arhivirana novica

Kino-uho: Od Kovača do Knapa

Potujoči kino Bridka Bebiča predstavlja:

Od Kovača do Knapa: S španskimi borci naprej!

Glasbeno-filmski projekt, posvečen 25. obletnici Zavoda EN-KNAP (1993), 10. obletnici delovanja mednarodne plesne skupine EnKnapGroup (2007) in 9. sezoni delovanja v Centru kulture Španski borci (2009).

V dolgoletnem, večstranskem delovanju koreografa in plesalca Iztoka Kovača in Zavoda EN-KNAP plesni filmi po številu in trajanju nemara ne zasedajo osrednjega ali vsaj ne zelo izpostavljenega mesta. So pa pomembna stalnica ne le filmskega dokumentiranja, temveč tudi sprotnega refleksivnega nadgrajevanja in razširjanja okvirov odrskih produkcij ter za Kovača značilnih koreografij, metod in estetik sodobnega plesa. Z njimi Kovač, ki podpisuje zasnove vseh in občasno sorežiserstvo nekaterih filmov, izkazuje tudi močno afiniteto do filmskega medija in izraza per se, kongenialnega partnerja pa je našel v Sašu Podgoršku, ki – z izjemo dveh – podpisuje režijo večine filmov: Vrtoglavi ptič (Vertigo Bird, 1997), Dom Svobode (2000), Kaj boš počel, ko prideš ven od tu? (2005) in Vašhava (2014). Vsekakor filmi zaslužijo dolžno jubilejno pozornost, zlasti v luči pomanjkljive produkcije sodobno-plesnih filmskih del na Slovenskem.

Namesto klasične retrospektive sicer ne dovolj javno predvajanih filmov je glasbenik Bratko Bibič s sodelavcema Eduardom Raonom in Vidom Drašlerjem zasnoval "kinoušesni" glasbeno-filmski projekt Od kovača do knapa: s španskimi borci naprej!. V projektu predstavlja prvi film iz opusa, Narava beso (Patrik Otten, Iztok Kovač, 1995) – istega leta je bil premierno predvajan prav v dvorani Slovenske kinoteke – okvirno izhodišče kreativne montaže izbranih filmskih sekvenc, fragmentov in zvočnih zapisov iz drugih filmov, ki jih povezuje nabor elementov, ti pa, mutirajoč v času, zasedbah, koreografijah, mikrolokacijah, ambientih, zvokih itd., tvorijo rdečo, včasih, kot v primeru filma Krotilci časa (Dan Oki, 2002) tudi diskontonuirano nit Kovačevega filmskega opusa. Gre za vstop v arhiv "najdenih posnetkov", njihove selekcije in pregrupiranja na osiščih novega, drugačnega pogleda in posluha. Soodvisno komponiranje zvočnih zapisov in filmskega gradiva se nadgrajuje z živo igrano glasbo in zvočenjem med projekcijo, kar evocira tisti košček prezence plesnega odra, ki je v filmski reprezentaciji po definiciji odsotna tako v času kot v prostoru.

Več o posameznih filmih na: www.en-knap.com

V sodelovanju z Zavodom EN-KNAP in Zavodom Alcedo.

PROGRAM
Od Kovača do Knapa: S španskimi borci naprej!, 13.4. ob 20.00