Revija Ekran v novo leto vstopa z obsežno številko, ki tradicionalno prinaša izbor najboljših filmov preteklega leta po izboru filmskih kritikov in kritičark, kuratorjev in režiserk. Raznolik nabor filmskih presežkov kljub številnim izzivom sodobnega časa priča o še enem izjemnem letu za sedmo umetnost.
Največ glasov je prejel presenetljivi zmagovalec 74. Cannesa, film Titan (Titane, 2021). Preroški tour de (brute) force francoske režiserke Julie Ducournau krasi tudi tokratno naslovnico, o filmu pa si lahko v tej številki preberete izjemen prispevek Roberta Kureta z naslovom »Porodni krč in njegovo nasilje«.
Osrednji tematski blok, ki ga je zasnovala in uredila kolegica Petra Meterc, posvečamo pri nas še vedno zapostavljenim kinematografijam Bližnjega vzhoda in Severne Afrike. Nabor tekstov odstira in osvetljuje nekatere slepe pege in prinaša tudi dva zanimiva intervjuja. Tematski blok dopolnjuje Slovar cineastov, kjer se Stojan Pelko poglobi v opus Abbasa Kiarostamija, katerega retrospektivo smo si med oktobrom in decembrom lahko ogledali v Kinoteki.
Skozi leto 2022 nas bo spremljala tudi nova rubrika, ki smo jo poimenovali Časovni stroj. Ekran letos namreč praznuje okroglih 60 let. Prva številka revije je izšla oktobra leta 1962. V vsaki številki revije bomo tako ponovno objavili izvirno filmsko kritiko izbranega filma iz vsakega desetletja in ji dodali nov, svež pogled iz sedanjosti, obravnavane filme pa bomo prikazali tudi na platnu dvorane Silvana Furlana. Tako nas bo Časovni stroj popeljal skozi šest desetletij filmske zgodovine in zgodovine Ekrana.
60. obletnico bomo v teku leta obeležili tudi s številnimi dejavnostmi in dogodki. Vrhunec praznovanja bo potekal oktobra, ko bomo izdali in predstavili posebno jubilejno številko Ekrana ter gostili Jesensko filmsko šolo. Mednarodni simpozij filmske teorije, ki bo ob tej priložnosti posvečen filmski kritiki, bo potekal pod naslovom Od besed k podobam in nazaj.
Prijetno branje in lepo vabljeni, da praznujete z nami!