Retrospektiva kolažne animacije V
Un miracle
- Režija: Robert Breer, Pontus Hultén
- Država: ZDA
- Leto: 1954
- Izvorni nosilec: 16 mm
- Barva: barvni
- Zvok: nemi
- Dolžina: 0' 30''
Zgodnji prikaz Breerovega dadaističnega smisla za humor: iz strani revije Paris Match izrezan in kolažiran papež Pij XII. žonglira z žogicami, potem s svojo glavo, nazadnje pa gre v nebesa.
Št. 11: Zrcalne animacije
- Izvirni naslov: No. 11: Mirror Animations
- Režija: Harry Smith
- Država: ZDA
- Leto: 1957
- Izvorni nosilec: 16 mm
- Barva: barvni
- Podnapisi: brez dialogov (bd)
- Dolžina: 3' 45''
Podobe v tehniki izrezanke in kolaža, sinhronizirane z džezovsko skladbo Mysterioso Theloniousa Monka.
Nekoč v davnih časih
- Izvirni naslov: Byl sobie raz
- Režija: Jan Lenica, Walerian Borowczyk
- Država: Poljska
- Leto: 1957
- Izvorni nosilec: 35 mm
- Barva: barvni
- Podnapisi: brez dialogov (bd)
- Dolžina: 8' 35''
Nekoč v davnih časih sicer ni prva izrezanka, je pa nedvomno ena najbolj inovativnih. Borowczyk in Lenica sta v film pravzaprav prelila zgoščenost, duhovitost in bistroumnost poljskega plakata. Film slovi tudi po prelomni elektroakustični zvočni opremi, ki jo je prispeval eksperimentalni studio poljskega radia.
Inšpektorjeva vrnitev domov
- Izvirni naslov: Inspektor se vratio kući
- Režija: Vatroslav Mimica
- Država: Hrvaška (Jugoslavija)
- Leto: 1959
- Izvorni nosilec: 35 mm
- Barva: barvni
- Podnapisi: brez dialogov (bd)
- Dolžina: 11' 20''
Inšpektor hodi po ulicah in se skuša izogniti različnim »nevarnostim«. V svojem domu se počasi sprošča po napornem dnevu, ko naenkrat zagleda odtis palca na begu. Ne preostane mu drugega, kot da se poda na lov za skrivnostnim osumljencem …
Živetiumreti
- Izvirni naslov: Breathdeath
- Režija: Stan VanDerBeek
- Država: ZDA
- Leto: 1964
- Izvorni nosilec: 16 mm
- Format slike: 1.37
- Barva: črno-beli
- Podnapisi: brez dialogov (bd)
- Dolžina: 14' 30''
Kolažna animacija prinaša grenak komentar, kako so množični mediji v povojnem obdobju vplivali tako na življenje kot na smrt. Med prizore ljudi, ki plešejo tvist, ter risbe lobanj in okostnjakov se vrivajo podobe vzletanja bojnih letal, pohodov vojakov, streljanja s pištolo, eksplozij in atomskega gobastega oblaka. Divji ritem filma ustvarja plaz sopostavitev in oživitev, v katerih prepoznamo odmeve legendarnih imen iz sveta filma, kot so brata Lumière, Luis Buñuel, Charlie Chaplin, Buster Keaton, Harpo Marx in Marilyn Monroe.
Monolog
- Izvirni naslov: A monológ
- Režija: György Kovásznai, Dezsô Korniss
- Država: Madžarska
- Leto: 1963
- Izvorni nosilec: 35 mm
- Podnapisi: slovenski (svp), angleški (ap)
- Dolžina: 11' 45''
Kolažni »spominski« film prinaša subjektivni pregled zgodovine Madžarske v 20. stoletju. Mlada ženska se v 60. letih kritično ozre na življenje svojih starih staršev (v času Avstro-Ogrske) in staršev (v medvojnem obdobju).
Naša gospa, kraljica oble
- Izvirni naslov: Our Lady of the Sphere
- Režija: Larry Jordan
- Država: ZDA
- Leto: 1969
- Izvorni nosilec: 35 mm
- Format slike: 1.37
- Barva: barvni
- Podnapisi: brez dialogov (bd)
- Dolžina: 10'
»Film Naša gospa, kraljica oble, ki bi ga lahko označili za najsijajneje dovršeno Jordanovo stvaritev, je barvni kolaž rokokojskih podob, ki so jim sopostavljeni simboli vesoljske dobe. Slike se preobražajo, pretvarjajo, vdirajo druga v drugo in spreminjajo s tekočim kipenjem mehurčkov, dvigajočih se iz vode, medtem ko jih prebadajo nenadni pobliski svetlobe, brnenje alarma in sunkovita vizualna presenečenja. To je mistični dragulj, kot da bi oživela katera od škatel Josepha Cornella.«
– Thomas Albright, San Francisco Chronicle
Esperanza
- Izvirni naslov: Esperantsa
- Režija: Ivan Andonov
- Država: Bolgarija
- Leto: 1967
- Izvorni nosilec: 35 mm
- Barva: barvni
- Podnapisi: brez dialogov (bd)
- Dolžina: 8' 19''
O izvoru človeka imamo različne teorije, zato predpostavimo, da tekočina, ki jo natakarica nalije v otrokovo posodo, privede do rojstva našega lika. Z njim se rodi upanje – upanje, da lahko ta otrok v prihodnosti postane Rembrandt ali Picasso, Shakespeare ali Tolstoj, morda Einstein. Toda otrok odraste, prideta ljubezen in upanje na srečo. Po poročni torti pride želja po večjem zaslužku, avtomobilu in mladi ljubici. Zaslon napolnijo različni »rogovi«, »trikotniki« in »utripajoča srca«. Potlej pride nesrečni rentgen in z njim upanje na rešitev, novo zdravilo. In nazadnje se pojavi balerina. Njen labodji ples nas opomni na zamujene priložnosti, na vse upe, ki smo jih sami pokopali.
Cineblatz
- Režija: Jeff Keen
- Država: VB
- Leto: 1967
- Izvorni nosilec: Super 8 mm
- Barva: črno-beli, barvni
- Podnapisi: brez dialogov (bd)
- Dolžina: 1' 50''
Jeff Keen, ki je deloval v Brightonu in bil s svojim delom podobno goreče obseden kot Harry Smith, je bil pomembna osebnost na britanski underground sceni hepeningov in »razširjenega filma«. Cineblatz je napad na oko, bliskovita kakofonija načečkanih risb, grobo izrezanih fotografij iz revijskih oglasov in časopisnih zgodb ter 3D predmetov, denimo plastičnih igrač, ki se talijo pred našimi očmi. Platno pretresa nasilje: ne le da smo priča neskončnim eksplozijam in surovim dejanjem, temveč je tudi gradivo, iz katerega je film zmontiran, črno ožgano ali zapacano z barvnimi brizgi.