Pojdite na vsebino

Hiša utemeljenih resnic, program sodobnega afriškega videa

Zlati list

  • Izvirni naslov: Feuille d'or
  • Režija: Halida Boughriet
  • Država: Alžirija
  • Leto: 2022
  • Izvorni nosilec: digitalni format
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: slovenski (svp), angleški (ap), English subtitles
  • Dolžina: 6' 41''
prizor iz filma Zlati list

Kolonija, imperij, arhiv, ogromne zbirke fotografij brezmočnih na spletu, po katerih je mogoče iskati in jih kupiti. Se je kaj spremenilo, odkar so jih posneli? Ritem glasu sprašuje in zapeljuje, plamen, ki na kratko razkriva surovo zgodovino, nas poveže z lepljivo mrežo primitivizma, ki prežema zahodno kulturo, ne da bi se sploh dotaknil podobe. Lebdimo v delni svetlobi in se poskušamo spomniti ter ponovno pomniti drugačno zgodovino, ki je še vedno ujeta v sencah tega časa, našega časa. Kratek trenutek, ki je prekratek, je namenjen poskusu razumevanja posledic zahodne civilizacije; nato vžigalica dogori, plamen še zadnjič zažari in ugasne. (Martina Caruso)

Modra maternica

  • Izvirni naslov: Blue Womb
  • Režija: Cesar Schofield Cardoso
  • Država: Zelenortski otoki
  • Leto: 2023
  • Izvorni nosilec: digitalni format
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Dolžina: 8'
prizor iz filma Modra maternica

Delo predlaga reimaginacijo spornega morja kot mesta ustvarjanja in ne le nasilja in travme. Zelenortski otoki so v zapletenem odnosu z okoliškim oceanom, uradno štirinajstkrat večjim od njihovega kopnega. Stoletja suženjstva, zgodovina napornih delovnih praks na kitolovskih ladjah, prisilne migracije – do sedanjega pomanjkanja rib zaradi pretiranega tujega industrijskega lova in podnebnih sprememb, kar nam onemogoča dostop do našega oceanskega državljanstva. Kako si torej ponovno predstavljati življenje z oceanom? Ali pa ostati s težavami (Donna Haraway) in si povrniti neizmerno ustvarjalno zalogo?

Pogajanja II

  • Izvirni naslov: Negotiations II
  • Režija: Anna Binta Diallo
  • Država: Senegal
  • Leto: 2013
  • Izvorni nosilec: digitalni format
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Dolžina: 6' 06''
prizor iz filma Pogajanja II

Kako uskladiti različne in včasih nasprotujoče si dediščine? Ali lahko hrepenimo po krajih, ki jih nikoli nismo poznali? Kako si ponovno prisvojimo del kulturne dediščine, katere prenos je bil prekinjen? To je nekaj vprašanj, ki jih odpira introspektivno delo Anne Binta Diallo. Videotriptih združuje družinske arhive in videoodlomke z interneta, nenehno in izmenično postavlja nasproti gibljive slike njene družine, Senegala, države njenega rojstva, in kanadskih prerij, kjer je odraščala. (Ariane De Blois)

Eldorado

  • Režija: Abdoul-Ganiou Dermani
  • Država: Senegal
  • Leto: 2019
  • Izvorni nosilec: digitalni format
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Dolžina: 2' 50''
prizor iz filma Eldorado

Video je bil posnet na treh celinah v afriški Evropi in Severni Ameriki, vključno s tremi državami, Togom, Italijo in ZDA. Govori o iskanju priložnosti in boljšega življenja v drugi državi ali celini s prečkanjem morja.

Potres

  • Izvirni naslov: Quake
  • Režija: Minnette Vári
  • Država: Južna Afrika
  • Leto: 2017
  • Izvorni nosilec: digitalni format
  • Barva: črno-beli
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Dolžina: 6' 23''
prizor iz fima Potres

Razmislek o sodobni geopolitiki, še posebej o svetu, ki obstaja v apokaliptičnem načinu. Poleg pripovedi o nemirih, ki se prenašajo od starodavnih mitologij prek sodobne popularne znanstvene fantastike do prikazovanja in izraza globalnih novic, sem želela ohraniti prvotni občutek apokalipse kot »dviganja tančice« – diskurza razodetja. In da bi takšen diskurz zadržal zdesetkanje vseh monumentalnih naključij izvora, mora hraniti neki nedoločljiv, neizračunljiv presežek – potencial, da povzroči nevarna razlitja več sekajočih se ravni pomena.

Kamnita opera

  • Izvirni naslov: The Stone Opera
  • Režija: Haythem Zakaria
  • Država: Tunizija
  • Leto: 2022
  • Izvorni nosilec: digitalni format
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: slovenski (svp), angleški (ap), English subtitles
  • Dolžina: 15' 47''
prizor iz filma Kamnita opera
Kako gledati krajino in kako jo pripovedovati? Kamnita opera skuša odgovoriti v kontinuiteti raziskovanja medprostorov. To pluralno delo je sestavljeno hkrati kot glasbeno delo, vizualni eksperiment in zvočni dokumentarec v poskusu totalizacije žanrov, vendar ne trdi, da je izčrpno. Po geopoetičnem pristopu, kot ga razume Kenneth White, delo pozdravlja krajino, tako kot ga pozdravlja slednja, sledi pogledu, ki brez želje po osvajanju odkriva okolico mesta Redeyef, začenši z vrha njegovih gorskih masivov. (Fatma Belhedi)

Povezane vsebine