arhivirana novica

Pogled malega formata: spominjanje na domače filme

Kratki!

Avstrijski filmski muzej v Slovenski kinoteki predstavlja program domačih filmov.

"To ni film." piše na listku, ki spremlja film, posnet na super 8-mm filmski trak. Sporočilo, napisano z veliko, odločno pisavo, trdi, da kolut ni vreden ogleda. Na majceni nalepki na filmski škatli najdemo predviden naslov tega ne-filma: Irrsinn in rot, weiß, gelb (Blaznost v rdeči, beli, rumeni). Medtem ko opisuje vsebino, igro luči, v kateri se izmenjujejo gibanja in barve, ta naslov hkrati tudi prežame film z odtenkom igrive absurdnosti, ki se ne sklada z običajno rabo medija. Ta eksperiment v filmski fotografiji razkrije domiselno zmožnost domačih filmov, vendar nas sporočilo sooči s pričakovanji dokumentacije družinskega življenja. Abstrakcija ta film loči od družinske filmografije in zmoti domačnost, ki se skriva v beleženju spomina. Domači filmi zasedajo podobno mesto v zgodovini filma. Odsotnost tradicionalne ali eksperimentalne pripovedi skupaj s pomanjkanjem prepoznanja njihove avtorske namere postavlja domače filme na rob pozabe.

Z uvedbo majhnih formatov se je snemanje filmov spremenilo iz nekdanjega umetniškega privilegija v splošno razširjeno prakso. Po tej spremembi je nastalo ogromno filmov, katerih avtorji niso nujno umetniki oziroma svojih filmov nimajo za umetnost. Vendar so domači filmi več kot nepremišljene filmske beležke o družinskem življenju. So zanimivi primerki estetike vsakdana oziroma, natančneje, prikazujejo tisto izjemno v vsakdanjem. Filmi, ki prikazujejo otrokove prve korake ali barvno igro svetlobe, so pričevanja o oblikovanju preteklosti ter želji po komuniciranju in izražanju.

Avstrijski filmski muzej pristopa k tej praksi tako, da zbira domače filme in njihove zgodbe, pa tudi opremo za zasebno filmsko produkcijo. Cilj intervjujev s filmarji in donatorji je ohraniti osebno zgodovino, da bi dokumentirali širok obseg odnosov, ki jih filmi vsebujejo. Stefanie Zingl in Raoul Schmidt bosta ponudila utrinke iz nedavne preteklosti in obravnavata potencial teh neindustrijskih filmov. Zakaj so tako fascinantni? Kaj nam imajo povedati danes?

Stefanie Zingl

PROGRAM
Pogled malega formata: spominjanje na domače filme, 15. 2. ob 20.00