Pojdite na vsebino

Malo in domačno teksaško mestece se pripravlja na zabavo v čast bankirju in mogotcu Valu Rogersu, ko se razširi novica, da je mladi upornik Bubber Reeves (Robert Redford) pobegnil iz zapora. A v tej greznici pohlepa, predsodkov, sovraštva in moralne izprijenosti, kjer je zadnji branik pokončnosti nemočni šerif Calder (Marlon Brando), si nihče ne želi Bubberjeve vrnitve. Čeprav sta se mu odrekla tako režiser Arthur Penn kot scenaristka Lillian Hellman, kritika, teorija in zgodovina ostajajo na strani filma. Pregon brez usmiljenja je brutalna mojstrovina ameriške južnjaške gotike, prežeta z nasiljem in mračnim pesimizmom.

»Danes v njem vidim prelomno delo, ki je napovedalo številne ključne premike znotraj hollywoodskega filma v desetletju po njegovem nastanku. Pregon brez usmiljenja je ena najbolj popolnih, vseobsegajočih upodobitev zloma ideološke samozavesti, ki zaznamuje ameriško kulturo skozi vso vietnamsko vojno in postane eden glavnih formativnih dejavnikov hollywoodskega filma poznih 60. in 70. let. /…/ To je prvi film ‘ameriške apokalipse’, prvi film, v katerem je razpad ameriške družbe (v mikrokozmosu jo predstavlja teksaško mestece) in ideologije, ki jo podpira, predstavljen kot popoln in dokončen, za rekonstrukcijo ni več upanja.«
– Robin Wood, Arthur Penn

Povezane vsebine