Pojdite na vsebino

Diši po pomladi, ljubezni in novem Ekranu!

V uvodniku nekaj besed namenimo prvi podelitvi nagrad Nike Bohinc, ki v naš prostor prinašajo dobrodošlo novo iniciativo. Anja Zag Golob v kolumni Kontraplan tokrat razmišlja o tem, zakaj vztrajati pri kritični misli. Saša Ignatovič se je za Ekran pogovarjala z belorusko kulturno aktivistko Tanjo Gacuro-Javorsko, Petra Meterc pa je intervjujala ustvarjalca_ko Ami-Ro Sköld, ki je na 52. rotterdamskem filmskem festivalu predstavil_a svoj tretji celovečerec Trgovina (2022).

V rubriki In memoriam se poslovimo od legendarnega skladatelja Angela Badalamentija, producentke Dunje Klemenc in režiserja ter scenarista Maka Sajka. Slednjemu se bodo z retrospektivo filmov poklonili tudi na letošnjem Festivalu dokumentarnega filma. Program »Posvečeno Mako Sajko« si boste lahko ogledali v sredo, 15. marca, ob 19.30 v Slovenski kinoteki.

prizor iz filma Pentola
Pentola

V reviji odmeva 19. Animateka, na kateri se je Anja Banko pogovarjala s priznanim francoskim animatorjem in umetnikom Borisom Labbéjem ter s prejemnikom nagrade mladi talent Leom Černicem – podoba iz njegovega filma Pentola (2022) krasi našo aktualno naslovnico. O tekmovalnem programu Animateke v prispevku »Animirane variacije družbenih patologij« piše Veronika Zakonjšek, Ajda Bračič se posveti animiranim dokumentarcem, Jernej Trebežnik pa svobodomiselnemu eksperimentalnemu celovečercu Množica severov (2021). V polju animiranih podob ostajamo tudi s tokratnim predmetom meseca, ki je del najnovejše pridobitve Kinoteke – zbirke risanih predlog, scenarijev, snemalnih knjig, dokumentov ter skic, ki so nastali pri ustvarjanju animirane serije Marjana Mančka Hribci (1993).

V osrednjem fokusu napovedujemo letošnjo jubilejno 10. edicijo Festivala žanrskega filma Kurja polt, ki nam bo med 17. in 23. aprilom postregla s prazničnim menijem filmskih poslastic, od divje parodične Zabave (1968) Blaka Edwardsa, prek nežno trdoživega Marcela, školjke v šolnih (2022), razgrete Mone Lise in krvave lune (2021), češke srednjeveške epopeje Marketa Lazarová (1967) in klasike francoskega žanrskega filma Luknja (1960) do famozne Watkinsonove dokudrame Culloden (1964).

prizor iz filma Marketa Lazarová
Marketa Lazarová

V sodelovanju s Kurjo poltjo se bomo na aprilski ediciji rubrike Kino Ekran posvetili žanru vesterna. Prisluhnili bomo predavanju dr. Austina Fisherja, ki bo predstavil specifike italijanskega vesterna v drugi polovici šestdesetih let. Ob tem si bomo v okviru festivala ogledali Corbuccijev »neizprosno pesimističen, antikapitalističen špageti vestern« Velika tišina (1968).

Kot v uvodu v Fokus v prispevku »Pomen festivalov žanrskega filma« zapiše dr. Russ Hunter, je tisto, kar je ključno pri tovrstnih festivalih, »skupinska narava ogleda filma s pogovori, ki predvajanju sledijo v Kinodvorovem baru ali ob vrčku Laškega vzniknejo v Slovenski kinoteki. Omogočanje izmenjave znanja in proslavljanja tovrstnih del je ključna funkcija festivalov, kot je Kurja polt. Zaradi njih se lahko mnogo bogateje zavemo širine filmske zgodovine in kulture na splošno.«

V pomladnem Ekranu kar nekaj prostora v namenimo tudi kritikam aktualnih filmov, televizijskih serij in dvema domačima festivaloma. Svoj najljubši frejm z nami deli direktor fotografije Andrej Lupinc, v rubriki Ozadja pa podrobno preučimo montažni proces pri filmu Jezdeca (2022), ki aprila prihaja na naš redni kino spored.

Lepo vabljeni k branju!

Aktualno