Pojdite na vsebino

Potegi rahlih črt v filmu ustvarjajo skico umetnika Milka Bambiča (1905–1991) – slikarja, ilustratorja, poliglota, polihistorja, izumitelja, likovnega kritika, pisatelja, pionirja slovenskega stripa in karikature. Oblikovalca, ki je to bil, ko tega poklica še ni bilo. Film s teksturami zgodovinskega časa in prostora obarva podobo igrive in neodvisne osebnosti kontroverznega ustvarjalca, ki je do danes ostal na obrobju, skoraj povsem neznan.

Postaje Bambičevega življenjepisnega kroga – Trst, Idrija, Trst, Ljubljana, Zagreb, Ljubljana, Beograd, Zagreb, Ljubljana, Trst – film predstavlja skozi slikovni material, risbe, slike, arhivske posnetke, stripe, ki osvetljujejo vsestransko umetniško kariero, pomembno za kulturo Slovenije tako v obdobju med vojnama kot tudi danes. Umetnika je bivanjsko zaznamovalo 20. stoletje na srednjeevropsko-balkanskih tleh z vsemi svojimi dramatičnimi premiki, od Avstro-Ogrske prek SHS, prve in druge Jugoslavije do predvečera osamosvojitve članic takratne federacije.

Milko Bambič je med drugim ustvaril likovno opremo za mineralno vodo Radenska iz leta 1931, z značilnim napisom, ki je v uporabi še danes, in z znanimi tremi rdečimi srci domoljubno nakazal takratno ›bratstvo SHS‹. Svoje ustvarjanje je začel v času vzpona nacionalizma in fašizma, ni se mogel upreti političnemu aktivizmu. Leta 1927 je v mesečniku Naš glas objavil protifašistično satirično stripovsko slikanico Bu-ci-bu o malem, arogantnem in tiranskem črnskem kralju, prispodobi Benita Mussolinija: v tem delu, prvem slovenskem stripu, je napovedal njegov propad.