Pojdite na vsebino

V času hladne vojne in vzpostavitve prvih planetarnih nadzornih sistemov japonski znanstvenik pri delu na svojem analognem računalniku naleti na kaotične enačbe … V tem iskrivem, abstraktnem animiranem filmu ljudje, vesoljci in naprave nihajo med elektronsko živahnostjo in sanjami o nadzoru. Avtorjev poskus osvoboditve računalniške tehnologije od njenih problematičnih izvorov prek ponujanja glasu ustvarjalnim silam, ki se skrivajo v njih.

Joost Rekveld je nizozemski umetnik, ki ga zanima, kaj se ljudje lahko naučijo iz dialoga s stroji, ki so jih izdelali. V svoji različici medijske arheologije raziskuje načine materialnega sodelovanja z napravami iz pozabljenih kotičkov zgodovine znanosti in tehnologije. Rezultate raziskav pogosto predstavi v obliki abstraktnih filmov, ki učinkujejo kot zunajzemeljske fenomenologije. S svojo čutnostjo poskušajo doseči intimno in poosebljeno razumevanje našega tehnološkega sveta.

Njegovi abstraktni filmi so bili prikazani na številnih prizoriščih in festivalih eksperimentalnega in animiranega filma po vsem svetu. Med drugim so mu posvetili retrospektivo v londonskem Barbicanu in na filmskem festivalu v Ann Arborju, leta 2017 pa je bil ustvarjalec v fokusu mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu. Rekveldovi filmi so bili predvajani na stotinah prizorišč, med drugim v ICA in Tate Modern v Londonu, Centru Pompidou v Parizu in Moderna Museet v Stockholmu. Njegov film #11, Marey <-> Moire (1999) je bil kot prvi iz Nizozemske prikazan na filmskem festivalu Sundance.