arhivirana novica

Kino-integral: Takashi Makino

Takashi Makino osebno


Takashi Makino ne ustvarja preprosto filmov, temveč omamne ekscese. Ti nam v trenutku projekcije omogočijo izkušnjo, ki je običajno prestavljena na "potem": kakor da bi se podob spominjali, medtem ko jih gledamo.

Mednarodno večkrat nagrajeni umetnik, tudi dobitnik rotterdamskega tigra, dela večinoma v široko zastavljenih kompozicijskih lokih, pri katerih se konkretna slika in konkreten zvok le v obrisih nakazujeta v šumenju medija. Zaradi bogatega plastenja in nebrzdanih večkratnih ekspozicij njegovi posnetki vedno pridejo do točke, na kateri se "utekočinijo" in dosežejo, da fizična površina filmskega platna izgine. Makino – v sodelovanju z glasbenicami in glasbeniki, kot so Jim O'Rourke ali Inconsolable Ghost – tako ustvari čutne izkušnje, ki komaj še dopustijo razlikovanje med abstraktnim in konkretnim.


Oči in ušesa – in s tem razumevanje filma – so tu prignani do nekakšne "ničelne točke percepcije". V zgodnjem delu EVE (2002) še prepoznamo nenavadno jasne podobe bodeče žice in mehurčkov pene, ki zaradi plastenja in spreminjanja fokusa seveda kmalu postanejo tekoče. Nasprotno lahko v filmu Generator (2011) zračne posnetke Tokia komaj še zaslutimo. V Ghost of OT301 (2014) pa je čutiti tisto temeljno negotovost, ki odlikuje Makinova najnovejša dela: nenehno se sprašujemo, ali vidimo to, kar vidimo – in ne moremo, da si ne bi še naprej želeli gledati.


Alejandro Bachmann
(prevedla Anja Naglič)

PROGRAM I 6.6. ob 20.00

  • EVE
  • still in cosmos,
  • Generator
  • Ghost of OT301
  • On Generation and Corruption

Projekcija bo potekala v prisotnosti avtorja.