Pojdite na vsebino

V četrtek, 28. decembra 2023, smo pred polno Linhartovo dvorano Cankarjevega doma doživeli svetovno premiero nove filmske partiture skladatelja in pianista Andreja Goričarja. Ob glasbeni spremljavi v živo smo si ogledali nemo klasiko Naše gostoljubje (Our Hospitality, 1923), ki jo kot sorežiser in glavni protagonist podpisuje legenda nemega filma Buster Keaton. V filmu nastopa kot Willie McKay, ki se vrne v domači kraj, da bi prevzel dediščino, nato pa se tam nesmrtno zaljubi. Film, ki se začne neke viharne noči na jugu ZDA, tematizira resnično zgodbo o klanovskem rivalstvu v času pred ameriško državljansko vojno.

prizor iz filma Naše gostoljubje
Naše gostoljubje

V Slovenski kinoteki smo tudi letos zaupali komponiranje nove partiture skladatelju in pianistu Andreju Goričarju, ki meni, da je film Naše gostoljubje komedija »par excellence«. O filmu in pisanju partiture je Goričar povedal: »Pri filmu Naše gostoljubje občudujem njegovo večplastnost in prefinjenost. Verjetno sem tudi zato pisanje glasbe zanj doživljal kot zelo navdihujoče. Lastnost, da se marsikaj pove v podtonu, med vrsticami, je tudi v moji glasbi za neme filme eno glavnih vodil. Pomaga mi ustvariti globljo vez med glasbo in filmom, ki ne temelji samo na filmskih podobah kot takih, ampak tudi na emocijah in idejah, ki niso neposredno izražene. /…/ Glasba, ki sem jo napisal tokrat, je po izrazu zelo raznolika, tako kot sam film, v njenem bistvu pa jo prepletajo poslušalcem manj slišne ali neslišne vezi, ki se združujejo v celoto – lahko bi jih imenoval tudi poetične vezi.«

Orchestra of the Imaginary
Orchestra of the Imaginary

Na svetovni premieri v Cankarjevem domu je glasbo izvedla odprta zasedba Orchestra of the Imaginary v sestavi Andrej Goričar, klavir in dirigiranje, Matej Grahek, flavta, Jakob Bobek, klarinet, Árpád Balázs Piri, fagot, Primož Zemljak, rog, Ana Mezgec, violina, Gea Pantner Volfand, viola, in Milan Hudnik, violončelo. Andrej Goričar deluje kot skladatelj, pianist in profesor. Njegov umetniški opus sega od klasičnih glasbenih oblik vse do glasbe za film in gledališče. Njegova dela – bodisi koncertne klasične kompozicije bodisi odrske in filmske stvaritve – so izvedli različni uveljavljeni solisti, komorne skupine in orkestri. Je zmagovalec dveh pomembnih mednarodnih skladateljskih tekmovanj: Mednarodnega tekmovanja skladateljev »2 Agosto« v Bologni, kjer je žirijo pod vodstvom italijanskega skladatelja Ennia Morriconeja prepričal z delom za klavir in orkester Ex Anima, in Mednarodnega tekmovanja skladateljev IV International Composition Prize SEM 2019, prav tako v Italiji, kjer je slavil z delom za simfonični orkester Mo(uve)ment Mosicaux. Od leta 1996 dalje je hišni pianist Slovenske kinoteke, ki je s svojimi deli in improvizacijo na klavirju pospremil velik repertoar neme klasike tako doma kot v tujini. Je avtor orkestrskih in komornih partitur za sledeče celovečerne neme filme: Zora (Sunrise, F. W. Murnau, ZDA, 1924), V kraljestvu Zlatoroga (J. Ravnik, Kraljevina Jugoslavija, 1931), Dogodivščine princa Ahmeda (Die Abenteuer des Prinzen Achmed, L. Reiniger, Nemčija, 1926), Erotikon (G. Machaty, 1929, Češka), Nosferatu – simfonija groze (W. F. Murnau, Nemčija, 1922) in Mladi Medardo (Der junge Medardus, M. Kertezs, Avstrija, 1923).

Filmsko-glasbena predstava je bila zasnovana v sodelovanju s programom ARS RTV Slovenija, ki je dogodek neposredno prenašala na radiu ARS, posnetek pa je dostopen tudi v njihovem arhivu.

Aktualno