Kdo se boji Kathy Acker?
- Izvirni naslov: Who's Afraid of Kathy Acker?
- Režija: Barbara Caspar
- Država: Nemčija, Avstrija
- Leto: 2008
- Izvorni nosilec: digitalni format
- Format slike: 1.78
- Barva: barvni
- Podnapisi: v angleškem jeziku
- Dolžina: 84'
Dokumentarni film zajema vse vidike življenja Kathy Acker – »nezaslišane« punk ikone –, od njenega zgodnjega divjega življenja v New Yorku do prezgodnje smrti zaradi raka v mehiški Tijuani leta 1997. Film je večplastna, prefinjena mešanica animacij, grafičnih besedil, ki jih prepreda filmska uprizoritev prizorov iz Kathyjine knjižne uspešnice Blood & Guts in High School, razprodane v tednu dni po izidu leta 1984. V filmu se pojavljajo mnogi emblematični obrazi dobe, na primer Victor Bockris, William Burroughs, Dennis Cooper, Kathleen Hanna, Richard Hell, Gary Indiana, Sylvère Lotringer, Carolee Schneemann, Amy Scholder, Ira Silverberg, Alan Sondheim, Betsy Sussler, Marcia Resnick, Sherree Rose, Avital Ronell, Barney Rosset, Matias Viegener, Peter Weibel in Peter Wollen.
Kathy Acker, nezaslišana punk ikona, ki so jo v Nemčiji prepovedali, New York Times pa jo je leta 2005 imenoval za eno izvirnih ameriških izobčenskih pisateljic, je živela brez omejitev. Ta prijateljica Williama Burroughsa in Patti Smith je bila fascinantno kompleksna: potetovirana, opolzka voznica harley-davidsona, ki je jemala opij in uživala v seksu tako z moškimi kot z ženskami, je bila tudi intelektualka: študirala je klasično filologijo na eni najboljših ameriških univerz. Njen znameniti roman Blood & Guts in High School, v katerem so bile prvič uporabljene inovativne tehnike vzorčenja, je bil razprodan v enem tednu. Izjavila je, da ji ni bil dan noben ženski jezik, svoje bogato newyorško poreklo pa je zavrnila, da bi se zavzemala za glasove z roba družbe: za klošarje iz Boweryja, kokainske prostitutke in črnce, pozabljene zaradi pohlepa in vrednot reaganomike. Acker je bila mama gibanja Riot Grrrl, mit pa je postala tako, da je živela kot ena svojih junakinj. Po navdihu francoskih razuzdanih pisateljev de Sada in Geneta je nastopala v seksualnih predstavah na Times Squaru, se preizkušala v sadomazohističnem seksu in si dala preluknjati sramne ustnice, ko je bila zadeta od kokaina. Kot naslednica Burroughsa je svet na novo napisala po svoji podobi, pri čemer je realnost in fikcijo, biografijo in sanjske podobe, hardkor seks in pronicljivo politično satiro zmešala v nenarativen kiberpunkovski slog. Na veliko je kradla iz klasične fikcije, da bi junake na novo napisala kot ženske, kar je bila transspolna, apropriacijska metoda, ki je požela tako hvalo kot kritike. Acker je družbeni ideal ženskosti postavila na preizkušnjo, ko si je drznila biti trda in ranljiva hkrati. Vendar je za svoj nekonformizem plačala visoko ceno, ko so ji leta 1997 odstranili obe dojki, kar je videla kot manifestacijo svojega življenjskega prizadevanja, da bi ji dovolili biti to, kar je. Acker je zapustila šestnajst romanov, ki jih ni mogoče prezreti, vendar se je prek grenkih izkušenj naučila, da kršenje pravil vedno drago plačaš. (A. Standen-Raz)