Pojdite na vsebino

»Vse po črki zakona«: Sergio Corbucci, Velika tišina in italijanski vestern

Predavanje dr. Austina Fisherja, Univerza Bournemouth (VB)

Velika tišina (Il grande silenzio, 1968) Sergia Corbuccija na videz izstopa kot anomalija med italijanskimi vesterni. Ta neverjetno markantni film se po zaslugi zasnežene lokacije, zloglasnega konca in omamne, kontemplativne lepote izvedbe močno razlikuje od svojih vrstnikov. Nastal je v industrijskem kontekstu italijanskega sistema filonejev (formulaičnih trendov, struj ali podžanrov): poslovnega modela, po katerem so filme raje snemali po tekočem traku in maksimirali dobiček na račun donosne formule, ne pa tvegano stavili na tržni potencial posameznega filma zavoljo njegovo umetniške vrednosti. Corbucci je bil eden najbolj plodovitih režiserjev tega sistema in v teku kariere je s priseganjem na zgoščeno, formulaično strategijo snemanja izdatno zaslužil. Od kod se je potemtakem vzela Velika tišina? V resnici se je režiser tudi v tem primeru pretkano navezal na aktualne trende takratnega studijskega sistema. V drugi polovici šestdesetih let je postal italijanski vestern – v sozvočju s kontrakulturnimi protestniškimi gibanji, ki so vznikala po svetu – vse bolj ploden okvir za kritiko zahodnega kapitalizma. Kljub izjemni stilistični izvirnosti je Velika tišina – s svojim osrednjim sporočilom, da se za lažnim sijajem buržujske spodobnosti skriva nasilna in izkoriščevalska podstat – trdno zakoreninjena v to tradicijo. Austin Fisher bo v svojem predavanju začrtal raznolike vplive, ki so privedli do in izhajajo iz Corbuccijevega filma, da bi ponazoril, kako je Velika tišina po zaslugi popolno uglašene mešanice konvencije in invencije dejansko vrhovni eksemplar italijanskega vesterna.

Dr. Austin Fisher je izredni profesor popularne kulture na britanski Univerzi Bournemouth. Je avtor monografij Blood in the Streets: Histories of Violence in Italian Crime Cinema (2019) in Radical Frontiers in the Spaghetti Western (2011), urednik Spaghetti Westerns at the Crossroads (2016) in Grindhouse: Cultural Exchange on 42nd Street, and Beyond (2016) ter sourednik Bloomsburyjeve knjižne serije »Global Exploitation Cinemas«. Več na www.austinjfisher.com.