Pojdite na vsebino

Kultura je naš posel

‘L’occupation des sols’

  • Režija: Marie-Françoise Plissart
  • Država: Belgija
  • Leto: 2002
  • Izvorni nosilec: DVCAM
  • Format slike: 4:3
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: brez dialogov (bd)
  • Dolžina: 27' 45''
prizor iz filma ‘L’occupation des sols’

Nihče nikoli ni zgradil mesta, da bi se gledalo zvrha. Kaj lahko ugotovimo od tam zgoraj? Mesto vsebuje vse. Snemaš ga lahko v nedogled, vsebuje vsa čustva. Neskončno veliko in neskončno majhno. Mesto, videno s streh, je tudi nehoten umetniški traktat.

Une Tentative de Définir la Notion de Transition

  • Režija: Mira Sanders
  • Država: Belgija
  • Leto: 2015
  • Izvorni nosilec: DCP
  • Format slike: 16:9
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: slovenski (svp), angleški (ap), English subtitles
  • Dolžina: 11' 44''
prizor iz filma Une Tentative de Définir la Notion de Transition

Poskus razmišljanja o razstavnem prostoru v prejšnjih in sedanjih časih. Prekrivanje risanja in razmišljanja, ki zameglita pogled gledalca. V filmu potujemo skozi različne prostorske in časovne prehode. Ugotovimo, da dejanje naštevanja ne definira prehoda oziroma prehodov, pač pa to stori dejanje premikanja.

Sladko življenje (voden ogled)

  • Izvirni naslov: The Good Life (a guided tour)
  • Režija: Katleen Vermeir, Ronny Heiremans
  • Država: Belgija
  • Leto: 2009
  • Izvorni nosilec: HD
  • Format slike: 16:9
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: slovenski (svp)
  • Dolžina: 16'
prizor iz filma Sladko življenje (voden ogled)

V ozadju tehniki postavljajo prestižno razstavo, medtem ko elegantno oblečena gospa vodi skupino ljudi po vrsti brezmadežno belih prostorov, med katerimi jih je nekaj polnih zabojev in zavitih slik. Spotoma komentira umetnost, poleg tega pa svojemu občinstvu predstavi tudi stavbo, in sicer iz edinstvene perspektive. Izkaže se, da je gospa, ki opisuje notranjosti, krasne razglede in priložnosti mesta, nepremičninska agentka, ki prodaja luksuzen arhitekturni predlog in življenjski slog, ki »vrednost« umetnosti združi z njenimi institucijami. Ko se premika skozi labirintsko stavbo, se izgubi v ozkih hodnikih in na stopniščih. Medtem se prihodnja gradnja projicira v kolektivno domišljijo skupine, ki jo napaja razstavljen vizionarski arhitekturni model.

Likovna umetnost

  • Izvirni naslov: The Fine Arts
  • Režija: Cooper Battersby, Emily Vey Duke
  • Država: Belgija
  • Leto: 2002
  • Izvorni nosilec: Betacam SP
  • Format slike: 4:3
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: slovenski (svp), angleški (ap), English subtitles
  • Dolžina: 3' 38''
prizor iz filma Likovna umetnost

Emily Vey Duke in Cooper Battersby v filmu smešita lastno pomanjkanje navdiha: ženska pove, da gola govori francosko, ker nima dobrih idej, vendar prizna, da je njena rešitev neizvirna. »Sovražim likovno umetnost, likovna umetnost se mi gnusi, ker, hm, likovna umetnost je vedno narejena z umetnijo.«

FränZ ünd KoFöN [del]

  • Režija: Messieurs Delmotte
  • Država: Belgija
  • Leto: 2004
  • Izvorni nosilec: miniDV
  • Format slike: 4:3
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: brez podnapisov (bp)
  • Dolžina: 2' 53''
prizor iz filma FränZ ünd KoFöN

V tem kratkem videu, ki je sicer del serije FränZ ünd KoFöN, se Monsieur Delmotte pretvarja, da je nemški umetnik. Stoji pred vrati in ima dozdevno zelo resen in učen govor v jeziku, ki naj bi predstavljal nemščino. Le tu in tam se razumejo besede, kot so Ausstellung, Künstles, Sheisse.

Umetnost kot kritika. Kdaj je umetnost kritika? 4. Ko se umetnik igra z vso resnostjo

  • Izvirni naslov: KUNST ALS KRITIEK. WANNEER IS KUNST WEL KRITIEK? 4. Wanneer de kunstenaar in alle ernst speelt
  • Režija: Jef Cornelis
  • Država: Belgija
  • Leto: 1973
  • Izvorni nosilec: 16 mm
  • Barva: barvni
  • Podnapisi: slovenski (svp), angleški (ap), English subtitles
  • Dolžina: 4' 47''
prizor iz filma Umetnost kot kritika. Kdaj je umetnost kritika? 4. Ko se umetnik igra z vso resnostjo

Film je del serije kratkih tematskih skic, ki se osredotočajo na vprašanje Wanneer is Kunst Wel Kritiek? (Kdaj je umetnost kritika?). V tem četrtem delu se odgovor, ki služi tudi kot naslov, glasi: »ko se umetnik igra z vso resnostjo«. Kako se to lahko zgodi? »Mnogo resničnih besed je izgovorjenih v šali,« nam, vsaj tako se zdi, pravi belgijski umetnik Jef Geys (°1934). V svoji izjavi, ki je oblikovana kot obvestilo za javnost, uporabi čas predvajanja oddaje kot reklamno potezo in tako razkrije mehanizme televizijskega medija.

Marshall McLuhan

  • Režija: Jef Cornelis
  • Država: Belgija
  • Leto: 1971
  • Izvorni nosilec: 16 mm
  • Barva: črno-beli
  • Podnapisi: slovenski (svp), angleški (ap), English subtitles
  • Dolžina: 5' 24''
prizor iz filma Marshall McLuhan

V tem kratkem dokumentarnem filmu Georges Adé (1936–1992) sedi v občinski knjižnici v  Antwerpnu in predstavlja knjigo Culture Is Our Business (1970) kanadskega filozofa in komunikologa Marshalla McLuhana (1911–1980). Adé kaže reprodukcije reklam iz knjige in bere odlomke iz nje. Potem pa med nadaljnjim govorom o knjigi hodi po ulici, polni reklamnih panojev.

Svetovni dan avdiovizualne dediščine

Nosilec: DCP, digitalni format

Umetniška ustanova, ki hoče zagotoviti svojo dobrobit, bi morala redno izvajati majhne preglede in si postavljati vprašanja o relevantnosti svojih dejavnosti, o svojem mestu v neposrednem okolju in o tem, kdo tvori njeno občinstvo. Eno izmed temeljnih vprašanj je zagotovo tudi vprašanje mesta umetnosti v naši družbi. Videi, predstavljeni v tem programu, se resno, ironično ali kritično lotevajo teh vprašanj. Program bo otvoril film znane belgijske fotografinje Marie-Françoise Plissart, ki bo prikazal Bruselj z novih perspektiv, sledili pa bodo kratki videi, ki obravnavajo vprašanje, kje se odvijajo umetniške dejavnosti in kakšen pomen umetniki pripisujejo svoji umetniški praksi. Končali bomo s kratkim filmom Jefa Cornelisa, ki predstavi knjigo Culture Is Our Business Marshalla McLuhana. Projekcijo bo uvedla Katia Rossini (vodja zbirk, Argos).

Povezane vsebine