Predmet meseca oktobra posvečamo nedavno preminulemu velikanu svetovnega filma Jean-Lucu Godardu (1930–2022).
Slovenski plakat za Godardov celovečerec Nori Pierrot (Pierrot le Fou, 1965) je nastal leta 1968, ko je film tri leta po beneški premieri prišel v slovenske kinodvorane. Plakat je izdelalo slovensko distribucijsko podjetje Vesna film na podlagi oblikovne predloge, ki so jo prejeli od mednarodnih distributerjev. Slovenska različica se od francoskega izvirnika tako loči le po besedilu v spodnjem delu plakata. Kot je bilo tedaj običajno, plakat ni podpisan, zato ne avtor izvirnega plakata ne avtor slovenske priredbe nista znana.
»Ugledni francoski režiser Jean-Luc Godard je svojim številnim filmom dodal novo mojstrovino, o kateri poznavalci Godardovega filmskega delovanja zatrjujejo, da je zelo blizu njegovemu prvemu filmu ‘Do zadnjega diha’, v katerem je iznenadil in vzemiril svet.«[1] S temi besedami so pri Vesna filmu napovedali film Nori Pierrot. Čeprav gre za deseti Godardov celovečerec, ga je posnel le pet let po svojem odmevnem prvencu Do zadnjega diha, s katerim je razburkal tedanji filmski svet in ga pognal novim valom naproti. Valovi so bili tako siloviti, da so dosegli tudi tukajšnje obale. Godard je bil zato v času slovenske distribucije filma Nori Pierrot domačemu občinstvu dobro poznan. To je bil navsezadnje že njegov sedmi celovečerec v redni distribuciji pri nas in kot večina prejšnjih je požel burne reakcije, tako pozitivne kot negativne, ter zbegal občinstvo in kritike. Denis Poniž je takrat zapisal, da je Nori Pierrot »sfinga, ki bo še mnogo časa zastavljala filmskim kritikom nova in nova vprašanja, ki jih bo celo begala, ali pa jih vodila v začaranem krogu.«[2]
Zato raje zaključimo z besedami, s katerimi je Godard sam opisal film: »Nori Pierrot v resnici ni film, čeprav je na ravni filmskega poskusa. Tema je življenje, s cinemaskopom in v tehnikoloru kot atributoma. Želim ujeti življenje takšno, kakršno je, pri tem pa uporabljam dolge in kratke posnetke, mehke in glasne zvoke, gibanje bodisi Anne bodisi Jeana-Paula. Z eno besedo, življenje, ki polni platno prav tako kot curek vode polni kad, ki se lahko z isto hitrostjo izprazni.«[3]
OPOMBE:
[1] Vesna film 68, Ljubljana: Vesna film, 1968, str. 21.
[2] Denis Poniž, ‘Norost Norega Pierrota’, Ekran 67-68, 1969, str. 234.
[3] Ekran 67-68, 1969, str. 249.