Pojdite na vsebino

Fotografija iz filma Oprani možgani.

Ameriška režiserka Nina Menkes je v filmu nadgradila svoje vplivno predavanje »Sex and Power: The Visual Language of Cinema« (2018) in članek »The Visual Language of Oppression: Harvey Wasn’t Working in a Vacuum« (2017). Raziskala je politiko oblikovanja filmskih kadrov in razkrila, kako so se predstave o ženskah zasidrale v naše nezavedno s pomočjo filmskega jezika – z osvetlitvijo, kadriranjem, koti, gibanjem kamere. Stopila je še korak dlje in pokazala, kako se ta metaraven filmskega ustvarjanja prepleta z »dvojno epidemijo« spolnih zlorab žensk in napadov nanje ter diskriminacije žensk pri zaposlovanju v filmski industriji. Svoje teze je predstavila s pomočjo več kot osemdesetih filmskih posnetkov iz obdobja med letoma 1896 in 2020.

»Zame je film čarovnija; je ustvarjalen način sporazumevanja s svetom, namenjen spreminjanju našega dojemanja in širjenju zavesti – tako gledalcev kot mene same.« – Nina Menkes

Povezane vsebine