arhivirana novica

Uvodnik: Stanje slovenske kulture v mrtvem teku …

Protesti proti rokohitrskemu sprejemanju škodljivih ukrepov na področju kulture in stavke v javnem sektorju so v času pisanja tega uvodnika preglasili olimpijske igre in uspešne nastope naših športnikov. Izobraževanje, Kultura in Šport so v preteklosti predstavljali stebre družbe srečnih ljudi. Preteklo ni niti 30 let – in v kaj se je spremenil nekdaj srečni delavec (v kulturi)? Označeni smo bili za zombije in zgodila se je vstaja zombijev; zdaj smo označeni za parazite in dogaja se vstaja parazitov.

V Slovenski kinoteki v prvi vrsti ponujamo zatočišče in zavetišče dobrim filmom – klasikam, kultnim, žanrskim, dokumentarnim, animiranim, eksperimentalnim in nemim filmom. V Kinoteki s ponosom gostimo kolege iz Slovenskega filmskega arhiva ter člane stanovskih, študentskih in drugih nevladnih društev s področja filma in širše. Platno dvorane Silvana Furlana bo v naslednjih dveh mesecih še posebej sijalo zaradi žanrskega festivala Kurja polt ter Festivala dokumentarnega filma. V fokusu si boste lahko ogledali tudi filme teksaškega čudežnega avtorja Wesa Andersona, predvajane s 35-mm trakov, pa tudi animirane eksperimentalne dragulje newyorškega umetnika Petra Burra, ki se bo na svoji evropski turneji ustavil tudi pri nas. V Kinoteki bomo posebej slavnostno proslavili nagrado Franceta Štiglica za življenjsko delo. S projekcijo kratkih digitaliziranih filmov Karpa Godine bomo predstavili kinotečno restavratorsko delovanje. Z novo akcijo Zgodbe iz omare (zbiramo filme na 8-, S8- in 16-mm filmskem traku!) bomo v Kinoteki začeli skrbeti tudi za ohranjanje družinske filmske dediščine.

Večina sodelavcev programskega oddelka Slovenske kinoteke – državnega filmskega muzeja – nas je prekarcev.

prekaren prekáren -rna -o prid. (â) zastar. težaven, mučen: spravil ga je v prekaren položaj

Prekarnost označuje negotovo, kratkotrajno, začasno in občasno plačano delovno aktivnost. Takšne delovne aktivnosti se lahko opravljajo znotraj delovnega razmerja, na podlagi pogodbe o zaposlitvi za določen čas ali zunaj delovnega razmerja, navadno na podlagi pogodb civilnega prava, predvsem podjemne ter avtorske pogodbe.

Kako je mogoče, da država ne zna ali noče poskrbeti za temeljne nosilce družbene sreče in blagostanja ter nas vse poriva v pekel neoliberalnega kapitalizma, iz katerega ni izhoda? Mačehovski odnos se mora nehati. Naše delo mora država bolj spoštovati in ceniti, če hoče biti zvesta strategijam, ki jih sama predlaga, in ciljem, ki si jih sama zastavlja. Osnutek krovnega zakona v kulturi (zloglasni ZUIJK) ustvarja podlago za privatizacijo slovenskih javnih zavodov v kulturi, omogoča oziroma celo spodbuja njihovo komercializacijo ter skuša kulturnike in umetnike čim bolj podrediti moči kapitala in politike.

Psi lajajo, karavana gre dalje.

Igor Prassel, Programski oddelek Slovenske kinoteke