V torek, 26. septembra, nas bo obiskal priznani ameriški filmski arhivist, neodvisni režiser in esejist Ross Lipman, ki nam bo predaval o filmskem restavriranju, v okviru rubrike Kino-integral pa si bomo ogledali tudi dva njegova filma. Obe projekciji bosta potekali v njegovi prisotnosti, filma pa si bo mogoče ogledati za ceno ene vstopnice.
S filmom Med dvema kinematografijama (Between Two Cinemas, 2018/2021), ki bo na sporedu ob 18. uri, se Lipman sprehodi po ovinkasti poti med klasičnim svetovnim filmom in ameriško avantgardo. Delo presega kategorizacijo: film je obenem izvirni filmski esej, ki odkriva še nikoli videno arhivsko gradivo o Stanu Brakhageu in Andreju Tarkovskem, ter antologija kratkih filmov, ki predstavlja nova sodelovanja z avtorji in avtoricami, kot so vizionarski eksperimentalni filmski ustvarjalec Bruce Baillie, direktorica fotografije pri filmu Jeanne Dielman Babette Mangolte, skladatelj in sodelavec Bela Tarra Mihály Vig ter pionir sintetizatorske glasbe Patrick Gleeson. S tem navdušujočim, a težko umestljivim delom se avtor ozira nazaj na življenje v kinu in na izmuzljivo ločnico med dvema različnima filmskima kulturama.
Ob 20. uri bo na sporedu Lipmanov Nefilm (Notfilm, 2015), celovečerni eksperimentalni filmski esej o produkciji filma in njenih filozofskih implikacijah, ki predstavlja tudi redke arhivske elemente, kot so izrezani neuporabljeni prizori ali še nikoli slišani zvočni posnetki produkcijskih sestankov. Leta 1964 se je Samuel Beckett podal na eno najbolj nenavadnih pustolovščin v filmski zgodovini: z genijem nemega filma Busterjem Keatonom sta ustvarila kratki avantgardni film brez naslova. Beckett je bil tik pred vrhuncem svoje slave, pet let preden je prejel Nobelovo nagrado. Keaton pa je bil v zatonu in ni dočakal Beckettove kanonizacije. Film sta ustvarila skupaj z več sodelavci; z režiserjem Alanom Schneiderjem, z uporniškim založnikom Barneyjem Rossetom in z oskarjem nagrajenim direktorjem fotografije Borisom Kaufmanom. Film, ki je bil desetletja predmet polemik in bil deležen tako hvale kot kritike. A eklektični nabor sodelavcev je le ena stran zgodbe – ta sega vse do rojstva samega filma in priča tudi o razumevanju človeške zavesti.
Ross Lipman je neodvisni filmski ustvarjalec in arhivist. Deloval je kot vodja oddelka za filmsko restavriranje v filmskem in televizijskem arhivu UCLA, kjer je sodeloval pri restavriranju filmov, kot so Klavec ovac (Killer of Sheep, 1978) Charlesa Burnetta, Izgnanci (The Exiles, 1961) Kenta Mackenzieja ter pri restavriranju del avtorjev, kot so Charlie Chaplin, Shirley Clarke in Kenneth Anger. Za svoje delo je prejel nagrado Anthology Film Archives in nagrado Ameriškega združenja filmskih kritikov za ohranjanje filmske dediščine. Eseje o filmski zgodovini, tehnologiji in estetiki objavlja v revijah, kot so Artforum, Sight and Sound ter v mnogih drugih akademskih publikacijah. Njegovi filmi so predstavljeni na mednarodnih festivalih in vključeni v zbirke muzejev in institucij, kot so Oberhausen Kurzfilm Archive, Balázs Béla Studio v Budimpešti, The Academy Film Archive in Anthology Film Archives.
Več informacij najdete na povezavi: https://www.corpusfluxus.org/.