Pojdite na vsebino

Izgubljeni horizont

Casus Belli

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija (Jugoslavija)
  • Leto: 1983
  • Izvorni nosilec: VHS
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 17'
prizor iz filma Casus Belli

Video je nastal na podlagi istoimenskega performansa v ljubljanski Galeriji Škuc leta 1983, ki se je dogajal na presečišču skonstruiranega in realnega prostora, gibanja in statičnosti, silhuet figure in realnega ranljivega telesa.

Pesem mesa in podoba je telo postala

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija (Jugoslavija)
  • Leto: 1985
  • Izvorni nosilec: VHS, U-matic
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 16'
prizor iz filma Pesem mesa in podoba je telo postala

Zgodba videa temelji na filmskem žanru kriminalke. Podobe so polne citatov iz zgodovine umetnosti in filma in se, denimo, referirajo na Mana Rayja in Sergeja Eisensteina. Dinamika slike je prilagojena glasbeni spremljavi, za katero je značilen filmski suspenz.

Ogledalo pozna skrivnost

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija (Jugoslavija)
  • Leto: 1987
  • Izvorni nosilec: U-matic
  • Barva: črno-beli
  • Dolžina: 2' 30''
prizor iz filma Ogledalo pozna skrivnost

Video je nastal na podlagi istoimenskega performansa v ljubljanskem Gledališču Glej. Avtor z uporabo digitalnega učinka zrcaljenja in časovnim zamikom razcepi protagonista na zasledovalca in zasledovanega.

American Dream

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija (Jugoslavija)
  • Leto: 1986
  • Izvorni nosilec: U-matic
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 6' 45''
prizor iz filma American Dream

Ambivalentno razgrajevanje fantazij o obljubljeni deželi in vere v umetnost, ki poteka v stereotipni igri nenehnih skrivalnic. Gre za dialektično konfrontacijo svojevrstne heroičnosti režima, ki je deloval s prepovedmi in odmaknjenostjo od ljudi, z napovedjo približevanja zahodnim sistemom liberalnega kapitalizma.

No More Heroes Any More

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija
  • Leto: 1992
  • Izvorni nosilec: Beta SP
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 18' 15''
prizor iz filma No more heroes any more

Video se na parodičen in grotesken način loteva vojne tematike skozi partijo šaha ter se s številnimi referencami nanaša na vojno v Bosni in ravnanje mednarodne politike. Je komentar vojne in gledališča vojaške mehanike ter nakazuje, da je vojna strateška igra, orožje pa igrača odraslih.

Štirje jezdeci

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija
  • Leto: 1993
  • Izvorni nosilec: Video8
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 4'
prizor iz filma Štirje jezdeci apokalipse

Video je nastal na podlagi skupinskega performansa v urbanem okolju Bellum contra solem Asociacije Fusnet, ki je bil uprizorjen v blokovskem naselju v Novi Gorici na poletni solsticij leta 1991. Prihod štirih apokaliptičnih jezdecev v fantastičnih futurističnih kostumih – Zmagovalec, Vojna, Lakota in Smrt –  v ljubljanski peskokop pa ponazarja čas odmika od jugoslovanske države in bližajoče se razglasitve slovenske samostojnosti.

I’ve Seen That… Like It Is

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija
  • Leto: 1993
  • Izvorni nosilec: Beta SP
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 6' 20''
prizor iz filma I’ve Seen That… Like It Is

Glasbeni video za skladbo I’ve seen that … Like it is ljubljanske glasbene skupine 2227 staplja posnetke nastopa in projekcije grafitov kolektiva Strip Core.

Živel 1. maj – Praznik dela

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija
  • Leto: 2000
  • Izvorni nosilec: mini DV
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 1' 20''
prizor iz filma Živel 1. maj – Praznik dela

Kratek enominutni video, ki prikazuje izseke iz časopisnih člankov o praznovanju 1. maja, in avtorjev jutranji razmislek o spremenjenem pomenu tega praznika.

Javka pri Rdeči zvezdi

  • Režija: Marko A. Kovačič
  • Država: Slovenija
  • Leto: 2021
  • Izvorni nosilec: digitalni format
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 2' 40''
prizor iz filma Javka pri rdeči zvezdi

Med pandemijo koronavirusa v letih 2020 in 2021 je avtor za javnost odprl Javko pri Rdeči zvezdi v bivši tovarni Mehanika in zdajšnji Ropotarn’ci v Trbovljah. V osrčju nekdaj proletarskih in revolucionarnih Rdečih revirjev je postavil doslej najkompleksnejšo uprizoritev svojega fascinantnega štiridesetletnega umetniškega procesa in skozi umetnost zaobjel družbena obdobja, polna protislovij in paradoksov.

Povezane vsebine