Pojdite na vsebino

Izšel je Ekran marec/april 2024

Nekaj je v zraku. Topel veter. Cvetni prah. Sončni žarki, ki se lomijo skozi dežne kaplje. Obet pomladi. In nove številke Ekrana. Čeprav nam je zima že pomahala v slovo, v Ekranu marec/april 2024 še odmeva decembrska izdaja enega naših najsrčnejših festivalov – Animateke. Kot v pregledu tekmovalnega programa letošnje edicije zapiše Veronika Zakonjšek, je … Continued

Solidarnost skozi želodec

Ob retrospektivi filmov Nike Autor in projekciji filma Filmski obzornik 80 – Metka, Meki na 26. Festivalu dokumentarnega filma objavljamo prispevek iz Ekrana julij/avgust 2021. »Človek jé zato, da živi, ne živi pa zato, da jé.« – Ivan Ivačič, Kuharska knjiga Naj ne tratimo besed: Filmski obzornik 80 – Metka, Meki (2021), najnovejši vnos v … Continued

Nika Autor: »Vsak odnos med filmskimi akterji hote in nehote vpliva na proces snemanja in se vedno kaže tudi v filmu.«

Ob retrospektivi filmov Nike Autor na 26. Festivalu dokumentarnega filma objavljamo intervju iz Ekrana julij/avgust 2021. Nika Autor, rojena leta 1982 v Mariboru, je vsestranska, večkrat nagrajena umetnica, ki se ukvarja z raziskovanjem dokumentarnih oblik videoustvarjalnosti s poudarkom na formi filmskega eseja in videoinstalacije ter s fotografijo. Poznamo jo kot avtorico dokumentarnih filmov, raznolikih razstav, … Continued

Naša zastava pomeni radost

Nekaj vam moram priznati. Če smo se morda na kaki točki od prejšnje pomladi pa do sedajle kje srečali in kako rekli, s pozornostjo nisem bila čisto vaša. V mislih, nekje v srčiki nevronskih klobčičev, so se mi rolale scene iz serije o piratih. Serije, ki mi je dotične nevronske klobčiče tako rekoč na novo … Continued

Črno zlato, belo zlo

Prve minute novega filma Martina Scorseseja nam poleg dobro znanih prvin njegovih del odkrijejo tudi nekaj novega o tem režiserju. Film Morilci cvetne lune (Killers of the Flower Moon, 2023) se začne s pogrebom ceremonialne pipe kot simbolom obžalovanja zaradi asimilacije mladih iz plemena Osage v belo družbo. Nafta je odkrita in gejzir »črnega zlata« … Continued

Od Usodne privlačnosti do Idola – o žanru, ki se je slabo postaral

V second-hand trgovini brskamo za morebitnimi zakladi. Pred našimi očmi se zvrsti procesija modnih grehov: kosov, ki so v nekem drugem času morda veljali za »must have«, v nas pa zdaj spodbujajo le mešanico nejevere, odpora in čudne fascinacije nad generacijo tistih, ki so bili očitno hipnotizirani v dobri veri, da lahko ramenske podložke in … Continued

Kako se znebiš (svojega) Mačota?

»Humor je poveličevanje malega, drobnega, medtem ko je satira rušenje nečesa, kar je navidezno vzvišeno, pomembno, v resnici pa ni.« [1] – Marjan Manček Bistroumen humor, otroška radovednost, igrivost, senzibilnost, humanizem – to je le nekaj oznak, s katerimi se pogosto opisuje delo Marjana Mančka, lanskoletnega prejemnika nagrade Saše Dobrila za življenjsko delo na področju … Continued

Od Tokia do Tokia

Ob projekciji filma Olimpijada v Tokiu objavljamo zapis iz Ekrana julij/avgust 2021. Nedavno sem si v Muzeju Apoksiomena v Malem Lošinju ogledala razstavo, posvečeno impozantnemu antičnemu kipu, ki predstavlja mladega atleta med čiščenjem s strgalom. 192 centimetrov visok bronast kip, ki je bil l. 1996 najden v morju blizu otoka Vele Orjule, ima mišičaste roke … Continued

Otar Iosseliani – gruzijski filmski poet

Na gričih Gruzije leži megla noči; šumi Aragva neukročena. Bridko je in lahno; bridkost, ki ne boli; bridkost s teboj je prepojena, s teboj, samo s teboj… Le kaj naj bi mi to bridkost vznemirjalo in trlo, ko spet srce plamti in ljubi – pač zato, ker brez ljubezni bi umrlo. (Puškin) Na gričih Gruzije… … Continued

Prijavi se na Ekranov filmsko-kritiški krožek Do zadnje besede

Pridruži se nam na Ekranovem filmsko-kritiškem krožku, kjer se bomo v radovedni družbi preko podrobne analize izbranih filmskih del pobliže seznanili z raznolikimi vidiki filmske umetnosti, kritike in teorije ter se filmske podobe (na)učili loviti v besede. Na tretji ediciji krožka se bomo podrobneje posvetili vprašanjem dokumentarnega in LGBTQ+ filma, ideologiji filmske podobe in osnovnemu … Continued