Pojdite na vsebino

Cirkuški artist Brezroki Alonzo je čudo vseh čudes: virtuoz v metanju nožev je, pa čeprav nima rok. Kako prikladno, ko pa se direktorjeva hčerka Nanon, v katero je zagledan, na smrt boji moških rok. Bila je priča očetovemu umoru in ubil ga je mož z dvema palcema na eni roki. Legendarni režiser Tod Browning (Spake), veličastni »mož tisočerih obrazov« Lon Chaney in komaj 18-letna Joan Crawford v filmu, ki velja za eno zadnjih velikih nemih mojstrovin in enega najzgodnejših kultnih filmov. Dolgo pa je veljal tudi za izgubljenega, saj je na pločevinkah s koluti, ki so na policah nabirale prah, kajpak pisalo samo ‘neznani’.

»Ko sta leta 1927 posnela film Neznani, sta bila igralec Lon Chaney in režiser Tod Browning med največjimi zvezdami Hollywooda. Joan Crawford je bila vzpenjajoča se starleta, ki je hrepenela po prepoznanju. Danes film mnogi štejejo za najsijajnejši primerek dvojca Chaney in Browning. /…/ Browning je v Chaneyju nemudoma prepoznal idealnega igralca za svoje mračne in groteskne vizije. Potem ko sta skupaj posnela Outside The Law, je režiserju umrl oče, zaradi česar je zapadel v globoko depresijo in alkoholizem. Ko se je postavil na noge, so ga najeli kot režiserja pri studiu MGM, kjer ga je novi šef produkcije Thalberg spet združil s Chaneyjem za film The Unholy Three. Film je bil uspešnica, ki je oživila njuno ustvarjalno partnerstvo za še sedem nadaljnjih produkcij. Med temi velja Neznani za bržkone najbolj nenavadnega in hkrati tistega, ki si najbolj zasluži oznako ‘kultni film’.«
– Scott Brogan, The Unknown (San Francisco Silent Film Festival)

Povezane vsebine