Udeleženci delavnice bodo spoznavali zgodovino in sedanjost filmske glasbe, s poudarkom na kritiškem vrednotenju uporabe glasbe v filmih ter dejavnikih, ki oblikujejo tako samo filmsko glasbo kot način, kako jo gledalci sprejemamo. Pogovarjali se bomo o različnih pristopih k skladanju filmske glasbe, o družbeno-ekonomskem ozadju glasbene produkcije za film in o različnih metodologijah vrednotenja umetnosti.
Delavnice bodo pospremile projekcije filmov in odlomkov iz filmov, na podlagi katerih bomo razpravljali o različnih vidikih filmske glasbe in o tem, kako se je ta spreminjala skozi čas. Zanimalo nas bo, kako preplet zvočnih in vizualnih elementov oblikuje filmsko dinamiko oz. naracijo, kako se je v okviru različnih žanrov, stilov, konvencij, družbenega konteksta in ovir jezik filmske glasbe razvijal skozi zgodovino, ter kako na glasbeno podobo filma vplivajo ekonomski dejavniki in razvoj tehnologije.
Udeleženci bodo predstavili svoje izkušnje s poslušanjem oz. opazovanjem glasbe v filmu ter preko različnih praktičnih nalog razmišljali o naši percepciji glasbe na splošno (denimo o tem, kaj imajo skupnega Bugs Bunny in Avseniki in česa ne). Primerjali bomo različno glasbo, napisano za isti film, podali pa bomo tudi napotke za pisanje o filmski glasbi (predhodne izkušnje niso potrebne). V sklopu praktičnega dela delavnice bomo spoznali kratko zgodovino kritiške metodologije, poglaviten del delavnice pa bo oblikovanje končnega kritiškega besedila.
Krožek je namenjen vsem, ki jih zanimata razsežnost in mesto glasbe v filmski umetnosti, ne glede na to, ali se s pisanjem filmske kritike šele spoznavajo ali pa se morda z njo že ukvarjajo. Program obsega 8 srečanj in 2 filmski projekciji. Srečanja bodo potekala od 19. marca do 14. maja 2024, ob torkih ob 18. uri, v prostorih Slovenske kinoteke na Miklošičevi 28. Prijave pošljite do 17. marca 2024 na elektronski naslov izobrazevanje@kinoteka.si.
Delavnico izvaja skladatelj in filmski kritik Peter Žargi, ki večino časa posveča analizi glasbe v filmu in glasbeni dokumentaristiki, ustvarjanju glasbe za gledališče, fotografskemu raziskovanju ter kritiki slovenskega urbanizma in arhitekture. Kot kritik najpogosteje sodeluje z revijo Ekran in Slovensko kinoteko. Kot skladatelj se je v preteklih letih predstavil v SNG Drama, SLG Celje in Mini teatru, z arhitekturno fotografijo pa predvsem na razstavah Prostori vztrajanja in Struktura modernosti: iskanja Edvarda Ravnikarja v produkciji MAO ter preko lastnega spletnega projekta Kraj.si.
Projekciji v sklopu delavnice:
9. 4. 2024 ob 21. uri: Psiho (1960), Alfred Hitchcock, ZDA
23. 4. 2024 ob 21. uri: Solaris (1972), Andrej Tarkovski, SZ
O delavnici
Datum
19. 3. 2024 - 14. 5. 2024
Lokacija
Slovenska kinoteka, Miklošičeva cesta 28
Cena
25 €
Kontakt
izobrazevanje@kinoteka.si