Ob izidu knjige Heretični empirizem
Pogovor ob izidu knjige Heretični empirizem
Zbornik Heretični empirizem prinaša prevod nabora ključnih filmskih besedil Piera Paola Pasolinija, V njih je razvil temeljne koncepte svojega pojmovanja razmerja filma in sveta, utemeljenega zlasti na raziskavah specifičnih dejavnikov filmskega jezika in prvin kinematografske govorice. Izbor tekstov bo pospremila izčrpna študija Majde Širca, ene naših najprodornejših poznavalk Pasolinijevega opusa in italijanske kinematografije.
Veliki plan: Pier Paolo Pasolini
- Izvirni naslov: Primo piano: Pier Paolo Pasolini
- Režija: Carlo Di Carlo
- Država: Italija
- Leto: 1967
- Izvorni nosilec: 16 mm
- Barva: črno-beli
- Podnapisi: slovenski (svp)
- Dolžina: 19' 25''
Film z videopričevanjem samega Pasolinija in s posnetki revnih rimskih predmestij izriše režiserjev portret. Pasolini predstavi svojo zgodbo kulturnika, pisatelja, pesnika in cineasta ter se naveže na probleme življenja v Italiji v zadnjih 25 letih, zlasti glede človeškega in socialnega položaja mladine in lumpenproletariata na obrobju prestolnice.
Skuta
- Izvirni naslov: La Ricotta
- Režija: Pier Paolo Pasolini
- Država: Italija/Francija
- Leto: 1963
- Izvorni nosilec: 35 mm
- Barva: črno-beli/barvni
- Podnapisi: slovenski (svp)
- Dolžina: 35'
Skuta je Pasolinijeva epizoda omnibusa RoGoPaG. Spremljamo prigode filmske ekipe, ki snema prizore Kristusovega romanja na Golgoto. Pridruži se jim radovedni novinar in režiser (Orson Welles). Prizori križanja so zvesti posnetki renesančnih slikarskih upodobitev istega dogodka, z izjemo mikavnih mladeničev, ki polnijo vsak kader. Film je ob nastanku razburil oblasti, ki so Pasolinija obtožile blatenja državne religije.
Povezane vsebine
Preberi več / / Alain Bergala / Prevod: Brane Kovič
Pasolini, za dvakrat nečist film
Več o Pasolini, za dvakrat nečist filmPreberi več / / Amir Ahmetović