Pojdite na vsebino

Matevž Jerman in Jurij Meden: »Ideologija se v periferijo zapisuje popolnoma drugače kot v uradno filmsko produkcijo«

Matevž Jerman in Jurij Meden sta letos na Festivalu slovenskega filma Portorož predstavila dokumentarni film Ali je bilo kaj avantgardnega? (2024), ki je na pobudo Slovenske kinoteke nastal v okviru produkcijske hiše Temporama in v koprodukciji Kinoteke ter RTV Slovenija, svetovno premiero pa je doživel v posebni sekciji »Oda celuloidu: Filmi o filmu« (Ode to … Continued

Dve ženski, en moški in še ena ženska s pisalnim strojem

»Nadrealizem sloni na veri v višjo resničnost prej zanemarjenih načinov asociacije.« »Vprašanje ženske je najbolj osupljivo in hkrati neprijetno vprašanje na svetu.« André Breton – Nadrealistični manifest   Pravijo, da je bil nadrealistični film Školjka in duhovnik (La coquille et le clergyman, 1927, Germaine Dulac) v Združenem kraljestvu za kratek čas prepovedan, ker naj bi … Continued

Podelitev nagrad Nike Bohinc

Društvo slovenskih filmskih publicistov in publicistk Fipresci in revija Ekran bosta v petek, 20. decembra, ob 19.30 uri v Slovenski kinoteki podelila strokovne nagrade za najboljše prispevke na področju filmske kritike in publicistike. Nagrade Nike Bohinc bomo podelili v treh kategorijah: za najboljšo kritiko, za najboljši teoretski tekst oziroma esej in za najboljši intervju. Nagrada … Continued

Vestern po dansko

V letošnjem letu smo si lahko ogledali dva vidnejša poskusa revitalizacije klasične filmske epike. Eden je prvi del Ameriške sage (Horizon: An American Saga – Chapter 1, 2024) Kevina Costnerja in drugi Pankrt (Bastarden, 2023, Nikolaj Arcel) z Madsom Mikkelsenom v glavni vlogi. Filma si delita pripoved o osvajanju zemlje in nesramežljivo spogledovanje s sentimentalno … Continued

Vid Hajnšek: »Delanje dokumentarca je vzpostavljanje skupnosti«

Krošnje kostanjev v parku Tabor pri Sokolskem domu so šumele v jesenskem vetru. Zvočna kulisa, ki še kako pritiče novemu filmu Vida Hajnška V mojih sanjah rase vsako noč drevo (2024), nastalega v produkciji FilmFactoryja in ob finančni podpori Slovenskega filmskega centra ter Mestne občine Maribor. Poetični dokumentarec nas namreč ponese v hribovite, gozdnate, vetrovne … Continued

Nemi Hitchcock

Ob projekciji filma Najemnik, ki bo na sporedu 19. 12. 2024, poobjavljamo prispevek iz Ekrana št. 9/10, letnik 1999. –––––––––––––––––––––––––––– Da je opus Alfreda Hitchcocka brez vsakega dvoma najbolj interpretiran v vsej zgodovini filma in njegove estetike, je dejstvo in na neki način razumljivo. Precej manj razumljivo pa je, kako je v vsej tej množici … Continued

Izšel je Ekran november/december 2024

Nova številka revije Ekran, zadnja letos, v nabiralnike, trafike in na police izbranih knjigarn prihaja ravno v času, ko se začenja 35. Ljubljanski mednarodni filmski festival. November je čas, ko filmski duh uide iz steklenice, ko nam svetloba projektorjev skozi meglene dopoldneve in dolge večere kaže pot do najbližjega kinematografa. Po LIFFu se filmsko rajanje nadaljuje … Continued

Neizprosna ostrina filmske podobe

»Ne razumem, zakaj imamo tako žalostne filme. Tako ali tako se ne počutim preveč dobro. Po službi sem utrujen, želim se sprostiti, poslušati glasbo, pozabiti na svoje težave, gledati nekaj lepega. Ampak ne, oni že spet – hodijo naokoli, jokajo, pokopavajo ljudi, govorijo o vseh mogočih stvareh.« Tako v filmu Astenični sindrom (Asteničeskij sindrom, 1989) … Continued

Nemogoči portret

Film Cent’anni (2024) je (avto)portret. To je skorajda eksplicitno poudarjeno v njegovem prvem posnetku, ko se režiserka Maja Doroteja Prelog s kamero v rokah posname v ogledalu, medtem pa slišimo njen prvoosebni glas v zunanjosti polja. Negotovost in nedokončnost, s katero se predpona »avto« v oklepaju vriva pred besedo »portret«, je ključna. Zdi se namreč, … Continued

O restituciji afriške kulturne dediščine

Leta 2017 je francoski predsednik Emmanuel Macron v govoru na Univerzi Ouagadougou v Burkini Faso izjavil, da si bo v svojem mandatu prizadeval ustvariti pogoje za trajno vrnitev afriške kulturne dediščine v države njihovega izvora. Leto kasneje je zato po njegovem naročilu nastalo Sarr-Savoyevo poročilo o restituciji afriške kulturne dediščine, katerega primarni cilj je bila … Continued