arhivirana novica

Kratki!: Magija avstrijskega filmskega muzeja

Filmski mozaik

Le redke kinoteke na svetu ostajajo tako predane izvornemu analognemu filmskemu formatu kot Avstrijska kinoteka, kar je eden od razlogov za njen svetovni ugled. Navsezadnje nekatere stvari (za vas) lahko naredi le (projicirani) film – digitalne različice filmov, čeprav je okoli njih veliko pompa in se stalno izboljšujejo, ne morejo ujeti vseh razsežnosti resnične filmske čarovnije: ključni del izvirnega umetniškega dela so teksture in čudoviti učinki, ki so vidni le, če je film prikazan na način, kot je bil zamišljen – z analogno filmsko projekcijo. Če bi ugleden muzej likovne umetnosti namesto izvirnih slik razstavljal njihove digitalne reprodukcije (četudi še tako popolne), bi to zagotovo dvignilo veliko prahu, pri vizualni umetnosti filma pa je to na žalost uveljavljena praksa.

Zato je bil ta program kratkih filmov iz zbirke Avstrijske kinoteke – mnogi so izjemno redki in vsi na različne načine čarobni – zasnovan tako, da nudi impresiven prikaz edinstvenih zmožnosti filma, medtem ko se skuša približati sijajnemu razponu možnosti, ki jih je sedma umetnost raziskovala več kot stoletje. Program spremlja kurator Christoph Huber, ki bo govoril o zgodovinskem ozadju filmov: od krhkih, utripajočih čudežev zgodnjih ročno koloriranih del, prek španskega genija Segunda de Chomóna, do dih jemajočega divjanja noro smešne apropriacije nemega filma Srce sveta (The Heart Of The World, 2000) Guya Maddina; od najbolj nore pasje razstave, ki jo boste kadarkoli videli (kar je anonimni režiser dosegel že leta 1909!) do animiranega antijunaka Racmana Tepka v njegovih blazno smešnih trenutkih največjega obupa; od delnega ponovnega odkritja dolgo izgubljenega legendarnega filma Josefa von Sternberga do politične klofute Santiaga Álvareza L.B.J. (1968); od trepetajočega praznovanja čudeža življenja Stana Brakhagea do Chaplinove komedije, ki je preoblikovana tako, da tega ni mogoče opisati – in izkusiti drugače kot prek projekcije na platno, zahvaljujoč avstrijskemu geniju Norbertu Pfaffenbichlerju. Skratka, vključena je vsa zadeva, od življenja do smrti!

Christoph Huber
(prevod Maja Lovrenov)

PROGRAM FILMOV

Obsedenost z zlatom (L'obsession de l'or)
Segundo De Chomón, Francija, 1906, 35mm, 6'

Pasje gledališče (Les chiens savants)
neznan režiser, Francija, 1909, 35mm, 5’

Špijoni – napovednik (Spione [trailer])
Fritz Lang, Nemčija, 1928, 35mm, 5’

Primer Lene Smith (fragment) (The Case of Lena Smith [fragment])
Josef Von Sternberg, ZDA, 1929, 35mm, 5’

Trade Tattoo
Len Lye, VB, 1937, 35mm, 6’

Duck Amuck
Chuck Jones, ZDA, 1953, 16mm, 7’

Window Water Baby Moving
Stan Brakhage, ZDA, 1959, 16mm, 12’

L.B.J.
Santiago Álvarez, Kuba, 1968, 35mm, 18’

Vampyros Lesbos – napovednik (Vampyros Lesbos [trailer])
Jesús Franco, ZRN/Španija, 1971, 35mm, 3’

37/78 Tree Again
Kurt Kren, Avstrija, 1978, 16mm, 4’

Srce sveta (The Heart Of The World)
Guy Maddin, Kanada, 2000, 35mm, 7’

Filter črne smrti (Black Death Filter)
Dietmar Brehm, Avstrija, 2003, 16mm, 10’

Notes On Film 03: Mosaik Mécanique – Cinematic Version
Norbert Pfaffenbichler, Avstrija, 2008, 35mm, 10’

Filme bo predstavil Christoph Huber iz Avstrijskega filmskega muzeja.

V sodelovanju z Avstrijskim filmskim muzejem in Avstrijskim kulturnim forumom.