Festival TRESK #11 v Kinoteki
Glasbeni videospoti na velikem platnu
Snemanje glasbenih videospotov v Sloveniji je pogumno delo. Televizijskih oddaj, v katerih bi jih lahko predvajali, kot sta bili Videospotnice ali Aritmija, od lanskega leta ni več. »Minute za slovensko popularno glasbo« med športnimi prenosi na nacionalki večinoma zapolnjujejo reklame, ostal je le še nekajminutni Videotrak, v katerem se (večinoma v poznih nočnih urah) odvrti peščica mainstreamovskih videov. Med ducati filmskih festivalov v državi jih videospote predvaja le vzorčno število. Na njihovem programu se videospoti znajdejo izjemoma, če imajo to srečo, da je njihov umetniški izraz privlačen in v ospredju morda ni le glasba.
Zato avtorji videospote danes snemajo predvsem za spletne portale, kot je YouTube, kjer glasbo tudi gledamo in ne le poslušamo. Tam lahko dobro vidimo, da so domači režiserji že posvojili smernice, ki prihajajo iz tujine. Gre predvsem za mlajšo generacijo režiserjev, ki je spote in prihod nove glasbe že med odraščanjem spremljala prek interneta, kar je očitno vplivalo na njihovo delovanje in razumevanje jezika kratkega glasbenega filma, ki ga zdaj rekonstruirajo skozi svoja dela. Opazimo lahko nekatere skupne značilnosti, ki jih vežejo tudi z mednarodnim prostorom, kot so na primer atmosferična zamegljenost, ki ni nujno povezana z notranjimi prostori ali meglenimi jutri. Pogosto so uporabljeni kontrasti rdeče in modre osvetlitve: v hipsterskem duhu se naslanjajo na nostalgijo, ki obuja občutja urbanih nočnih pokrajin druge polovice preteklega stoletja. Ne skoparijo z upočasnjenimi posnetki, s temačnim okoljem ali z nizko osvetlitvijo, saj jim moderne kamere in fotoaparati, s katerimi snemajo, zdaj že omogočajo tudi delo v slabših pogojih osvetlitve. V zadnjih nekaj letih pa lahko opazimo vedno več uporabe posnetkov iz zraka z dronom, kakršni so še nedavno zahtevali precej zahtevnejšo logistiko in so bili cenovno težje dostopni.
Potemtakem se zdi, da je tudi domača produkcija glasbenih videospotov še najbolj v koraku s časom in s svetovnimi smernicami, saj se nanje hitro odziva in jih posvaja. Pri tem pa ostaja v polju neodvisne produkcije, ki je v središču zanimanja Treska – obračuna glasbe in založništva, ki ga vsako pomlad od leta 2009 prireja Radio Študent. Poleg koncertnega dogajanja v sklopu spremljevalnega programa organizira še vizualne natečaje, med katerimi se je ob jubilejni deseti izvedbi pojavila nova kategorija namenjena glasbenim videospotom.
V Kinoteki bodo zato na ogled finalisti natečaja, ki se bodo uvrstili tudi v mednarodno video knjižnico festivala kratkih filmov, animacije in glasbenih videospotov VIS (Vienna Shorts). Glavni zmagovalec pa se bo zavrtel še na festivalih FEKK in LIFFe. Za zdaj gre za edino tekmovanje glasbenih videospotov na lokalni ravni pri nas, zato bo pospremljeno z okroglo mizo, na kateri bo prisotna natečajna komisija v sestavi: Matic Majcen (nekdanji urednik portala Podoba-glasba in kurator programa glasbenih videospotov na LIFFu), Robert Kuret (programski sodelavec FEKKa), Barbara Borčić (vodja video programov in video arhiva Postaja DIVA ter programska svetovalka SCCA – Ljubljana), Tomaž Šantl (lanskoletni zmagovalec natečaja) in Christoph Etzlsdorfer (kurator programov videospotov pri Vienna Shorts).
Pia Nikolič
PROGRAM
Izbor glasbenih videospotov z lokalne scene in okrogla miza, 28. 3. ob 19.00
Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Sprejmete uporabo piškotkov?
|
Več o uporabi piškotkov |
Uporaba piškotkov na naši spletni strani
Pravna podlaga
Podlaga za sporočilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.
Kaj so piškotki?
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.
Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.
Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.
1. Nujno potrebni piškotki
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupi, varnost...).
2. Izkustveni piškotki
Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje...). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.
3. Funkcionalni piškotki
Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo...) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.
4. Oglasni piškotki
Te piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.
Nadzor piškotkov
Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brkljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
Za informacije o zmožnostih posameznih brskjalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.