Pojdite na vsebino

Nočni vlak za film – Ekranov filmsko-kritiški krožek: tretjič

Od marca do maja 2024 je potekala tretja izvedba filmsko-kritiškega krožka Do zadnje besede, ki smo ga zasnovali in prvič uspešno izvedli ob priložnosti praznovanja Ekranove 60-letnice leta 2022. Krožek je namenjen spoznavanju z raznolikimi aspekti filmske umetnosti, kritike in teorije, brušenju kritiškega pogleda in spodbujanju k pisanju o filmu. Je tudi stičišče za ljubitelje … Continued

Jesenska filmska šola 2024: Ženske delajo film

Ob boku Mednarodnega festivala sodobnih umetnosti Mesto žensk, ki mu čestitamo ob tridesetletnici, se tudi v Slovenski kinoteki v oktobru, predvsem v sklopu letošnje Jesenske filmske šole, posvečamo filmskim ustvarjalkam – delavkam in umetnicam. Na začetku meseca odpiramo retrospektivo Kire Muratove, ene največjih svetovnih cineastk, ki je ustvarjala na obrobju sovjetske in kasneje ukrajinske realnosti – … Continued

Neizprosna ostrina filmske podobe

»Ne razumem, zakaj imamo tako žalostne filme. Tako ali tako se ne počutim preveč dobro. Po službi sem utrujen, želim se sprostiti, poslušati glasbo, pozabiti na svoje težave, gledati nekaj lepega. Ampak ne, oni že spet – hodijo naokoli, jokajo, pokopavajo ljudi, govorijo o vseh mogočih stvareh.« Tako v filmu Astenični sindrom (Asteničeskij sindrom, 1989) … Continued

Izšel je Ekran avgust/september/oktober 2024

Po dolgem, vročem poletju prihaja čas za nekoliko bolj introvertirane dejavnosti, kot sta recimo obiskovanje kina in branje. Jesen na srečo ljubiteljev filma vsako leto poskrbi za zvrhano košaro filmskih dobrot, od premier novih filmov do kopice krasnih festivalov. Obilno bero poglobljenih prispevkov pa za dobro družbo na kavču, pod odejo in ob skodelici dišečega … Continued

Sončni Krik in Oxygen

Ob retrospektivi Matjaž Klopčič 90! poobjavljamo prispevek iz Ekrana julij/avgust 2008. –––––––––––––––––––––––––––––– V Sloveniji leta 1968 ni bilo študentske revolucije, zato pa je s Hladnikovim Sončnim krikom dobila tako kulturno kot seksualno revolucijo, obe na mah posredovani prek estetske. Film izbruhne kot kolaž fotografij golih žensk na naslovnicah revij in stripovskih risb, prepleten s prizori … Continued

Ljubezen, švic in steroidi

Leto 1989. Nekje v puščavi, na kraju, kjer je nekoč živel Divji zahod, životari zaprašeno, anemično, anonimno mesto. Mesto, kjer se nič ne dogaja. Če potuješ dovolj daleč stran od mesta, prideš do Las Vegasa – še dlje so Kalifornija in Los Angeles in ocean. Toda mi ne gremo tja. Ostali bomo tu, v mestu, … Continued

Fikcionalizirana realnost, realistična fikcija

V filmu 78 dni (78 dana, 2024) se režiserka Emilija Gašić vrne v pomlad leta 1999, obdobje Natovega bombardiranja Beograda. Spremljamo družino, ki živi na podeželju v zaledju prestolnice. V njihovo življenje vstopimo, nekaj dni preden Socialistična republika Srbija postane tarča Natovega posredovanja, v čas, ko so prebivalci tega od direktnih vplivov vojne odmaknjenega koščka … Continued

Odpiranje novih perspektiv

Leto 2018 bo v razvoju dokumentarne filmske ustvarjalnosti zapisano kot prelomno, saj se je odločno spremenilo in prevrednotilo ustvarjanje in premišljevanje temeljnih oblik dokumentarne reprezentacije realnosti. Temo kinodvoran so namreč presvetlile podobe zgodovinske epopeje Nikoli se ne bodo postarali (They Shall Not Grow Old, 2018) Petra Jacksona, filma, ki je brezkompromisno postavil pod vprašaj vidike … Continued

Gore smeti, gore skrbi

Nedaleč od Beograda, v Vinči poleg arheološkega najdišča, ki je bilo po besedah arheologa Miroslava Kočića »frankfurtsko letališče kamene dobe«, se nahaja eno največjih odlagališč smeti v Evropi, ki pa je skrito očem javnosti – ali pa si javnost pred njim zatiska oči. Tudi Nemanja Vojinović, režiser dokumentarnega filma Stekleničarji (Flašaroši, 2023), za ta kraj … Continued

Anna Hints: »Najbolj me je pretreslo, kako zelo smo ženske skozi generacije ponotranjile mizoginijo«

Sestre v savni (Savvusanna sõsarad, 2023) estonske režiserke Anne Hints kinodvorano za dobro uro in pol prelevijo v temno, vročo, zatohlo dimno savno, v kateri se v teku štirih letnih časov srečuje anonimna skupina žensk. Te med seansami potenja (ter občasnimi potopi v bližnje zaledenelo jezero) kopljejo v globino generacijskih, osebnih in družbenih ran, medtem … Continued