Pojdite na vsebino

Neznana dežela II: Borghesia

Cindy

  • Država: Slovenija (Jugoslavija)
  • Leto: 1984
  • Izvorni nosilec: U-matic Lband
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 4'
prizor iz filma Cindy

Avtorji: Borghesia, Marina Gržinić

A.R.

  • Država: Slovenija (Jugoslavija)
  • Leto: 1984
  • Izvorni nosilec: U-matic Lband
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 4' 44''
prizor iz filma A.R.

Avtor: Borghesia

ZMR

  • Država: Slovenija (Jugoslavija)
  • Leto: 1984
  • Izvorni nosilec: U-matic Lband
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 3' 49''
prizor iz filma ZMR

Avtor: Borghesia

Triumf želje

  • Država: Slovenija (Jugoslavija)
  • Leto: 1990
  • Izvorni nosilec: U-matic Lband
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 63'
prizor iz filma Triumf želje
Umetniški direktor/režija: Neven Korda
Producentka: Zemira Alajbegović

Dvorana Silvana Furlana

Neven Korda: Neznana dežela

Skupina Borghesia (Zemira Alajbegović, Goran Devide, Aldo Ivančić, Neven Korda, Dario Seraval), ki je zrasla iz dejavnosti in produkcije konglomerata FV, je leta 1985 izdala videokaseto Tako mladi, ki je bila prva VHS kompilacija videospotov v nekdanji Jugoslaviji. Cilj benda ni bil le glasbeno ustvarjanje, ampak vzpostavljanje multimedijskega izraza, kjer je ključno vlogo igrala tudi videopodoba. Ta je zaznamovala že odrske nastope Borghesie – nekakšne videoperformanse –, za katere je bila značilna uporaba monitorjev in projektorjev: s tem so že nakazovali montažne postopke in plastenje podob, kar je bilo pozneje prisotno v njihovih videospotih. Borghesia je eden prvih jugoslovanskih bendov, ki je poudarjal videospot kot integralen del lastne prezence. Leta 1985 izide njihov prvi LP »Ljubav je hladnija od smrti«, to pa je tudi leto, ko zaprejo klub K4, kar pomeni ukinitev še zadnjega FV prostora. Klubska dejavnost se tako preusmeri v organizacijo koncertov, oblikovati pa se začne tudi založniška dejavnost (diskografije, videokasete). Tako mladi (videospoti Cindy, A.R. in ZMR) so bili izdelani v videomontaži na trde reze (ang. cut cut editing), kjer ni bilo mogoče vplivati na teksturo in hitrost slike. Zato je Korda manipulacije hitrosti, barve in geometrije slike s posebnimi postopki opravil že pred montažo. Ta postopek se spremeni z drugo videokaseto Triumf želje, ki je izšla v okviru Založbe FV leta 1990 in ki jo je Korda dokončeval v času razpada tedanje zasedbe Borghesia: tu je orodje manipulacije že sama videomontaža. Triumf želje je kompilacija videospotov, dokumentacije s turnej in performansa »Bodočniki«, nastalih med letoma 1987 in 1989, ki nadaljuje ikonografijo Tako mladih. Prav tu estetika Nevena Korde doseže vrhunec, saj izkoristi danosti medija videa: če celuloid beleži globinsko sliko, kjer je z igro svetlobe in senc mogoče ustvarjati različne plane, elektronska slika videa tega ne zmore. Bogastvo in razslojenost prostora tako ustvarja predvsem s postopki plastenja podob (ang. multilayering), s čimer pride do nasičenosti slike, značilne za spote Borghesie. Drugi del štiridelnega programa, ki se bo zaključil v aprilu 2024. V sodelovanju s SCCA-Ljubljana. Po projekciji se bo z Nevenom Kordo pogovarjal Robert Kuret.

Kupi vstopnice

Povezane vsebine