arhivirana novica

D-day: Pariz, premični praznik – film v 18 valovih

Zapiski: nasilne podobe, migrantske podobe (o univerzalni aktualnosti)


Zapisek II.

"Oh! Zastavica iz krvavečega mesa na svili
morja in arktičnih rož; (ne obstajajo)"

Arthur Rimbaud

O nasilni podobi. Delovna hipoteza bi lahko bila ta: nasilne podobe so nekonsenzne podobe. Podobe, ki niso programske vidnosti, narejene zato, da prenesejo enoznačno sporočilo. So odgovor na nasilje sveta, na nasilje podob sveta, nasilje določenih večinskih, konsenznih, enoznačnih podob, in sicer v tem, da te prežema, oblikuje, vnovič napolnjuje sveto in da niso sekularizirane.

V resnici se zdi, da vprašanje svetega in torej tudi njegove posledice, sekularizacije sveta, morda sploh ni tako obrabljeno in bi ga morali znova zastaviti, znova aktualizirati. Ponuja možnosti kritičnega branja prevladujočih estetskih in političnih praks sodobnega sveta (ideologija larpurlartizma, pozni kapitalizem) ter omogoča določitev novih etičnih, estetskih in političnih polj – v tem je nasilna podoba morda odmev na idejo, ljubo Giorgiu Agambenu: "Ker je v njegovem središču gesta, pripada film po svojem bistvu etičnemu in političnemu redu (in ne preprosto estetskemu redu)."

Sylvain George (prevedla Katja Kraigher)

Celotni tekst preberite v majski številki revije KINO!

PROGRAM
Pariz, premični praznik – film v 18 valovih, 20.6. ob 21.00
Program smo pripravili v sodelovanju z Društvom za širjenje filmske kulture KINO!