Pojdite na vsebino

Dinamika prostora

Gore

  • Izvirni naslov: Planine
  • Režija: Hrvoslava Brkušić
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2018
  • Barva: črno-beli
  • Dolžina: 11' 56"
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Izvorni nosilec: 16 mm
prizor iz filma Gore

Izhodišče za nastanek dela so bili najdeni diapozitivi filmskega podjetja Zora film, ki se je v 50. letih preteklega stoletja ukvarjalo s produkcijo izobraževalnih filmov. Iz gradiva, posnetega marsikje po svetu, avtorica izbere le en motiv – prizore gorskih pokrajin. Skozi zapletene postprodukcijske procese fotografije iz diapozitivov oživijo in se spremenijo v gibljive slike.

Kako se pogovarjati z mamo

  • Izvirni naslov: Kako razgovarati s mamom
  • Režija: Dalija Dozet
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2020
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 11'
  • Podnapisi: angleški (ap)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma Kako se pogovarjati z mamo

Včasih je treba iti na drug konec sveta, da odpremo temo intimnosti. Včasih za snemanje filma ni treba posneti niti enega kadra. Včasih se bližina poskuša ustvariti s povečanjem razdalje, nezmožnost tega pa se skuša zakamuflirati z avanturo. Včasih se mi zdi, da govorim kitajsko.

In/Dividu

  • Režija: Nicole Hewitt
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 1999
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 8'
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Izvorni nosilec: 16 mm
prizor iz filma In/Dividu

In/Dividu se sprašuje o celovitosti in stabilnosti stvari, ki jih deli na osnovne elemente in postavlja pod vprašaj njihov izvor. Eksperimentalno raziskovanje dekonstrukcije in dislokacije materije. Film je prejel več nagrad.

Tržnica

  • Izvirni naslov: Plac
  • Režija: Ana Hušman
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2006
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 9'
  • Podnapisi: angleški (ap)
  • Izvorni nosilec: digitalni format
prizor iz filma Tržnica

Za izdelavo ozimnice je treba kupiti le lokalne pridelke, ki jih je treba obdelati, da bodo varni in dobro ohranjeni, ujeti v najboljšem trenutku zrelosti. Pri tem postopku je treba odstraniti vse tujke, izbrati najlepše kose in vse dobro očistiti, da zagotovimo nepokvarljivost ozimnice.

Osebni rezi

  • Izvirni naslov: Osobni rezovi
  • Režija: Sanja Iveković
  • Država: Hrvaška (Jugoslavija)
  • Leto: 1982
  • Barva: črno-beli/barvni
  • Dolžina: 3' 43"
  • Podnapisi: angleški (ap)
  • Izvorni nosilec: digitalni format
prizor iz filma Osebni rezi

Avtorica, ki v svojem videu raziskuje odnos med posameznikom, družbo in televizijo, pred kamero uprizori performans v velikem planu. Z velikimi škarjami eno za drugo izrezuje luknje iz črne nogavice, ki ji prekriva obraz, in tako vsako novo luknjo »zapolni« z novim posnetkom iz televizijske oddaje Zgodovina Jugoslavije. Akt odstiranja obraza in »osvobajanja« lastne identitete je hkrati tesnobno priznanje, da nas definirajo družbeni stereotipi, posredovani s televizijsko podobo.

3. septembra 2015

  • Izvirni naslov: 3. rujna 2015.
  • Režija: Sara Jurinčić
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2018
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 9'
  • Podnapisi: angleški (ap)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma 3. septembra 2015

V tistem trenutku so vse novice, objavljene 3. septembra 2015, postale resnične. Banalnosti dneva in osebni spomini so se neverjetno močno pomešali.

Periferija

  • Režija: Leona Kadijević
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2017
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 8'
  • Podnapisi: brez podnapisov (bp)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma Periferija

Katera zgodba je resnična in kako naj dojemamo svet okoli sebe? V Periferiji se prevpraševanje lastnih idej in stališč poigrava z brezmejnim številom zgodb, dejstev in misli, ki jih izzove povsem običajna, vsakdanja stvar, kot je sončnica.

Do konca niti

  • Izvirni naslov: Do konca
  • Režija: Neli Ružić
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2019
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 14' 30"
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma Do konca niti

Nekdanja tovarna preje in sukanca Dalmatinka Sinj je bila eno najuspešnejših tekstilnih podjetij v Jugoslaviji. Od svoje ustanovitve leta 1951 do začetka 90. let prejšnjega stoletja je bila osnova gospodarskega življenja mesta Sinj na Hrvaškem. Imela je tudi ključno vlogo pri emancipaciji žensk, ki so predstavljale 80 % njene delovne sile. Posnet leta 2017, ob zaključku stečajnega postopka, in leta 2018, ko je bila tovarna prodana podjetju, ki namerava stavbo spremeniti v poslovni center in prizorišče poročnih pogostitev, predstavlja film epitaf tovarne in njenih delavcev. Gibanje bombaža in sukanca v ruševinah slavne tovarne, ostanki strojev in praznih hal se prepletajo s prizori iz eksperimentalnega filma Niti, posnetega v zlatih časih Dalmatinke.

Plejade

  • Režija: Mateja Zidarić
  • Država: Hrvaška
  • Leto: 2021
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 12'
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Izvorni nosilec: DCP
prizor iz filma Plejade

V enem od mikrokozmosov se je zgodil majhen premik. Temu premiku pripisujem pomen, izposojen iz mitologije. Mit kot metafora ali mit kot sredstvo za uničevanje morebitnih vsakdanjih strahov.

Dvorana Silvana Furlana

Festival V-F-X Ljubljana

Nosilec: DCP, 16 mm, digitalni format

Ker je naslov tega filmskega programa izposojen iz fizike, nedvoumno razkriva tudi zelo očiten namen: s filmskimi sredstvi in jezikom raziskati sile, ki povzročajo gibanje in delovanje. Ne glede na to, ali je njihovo ustvarjalno oporišče multimedijsko povezovanje, ročno izdelan analogni film, objektna animacija, psihološka drama ali (namizni) dokumentarizem, hrvaške avtorice, organizirane okoli teme dinamike prostora, filigransko izražajo politične metafore in osebne skrbi. Program bo predstavila kuratorka in programska direktorica Festivala 25fps Marina Kožul.

Kupi vstopnice