Pojdite na vsebino

Imaš pri pogovoru o filmu vedno zadnjo besedo? Pridruži se nam na Ekranovem filmsko-kritiškem krožku, kjer se bomo v radovedni družbi preko podrobne analize izbranih filmskih del pobliže seznanili z raznolikimi vidiki filmske umetnosti, kritike in teorije ter se filmske podobe (na)učili loviti v besede.

Krožek obsega 7 srečanj, in vključuje ogled 6 filmov, 5 tematskih predavanj (dve šolski uri), uvodno in zaključno srečanje ter strokovno mentorstvo pri pisanju. Namenjen je vsem, ki se s pisanjem filmske kritike šele spoznavajo ali se z njo že ukvarjajo, saj ponuja sistematičen in poglobljen vpogled tako v žanr pisanja kot filmski medij. Prijave sprejemamo do 5. februarja 2022.

Udeleženke in udeleženci bodo na vsakem predavanju prejeli tudi krajši tematski seznam izbrane literature za nadaljnje samostojno raziskovanje in kratke praktične naloge, preko katerih bodo postopoma vstopali v žanr pisanja filmske kritike. Za zaključek bo vsak od udeležencev samostojno napisal filmsko kritiko enega od ogledanih filmov. Besedila bomo objavili na spletni strani revije Ekran, najboljša pa tudi v tiskani reviji.

PROGRAM
Sre, 9. 2., ob 17.00
Uvodno srečanje in projekcija filma Rop brez plena (Stanley Kubrick): Spoznavno srečanje udeleženk in udeležencev krožka ter projekcija filma z uvodom.

Čet, 17. 2., ob 17.00
Predavanje Kaj je filmska kritika?
S sodelavkami in sodelavci revije Ekran bomo spoznavali osnove filmske kritike in njenih različnih žanrov. Vprašali se bomo, kaj pomeni misliti film in kako specifiko tega medija preliti v besede.

Sre, 2. 3., ob 17.00
Predavanje Estetika filma in projekcija filma Chungking ekspres (Wong Kar-wai)
Enako zgodbo lahko v filmu povemo na neskončno načinov. Na predavanju režiserke Urše Menart bomo spoznavali različna filmska izrazna sredstva in kako se ta sestavljajo v različne žanrske obrazce oz. ustvarjajo specifično avtorsko poetiko. Predavanju sledi ogled kultnega filma hongkonškega režiserja Wonga Kar-waija Chungking ekspres.

Sre, 9. 3., ob 17.00
Predavanje Politični dokumentarni film in projekcija programa kratkih filmov
Zakaj je vsaka filmska podoba tudi politična podoba? Kako dokumentarni film filtrira resnice in ideologije? Kaj je subjektivno in objektivno? O teh in podobnih vprašanjih se bomo pogovarjali s Cirilom Oberstarjem, urednikom za družboslovje pri reviji Dialogi, nekdanjim glavnim in odgovornim urednikom revije Ekran ter profesorjem za zgodovino in teorijo filma na SVŠGL, in nanje poskušali odgovoriti ob izbranem programu kratkih filmov angažiranih filmskih ustvarjalcev iz jugoslovanskega prostora (Črni film in Inventura Želimirja Žilnika, Na stranskem tiru in Jutrišnje delo Jožeta Pogačnika, Strupi Maka Sajka ter O ljubezenskih veščinah ali film s 14441 sličicami Karpa Godine).

Sre, 30. 3., ob 17.00
Predavanje Avtorski film in projekcija filma Marjetice (Vera Chytilová)
Kaj je avtorska poetika? Kaj je razlika med obrtnikom – filmskim režiserjem in filmskim auteurjem? Kdo je cineast_ka? Na primeru ene najbolj svojevrstnih avtoric češkega novega vala se bomo spoznavali s politiko in estetiko oznake avtorski film. Predavanju filmske kritičarke in prevajalke Petre Meterc sledi projekcija avantgardno-anarhistične komedije Marjetice.

Sre, 6. 4., ob 17.00
Predavanje Žanrski film in projekcija filma Iskalca (John Ford)
Kaj pomeni filmski žanr? Žanrske zakonitosti, obrazce in njegove presežke bomo spoznavali preko enega najbolj priljubljenih in ustanovnih holivudskih žanrov – vesterna. Po predavanju Stojana Pelka, filmskega publicista in nekdanjega glavnega urednika revije Ekran, si bomo ogledali Iskalca, eno od osrednjih del ameriške kulture.

Sre, 20. 4., ob 17.00
Zaključno srečanje in film presenečenja – v sodelovanju s Festivalom žanrskega filma Kurja Polt
Na zaključnem srečanju bomo komentirali nastala besedila. Sledi film presenečenja s programa 9. Festivala žanrskega filma Kurja Polt.

O delavnici

Datum

9. 2. 2022 - 20. 4. 2022

Lokacija

Slovenska kinoteka, Miklošičeva 28

Cena

20 €

Kontakt

info@ekran.si