Pojdite na vsebino

Retrospektiva Vladislav Knežević

Colonello Futurista

  • Režija: Vladislav Knežević
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2019
  • Barva: črno-beli
  • Dolžina: 18' 48"
  • Podnapisi: angleški (ap)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma Colonello Futurista

Izstrelitev vohunskega balona iz italijanske vasi, ki leži nasproti južnega dela istrskega polotoka, je za letalskega častnika Giuseppeja Rosignolija pomenila začetek najbolj nenavadne avanture. Odločitev za izvidniško misijo nad močno utrjeno avstro-ogrsko vojaško cono Pulj je bila sprejeta nekaj mesecev pred vstopom Kraljevine Italije v prvo svetovno vojno leta 1915.

Arheo 29

  • Režija: Vladislav Knežević
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2010
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 9' 30"
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Izvorni nosilec: 35 mm
prizor iz filma Arheo 29

Če je novi svet kdaj obstajal, je še vedno skrita pot za obzorjem. Analogna ura odbije zadnje sekunde pred svetovno krizo, plemenita patina prekriva drobce za arheologe spomina. Tiho olajšanje med dvema vojnama; čas samozavestnih teles, melanholičnega prostega časa, skrivnih delitev sveta. Piše se leto 1929. Mir pred ogromno eksplozijo.

Null Cone

  • Režija: Vladislav Knežević
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2022
  • Dolžina: 8'
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma Null Cone

Nanogenerator, ki se integrira v mikroraven hitrih vesoljskih prašnih delcev, kodira modele, domneve in možnosti. Proces zajema trdno izdelane znanstvene teze, dvome in fantazme, imaginarije in obrobne diskurze na različnih ravneh. Notranja arhitektonika patafizičnega stroja se povzdigne z nano ravni in z gibanjem generira nastajanje. Spiralno vrtenje s spremenljivo hitrostjo znotraj delcev simulira, a tudi potencialno aktualizira nastanek. Vrh ničelnega stožca predstavlja proces izmenjave energije v obliki absorpcije in emisije fotonov. V osrednji točki je opazovalec znotraj zdajšnjega trenutka kot interaktivni del kreacije z nastajajočo negotovo prihodnostjo. Film ni poskus znanstvene vizualizacije, temveč energijsko povzročen konstrukt.

Binary Pitch

  • Režija: Vladislav Knežević
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2013
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 7'
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma Binary Pitch

V geometriji statičnega posnetka elementi arhitekture in prostora postanejo predmet vizualnega eksperimenta. Video je sestavljen iz treh delov: aktivacija (odpiranje avditorija) – kodiranje (osrednji del) – deaktivacija (zapiranje avditorija). Ključni pojmi iz besedila Maxa Benseja Estetika in programiranje (1968) so kodirani v ničle in enke s pomočjo animacijskega postopka dviganja in spuščanja sedežev. Ta skrivnostna izpoved stroja predvideva navidezno resničnost, v kateri je vsa komunikacija posredovana z zaporedji bitov. Avditorij, sestavljen iz osmih vrst s 16 stoli, prikazuje polje artikulacije digitalne kode. Arhitektura dvorane predstavlja institucionalno okolico, fizični prostor in prostor vzpostavljanja odnosa z dojemanjem prostora, časa in filma.

Imploder

  • Režija: Vladislav Knežević
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2020
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 6' 30"
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma Imploder

V vzporednem procesu sta prostor in čas definirana skozi gibanje telesa, telo pa se neizogibno preoblikuje z gibanjem v času in prostoru. Pospešeno s postopkom ponavljanja se dimenzije začnejo združevati in telo pade na svoj astronomski obstoj. Nič je tam, kjer čas, prostor in telo postanejo eno. (Ivor Glavaš)

Dvorana Silvana Furlana

Festival V-F-X Ljubljana

Prva dva filma se nanašata na čas zgodnje avantgarde in umetnosti v obdobju 1900–1930. Zadnji trije filmi se z izrazito minimalnimi filmskimi postopki opirajo na tradicijo strukturalističnega filma in potenciale filmskega medija v svojevrstni atmosferičnosti ambientov, značilni za trdo znanstveno fantastiko. Projekcija v prisotnosti avtorja.

Kupi vstopnice