krize, ne tiste zahodnega sveta. To so teme, ki jih raziskujem že vseskozi, vprašanja človeškega položaja, ljubezni, sovraštva, izdajstva, pohlepa, podlosti, identitete sodobnega Grka, njegovih pregreh, napak in pomanjkljivosti, teme, ki jih nenehno obravnavam.« Yannis Economides  

sreda 25.3.
21.00
Aleksandrija, zakaj?
(Iskandariya … Leeh?)
Youssef Chahine, Egipt, 1979, 35mm, 1.66, barvni, 133', svp
Glej petek 20.3. ob 18.00.  

26.3. četrtek
18.00
Tri vaje v interpretaciji
(Trois exercises d'interpretation)
Cristi Puiu, Francija/Romunija, 2012, digitalni format, barvni, 157', svp
Trilogija, ki jo sestavljajo filmi Mačka je na stolu, Miš je pod mizo in Opica je na veji, je nastala na delavnici v francoskem umetniškem studiu Chantiers Nomades. Mojstra Puiuja je navdihnilo delo ruskega pesnika in filozofa Vladimirja Solovjova. »Vaje« igralcev so izoblikovale minimalistično trilogijo o filmu in literaturi, o družbenem in duhovnem življenju, o igri v filmu in v resničnem življenju. Rezultat je čisti intelektualni in filmski užitek.  

21.30
Viktoria

Maja Vitkova, Bolgarija, 2014, DCP, 2.39, barvni, 155', svp
Glej sobota 21.3. ob 20.00.  

petek 27.3.
18.00
V vsakem primeru Laurence
(Laurence Anyways)
Xavier Dolan, Kanada, 2012, DCP, 1.33, barvni, 159', svp
Uveljavljeni romanopisec in predavatelj Laurence v Montréalu živi skupaj z ljubeznijo svojega življenja, vročekrvno Frédérique. Ko se po dolgih letih skrivanja in potlačenih čustev Laurence naposled odloči zaživeti kot ženska, se ji življenje postavi na glavo. Stilizirana romantična drama kanadskega čudežnega dečka Xavierja Dolana o predsodkih in deset let trajajoči nemogoči ljubezni.  

sobota 28.3.
17.00
Lech Walesa, človek upanja
(Walesa. Czlowiek z nadziei)
Andrzej Wajda, Poljska, 2013, DCP, 2.35, barvni, 127', sp
Slovita italijanska novinarka Oriana Fallaci v začetku osemdesetih let pripotuje v komunistično Poljsko, da bi opravila intervju z novopečenim dobitnikom Nobelove nagrade za mir Lechom Waleso. Zgodovinska drama prikaže njegov boj z oblastmi, ki ga je več let pozneje pripeljal do mesta poljskega predsednika. Filmski spomenik Lechu Walesi, ustanovitelju in vodji Solidarnosti, prvega neodvisnega sindikata za železno zaveso, in prejemniku Nobelove nagrade za mir.  

ponedeljek 30.3.
20.00
Tri vaje v interpretaciji
(Trois exercises d'interpretation)
Cristi Puiu, Francija/Romunija, 2012, digitalni format, barvni, 157', svp
Glej četrtek 26.3. ob 18.00.  

torek 31.3.
20.00
V vsakem primeru Laurence
(Laurence Anyways)
Xavier Dolan, Kanada, 2012, DCP, 1.33, barvni, 159', svp
Glej petek 27.3. ob 18.00.