Pojdite na vsebino

Revija Ekran v pomlad vstopa v novi preobleki, ki poudarja na film in televizijo osredotočeno identiteto revije. Za oblikovno prenovo, ki ohranja živahen dialog z bogato šestdesetletno oblikovalsko zgodovino Ekrana, je poskrbela Ajda Schmidt.

Jubilejna rubrika Časovni stroj nas tokrat popelje v 70. leta, natančneje v leto 1975, ko je luč projektorja ugledal film Akire Kurosawe Dersu Uzala, o katerem je Viktor Konjar leto kasneje v Ekranu zapisal, da gre za »labodji spev enega najpomembnejših in najbolj konsekventnih avtorjev v dosedanji zgodovini sedme umetnosti«. Nov pogled na film z današnje perspektive ponudi Muanis Sinanović, ki zapiše, da gre »za zelo poetično delo, stkano iz barv, zemlje in zvokov«. S serijo fotografij »Ljudje v škatlicah« se mojstrovini pokloni še Valerie Wolf Gang, maja pa si boste Dersu Uzala lahko ogledali tudi na platnu Slovenske kinoteke.

»Film soleil vzame tisto, kar je bilo tipično za film noir, njegove temeljne elemente – ‘in prižge luč’. Sence meče le še sonce,« v obsežnem prispevku z naslovom »Kako so nove mutacije kapitalizma šokirale film noir in kako je film noir vrnil udarec«, ki uvede tokratno osrednjo temo revije, zapiše Marcel Štefančič, jr. Tematski sklop Film soleil, ki je »nezavedno filma noir,« dopolnjujejo še trije teksti o filmih Pot v Salino (1970, Georges Lautner), Daj, mucka, ubij, ubij! (1965, Russ Meyer) in Slab dan v Black Rocku (John Sturges 1955), ki si jih bo mogoče ogledati v sklopu retrospektive Film soleil med 19. in 24. aprilom na na 9. festivalu žanrskega filma Kurja Polt.

Nekaj besed v tokratni ediciji namenimo tudi ustvarjalnosti Piera Paola Pasolinija. Amir Ahmetović v preglednem članku »Od rojstva Boga do smrti človeka« osmisli Pasolinijev opus, ki ga »prežema globoka ljubezen do človeka«, Majda Širca pa se posveti njegovemu kontroverznemu filmu Izrek (1968). »Zaradi nespodobnosti, prizorov razvratnosti, pohote, obscenosti, perverznosti in homoseksualnih odnosov sta Izrek napadli cerkev in oblast, ki je film tudi prepovedala,« zapiše v prispevku z naslovom »Pasolinijevo Izrekanje«. Retrospektiva »Pasolini 100!« bo med 31. marcem in 8. majem na ogled v Slovenski kinoteki.

Izpostavljamo še prispevek Nejca Poharja z naslovom »Netflix ni opij za ljudstvo«, v katerem avtor razmišlja o problematiki platformnih algoritmov in personifikaciji vsebin, ter prispevek Igorja Bašina v novi rubriki Glasbofil(m)i, v kateri bomo raziskovali, kako filmi vplivajo na porast popularnosti določene glasbene zvrsti. Andrej Gustinčič se za konec v rubriki Miti in ikone pokloni januarja letos preminulemu igralcu Sidneyju Poitieru, »zadnjemu dobremu možu«.

Lepo vabljeni k branju Ekrana marec I april 2022.

Aktualno