Da bi obeležili svetovni dan avdiovizualne dediščine, ki ga praznujemo vsako leto 27. oktobra, bo Arsenal v Ljubljani predstavil dva programa filmov ključnih osebnosti mednarodnega avantgardnega filma, Kena Jacobsa in Corinne Cantrill in Arthurja Cantrilla, večinoma v analognem formatu – na 16-mm filmskem traku.
Ken Jacobs je od 50. let prejšnjega stoletja v svojih filmih raziskoval odnos med površino in globino, pri čemer je pogosto delal z najdenimi posnetki, ki jih je na različne načine popačil, da bi vzbudil novo percepcijo podob. Kapitalizem: suženjstvo (ZDA, 2007) in Kapitalizem: otroško delo (ZDA, 2006) temeljita na zgodovinskih fotografijah, ki so z različnimi učinki animirane in oživljene. Popolni film (ZDA, 1986) in Zdravnikove sanje (ZDA, 1978) pokažeta diametralno nasprotna načina uporabe najdenih posnetkov, Orchard Street (ZDA, 1955/2014) pa je Jacobsov prvi film – opazovanje newyorške ulice z judovskim pečatom.
Filmska ustvarjalca Corinne Cantrill (1928–2025) in Arthur Cantrill (r. 1938) v svojih filmih raziskujeta materialne lastnosti filma ter vizualno in zvočno naravo avstralske pokrajine. Film V Elthamu – metafora o smrti (Avstralija, 1974) ob spremljavi zvokov narave kaže pogled na reko v interakciji dneva in noči ter svetlobe in teme. Warrah (Avstralija, 1980) je bil posnet z uporabo tehnike tribarvnega ločevanja na obali v Novem Južnem Walesu, prekriti s peščenjakom in džunglo. Še ena študija tehnike tribarvnega ločevanja, Zapiski o minevanju časa (Avstralija, 1979), pa isti prizor na aveniji Amethyst preučuje na zimski in poletni dan. Gibanja vode v Slapu (Avstralija, 1984) se kot lucidne sanje zlijejo v metaforičen prostor stalne transformacije, ki preseže realno in gledalcem omogoči, da doživijo neobrzdano silo slapa, ki pada v globino. V Vrtu kromatične motnje (Avstralija, 1998) vrt služi kot prizorišče za študijo barve: naključni predmeti so razporejeni pred kamero, da bi bili večkrat posneti in razviti z različnimi svetlobnimi učinki in barvnim ravnovesjem. V spomin na Corinne Cantrill.