Pojdite na vsebino

Izšla je nova, počitniška številka revije Ekran – kot nalašč, da jo vzamete s seboj na morje, v gore, na ledeno kavo in sladoled ali bližnji bazen.

Poletno številko revije Ekran tokrat v gostujočem uvodniku z naslovom »Film v koalicijski pogodbi in kazino v multipleksu« uvaja Žiga Brdnik. Peter Žargi pa se pokloni maja preminulemu skladatelju Vangelisu, širši javnosti najbolj poznanemu po glasbi za filma Ognjene kočije (Chariots of Fire, 1981, Hugh Hudson) in Iztrebljevalec (Blade Runner, 1982, Ridley Scott).

Jubilejna rubrika Časovni stroj nas tokrat popelje na odročno obalo Nove Zelandije. Filmska 90. leta je s filmom Klavir (The Piano, 1993) zaznamovala Jane Campion. V tokratnem Ekranu poobjavljamo recenzijo Stojana Pelka z naslovom »Piano«. Svež pogled na film v prispevku »Rekviem ženski svobodi« prispeva Veronika Zakonjšek, fotografsko interpretacijo pa – kot vedno – Valerie Wolf Gang. Klavir si boste v sklopu rubrike Kino Ekran: Časovni stroj 7. septembra ob 20. uri lahko ogledali tudi v Slovenski kinoteki.

Petra Meterc se je na festivalu Crossing Europe pogovarjala z nizozemskim oblikovalcem animatronike Gustavom Hoegenom, ki je – po stotinah bitij, nezemljanov in androidov, ki jih je zasnoval za novo trilogijo in dva spin-offa franšize Vojna zvezd – začel novo poglavje kariere z ustanovitvijo lastnega podjetja Biomimic studio. Veronika Zakonjšek pa je k pogovoru povabila režiserja in scenarista Matevža Luzarja in direktorja fotografije Simona Tanška, ki sta sodelovala pri nastajanju novega slovenskega celovečernega filma Orkester (2021), ki je bolj kot film o glasbi in naslovnem orkestru predvsem film o slovenski družbi.

Za rubriko Ozadja, v kateri popisujemo manj izpostavljene filmske poklice, se je Žiga Brdnik srečal z Dragom Jarićem, dolgoletnim mojstrom osvetljave in »živim leksikonom, ki razsvetljuje slovenski film«. O ozadju nastajanja svojih filmov v rubriki Na domačem vrtu spregovorita tudi scenaristka in režiserka Urška Djukić ter scenaristka, režiserka in glasbenica Kukla.

V Fokusu so tokrat filmi in gostje 18. Kino Otoka: Verschwinden/Izginjanje (2022, Andrina Mračnikar), Memoria (2021, Apichatpong Weerasethakul), Noč nevednosti (The Night of Knowing Nothing, 2021, Payal Kapadia) in Marko Grba Singh, s katerim se je v Izoli pogovarjala Petra Meterc. Skozi Dvojni pogled podrobneje analiziramo fenomen Top Guna, se poklonimo 50. obletnici filma Boter (The Godfather, 1972, Francis Ford Coppola) ter v rubriki Miti in ikone predstavimo igralca Nicholasa Cagea, »vesoljca, lik iz druge dimenzije, burkeža z odra, ki stoji na robu realnosti kot njeno ogledalo«.

Recenziramo nekaj najboljših filmov letošnjega leta, Dej no (C’mon C’mon, 2021, Mike Mills), Severnjak (The Northman, 2022, Robert Eggers) in Vse povsod naenkrat (Everything Everywhere All at Once, 2022, Dan Kwan in Daniel Scheinert), ki krasi tudi tokratno naslovnico, ter izjemno serijo To je naše mesto (We Own This City, 2022, Reinaldo Marcus Green). Neustrašno se podamo tudi v boršt v seriji Trigrad (2022, Sonja Prosenc). Za konec nas v rubriki Glasbofil(m)i Igor Bašin v eruditskem članku »Rock dokumenti« popelje še v prelomno leto 1969 skozi rock zgodovino in zgodovino rockumentarcev.

Ekran julij/avgust/september 2022 je skratka rokenrol vrtiljak. Lepo vabljeni k branju.

Aktualno