Pred nami je peto srečanje andragoškega programa Kino-katedra za pedagoge. V novem poglavju srečevanja z manj znanimi, a še kako pomembnimi kinematografijami sveta, se vračamo v sodobni čas, hkrati pa se znova podajamo v oddaljeno Brazilijo, k njeni družbeni realnosti ob koncu preteklega tisočletja. Film Glavna postaja (Central do Brasil, 1998), ki ga je podpisal režiser Walter Salles, ki je svojo filmsko pot začel kot dokumentarist, ne skriva svoje tesne povezanosti z dokumentarnim načinom soočanja z realnostjo, hkrati pa odpira dialog s pomembnimi neorealističnimi filmskimi gibanji, kot sta italijanski neorealizem in brazilski novi film (Cinema Novo).
Sallesova vizija sondiranja družbene realnosti pa ne prepleta samo dvogovorov s preteklostjo, temveč križa tudi vrsto žanrskih prvin, med katerimi najbolj izstopajo določila socialne drame, melodrame in filma ceste kot nedoločljivega potovanja v negotovo prihodnost. Z zasedbo glavnih vlog – na eni strani dečka (naturščika), na drugi pa upokojene učiteljice (profesionalne igralke) – skuša graditi tudi most med generacijami, spomini na preteklost in vizijami novih možnosti. Ali kot pravi avtor sam: »Danes se v ospredje postavlja pomembna naloga: iskanje nove dežele, ki bo morda preprostejša in manj veličastna kot dosedanja, vendar bo bolj sočutna in humana. Dežela, kjer bo še obstaja možnost določene nedolžnosti.«
Februarsko srečanje Kino-katedre je na sporedu v sredo, 7. 2. 2024, ob 17. uri. Sestavljajo ga kratek uvod z najavo filma, filmska projekcija ter predavanje in razprava z udeleženkami in udeleženci. Predavanje in pogovor pripravlja ter izvaja doc. dr. Andrej Šprah (sodelavec pri andragoško-pedagoških programih Slovenske kinoteke in docent za področje filmskih in televizijskih študijev na AGRFT Univerze v Ljubljani in na Oddelku za kulturne analize Univerze Alpe-Adria v Celovcu).
Vabljeni v Kinoteko, kjer se mojstri pogled!