V sredo, 18. oktobra, ob 19.30 vas vabimo v Slovensko filharmonijo na dogodek, imenovan Orgelski kino, ki ga organizirajo Slovenska filharmonija, Slovenska kinoteka in Slovensko orgelsko društvo. V Dvorani Marjana Kozine bo francoski organist Baptiste-Florian Marle-Ouvrard improviziral glasbo k nememu filmu General (Buster Keaton in Clyde Bruckman, ZDA, 1927), ki po prepričanju Orsona Wellesa predstavlja »največjo komedijo vseh časov, največji film, kadarkoli posnet o državljanski vojni, in nemara največji film vseh časov«, po mnenju Keatonovih preučevalcev pa med vsemi režiserjevimi filmi najbolje odraža njegovo osebnost.
Buster Keaton igra Johnnyja Graya, strojevodjo lokomotive »General«, ki ga v času ameriške državljanske vojne konfederacijska armada noče vpoklicati v svoje vrste, saj se jim zdi koristnejši v vlogi voznika lokomotive. Njegovo dekle Annabelle Lee sklepa, da se izogiba naboru, ker je strahopetec, in vztraja, da ga noče videti, dokler ne bo oblekel uniforme. A splet naključij Johnnyju omogoči, da izkaže izjemen pogum, ko mora rešiti svojo lokomotivo in dekle, ki ju ugrabijo vohuni sovražnikove vojske. Tako smo priča neverjetnemu pregonu, v katerem Keaton s pomočjo vrste prevoznih sredstev in naprav lovi svoji »dve ljubezni«.
Filmsko projekcijo bo na orglah spremljal francoski organist Baptiste-Florian Marle-Ouvrard ki se uvršča v sam vrh svetovne orgelske poustvarjalnosti. Večkratni nagrajenec prestižnih mednarodnih tekmovanj v improvizaciji danes deluje kot organist znamenite gotske cerkve svetega Evstahija v Parizu. Glasbenik obvladuje raznovrsten in širok repertoar, ki sega od orgelske klasike različnih slogovnih obdobij do transkripcij simfoničnih del, veliko pozornosti pa namenja umetnosti improvizacije, znotraj katere dokazuje svojo virtuoznost. Orgle drzno druži tudi z drugimi oblikami umetniškega izraza, kot so ples, elektronska glasba in grafika. Baptiste-Florian Marle-Ouvrard je organist edinstvenega sloga s prirojenim mojstrstvom improvizacije. Občinstvo in strokovno javnost navdušuje z vedno novimi idejami, ki premikajo ustaljene okvire interpretacij.