Pojdite na vsebino

Medijski teoretik Wolfgang Ernst bo v svojem predavanju izhajal iz teze, da se generativna umetnost in informacijska estetika nista začeli z digitalnim računalništvom, temveč iz eksperimentiranja z analognimi napravami in njihovimi vizualnimi vmesniki. Z vidika zgodovine tehnologije in medijske estetike se zdi analogni računalnik »mrtev medij«. Vendar analogni računalnik ni preprost predhodnik, temveč pristna in trajna, ahistorična alternativa samemu digitalnemu računalništvu, kot lahko ponovno odkrivamo tudi v filmu Mehanizmi, skupni različnim pojavom, #59 Joosta Rekvelda, ki sledi predavanju.

Dr. Wolfgang Ernst je redni profesor za medijsko teorijo na Inštitutu za muzikologijo in medijske znanosti Humboldtove univerze v Berlinu. Izhaja iz akademskega polja zgodovine in klasične filologije (latinska filologija in klasična arheologija), njegovo neizčrpno zanimanje za kulturne časovnosti pa ga je zbližalo s porajajočo se, v tehnologijo usmerjeno »nemško šolo« medijskih znanosti. Akademsko zanimanje ga je vodilo od teorije arhiva in muzeologije do medijskih materialnosti. V središču njegovega trenutnega raziskovalnega dela so »radikalna« medijska arheologija kot metoda, epistemologija tehnológosa, teorija tehnične hrambe, tehnologija kulturnega prenosa, mikročasovna medijska estetika in njen kronopoetski potencial ter zvočna analiza z vidika medijske epistemologije.