arhivirana novica

Karpo diem!: kratki filmi Karpa Godine

Praznične dni nam bo popestril eden najvidnejših in najbolj vsestranskih jugoslovanskih in slovenskih filmskih ustvarjalcev, režiser in direktor fotografije Karpo Godina.

V sodelovanju z 
Bazo slovenskih filmov (BSF) smo pripravili program, ki predstavlja začetke režiserjevega ustvarjanja in obenem osvetljuje pot, ki so jo filmi, posneti na filmski trak v šestdesetih in sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, morali prepotovati, da jih danes lahko gledamo v digitalni obliki.

Slovenska kinoteka je leta 2013 na svojem platnu prvič predstavila tri restavrirane filme Karpa Godine, ki jih hrani v svoji zbirki. Mladostne ekperimente
 Divjad (1965), Pes (1965) in A.P. (Anno Passato) (1966), posnete na super osmičko pod okriljem ljubljanskega amaterskega kino kluba Odsev, zaznamujejo čutna črno-bela fotografija, dinamična kamera in igriv montažni ritem

Omenjena tri dela predstavljajo tudi svojevrsten ključ za boljše razumevanje avtorjevega trojčka mednarodno priznanih, na barvni 35-milimetrski filmski trak posnetih kratkih filmov 
Gratinirani možgani Pupilije Ferkeverk(1970), Zdravi ljudje za razvedrilo (1971) in O ljubezenskih veščinah ali film s 14441 sličicami (1972), ki smo jih prav tako restavrirali v Kinoteki. V nasprotju z dinamiko Godinovih zgodnjih del zaznamuje omenjene tri filme predvsem sosledje skrbno uokvirjenih, statičnih podob, iz katerih veje nalezljiv občutek veselja.

Program restavriranih kratkih filmov Karpa Godine, ki bo 
od 27. aprila do 2. maja na ogled na Bazi slovenskih filmov, bo Karpo pospremil v spletnem pogovoru, na voljo pa bodo tudi članki o njegovem ustvarjanju in kratek dokumentarni film Gotenica in Godina (2017).

PROGRAM
>>>
Divjad 
Karpo Godina, Jure Pervanje, Jugoslavija, 1965, digitalni format (posneto na 8mm)
V kratkem eksperimentalnem filmu vrtoglava kamera sledi dekletu po živahnih ljubljanskih ulicah.
Pes 
Karpo Godina, Mario Uršić, Jugoslavija, 1965, 
digitalni format (posneto na 8mm)
Moški in ženska. Dve telesi, kozarci s pijačo in divja, strastna noč. V filmu v eni izmed svojih prvih vlog nastopa tudi Radko Polič.
A.P. (Anno Passato) 
Karpo Godina, Jugoslavija, 1966, digitalni format (posneto na 8mm)
Črno-bel poklon čutnosti plesa in filmska vaja v ritmu in gibanju.
Gratinirani možgani Pupilije Ferkeverk (Gratinirani mozak Pupilije Ferkeverk)
Karpo Godina, Jugoslavija, 1970, digitalni format (posneto na 35mm)
Kolaž prizorov, posnetih v različni svetlobi in mavričnih odtenkih vremena, v katerem nastopi skupina priznanih umetnikov; vsak izmed prizorov nosi individualno težnjo in strahotno željo po svobodi.
Zdravi ljudje za razvedrilo (Zdravi ljudi za razonodu)
Karpo Godina, Jugoslavija, 1971, digitalni format (posneto na 35mm)
Razigran, konceptualen, komičen dokument pestrosti vseh narodov in narodnosti Avtonomne pokrajine Vojvodine; ob svojem nastanku precej kontroverzen film, saj sistemu ni bilo jasno, ali se Godina iz posvečenega koncepta bratstva in enotnosti norčuje ali ga preprosto slavi.
O ljubezenskih veščinah ali film s 14441 sličicami (O ljubavnim veštinama ili film sa 14441 kvadratom)
Karpo Godina, Jugoslavija, 1972, digitalni format (posneto na 35mm)
Nedaleč od kraja Saramazalino stoji vojašnica, v kateri prebiva na stotine vojakov, tik ob njej pa je dekliški internat z več sto dekleti. Dekleta in vojaki se nikoli ne srečajo.
Manjka mi Sonja Henie (Nedostaje mi Sonja Henie)
Karpo Godina, Miloš Forman, Buck Henry, Tinto Brass, Paul Morrissey, Frederick Wiseman, Bogdan Tirnanić, Puriša Ðorđević, Dušan Makavejev, Jugoslavija, 1972, digitalni format (posneto na 35mm)
Na znamenitem beograjskem FESTU leta 1972 Godina sredi noči zvleče ugledne mednarodne in domače goste v tesno stanovanjce, kjer v kotu ždi 35-mm filmska kamera. Vsak gost dobi nalogo, da posname triminutni film z dvema omejitvama: kamera mora ostati fiksna in eden izmed protagonistov vsakega filmčka mora na neki točki izreči nesmrtni stavek iz risank o psičku Snoopyju: »Manjka mi Sonja Henie«. Nastalo zmešnjavo, enega najlepših filmskih poklonov nebrzdani ustvarjalnosti, Godina nato v montaži še dodatno premeša.