Ekstaza
- Izvirni naslov: Extase
- Režija: Gustav Machatý
- Država: Češkoslovaška
- Leto: 1932
- Izvorni nosilec: 35 mm
- Format slike: 1.19
- Barva: črno-beli
- Podnapisi: slovenski (sp)
- Dolžina: 90'
Ekstaza je eden najpomembnejših češkoslovaških filmov 30. let prejšnjega stoletja. Machatý v svojem najbolj kontroverznem delu raziskuje temo erotične želje, ki je prisotna že v njegovem Erotikonu (1929) in filmu S sobote na nedeljo (Ze soboty na neděli, 1931). Ekstaza sledi mladoporočenki Evi (Hedy Lamarr), ki se prvič zaljubi, a ne v svojega starejšega moža Emila (Zvonimir Rogoz), pač pa v mladega inženirja Adama (Aribert Mog). Machatý skupaj z direktorjem fotografije Janom Stallichom na ozadju enostavne zgodbe razgrne ekstravagantno vizualno razkošje strasti in človeškega dela, polno simbolizma, ki ga spremlja glasba enega najbolj iskanih filmskih skladateljev tistega časa, Giuseppeja Becceja. Hedy Kiesler, uveljavljajoča se igralka, ki je nastopila v vlogi Eve, je po zaslugi uspeha Ekstaze postala hollywoodska zvezda Hedy Lamarr. Film je bil izvirno posnet v češki, nemški in francoski različici, od katerih je imela vsaka rahlo drugačno zasedbo. Številne poznejše različice pa so se pojavile zaradi cenzorskih rezov, montažnih odločitev in drugih razlogov. Film, ki je bil za svoje obdobje drzen in senzualen, je dvignil veliko prahu na beneškem filmskem festivalu leta 1934. Medtem ko ga je občinstvo navdušeno sprejelo, pri čemer je Machatý prejel kelih Benetk za najboljšega režiserja, pa ga je papež Pij XI. obsodil kot pornografskega in polnega nemoralnih prilik. Ekstaza je bila pozneje prikazana v Franciji, Nemčiji, Veliki Britaniji, ZDA in petdesetih drugih državah po svetu.
Cilj digitalnega restavriranja je bil film približati izvirni češki različici, ki je v kine prišla leta 1933, na beneškem filmskem festivalu pa je bila prikazana leta 1934. Posledično je bilo treba za rekonstrukcijo tako podobe kot zvoka kombinirati veliko različnih elementov. Skrbna primerjava različnih izvornih materialov je omogočila, da so pri Nacionalnem filmskem arhivu rekonstruirali češko različico filma v njeni najpopolnejši možni obliki. Restavrirana različica vsebuje prej izgubljene elemente, kot so popoln zvok začetne špice, nekatere zloglasne gole prizore in na novo rekonstruiran glasbeni finale.
Povezane vsebine
Preberi več / / Jonáš Kucharský in Tomáš Hubáček